תשובות לשאלות:
1)
א. הסבירו כיצד שלטו מנגנוני הביטחון החינוך לערבים בתקופת הממשל הצבאי ומה היו השפעות השליטה על התפתחות החינוך לערבים בישראל?
ב. מהם הגורמים המשפיעים על יכולת הנגישות של הערבים להשכלה גבוה בישראל ומהם הביטויים המעשיים שלהם? תנו דוגמאות רלוונטיות.
ג. על מה מבוססת הטענה ש"היעדים הלימודיים שפיתח משרד החינוך והתרבות לחינוך הערבי נוטים דווקא לטשטש את קיומה של זהות פלסטינית? הסבירו והדגימו.
2) ביחידה 11 נטען ששיח הטריטוריה אצל הערבים ואצל היהודים מתאפיין בדיכוטומיה מקוטבת.
א. הסבירו בקצרה את הטענה.
ב. מהם ההבדלים, לפי מיכל-דרור, בין חברה מסורתית לחברה מודרנית ביחסן לאדמה?
ג. מה הביטויים הטריטוריאליים של הבדלים אלה בהקשר של הערבים בישראל?
3)
א. מהן ההשלכות המרכזיות של מלחמת 1948 על חיי הערבים בישראל מבחינה גיאוגרפית- טריטוריאלית ומבחינה פוליטית? הדגימו את תשובתכם.
ב. הם השיטות שהמדינה משתמשת בהן על מנת למחוק את תודעת הטריטוריה ואת הזיקה אליה אצל הערבים?