איזור מוכרי עבודות

התחברות למערכת להעלאת עבודות

איזור שותפים

כניסה לתכנית השותפים שלנו

תחומים

צריכים עבודה מותאמת אישית?

השאירו פרטים ויחזרו אליכם:




    האנטישמיות בגרמניה לפני ובזמן עליית הנאצים לשלטון

    תקציר העבודה

    תוכן עניינים

    1. מבוא 3
    2. התפתחות התפיסות הגזעניות בחשיבה האירופאית 5
    3. הלאומנות הגרמנית בדרך לגזענות 10
    4. תקופת רפובליקת ויימאר ובנייתה של האידיאולוגיה הנאצית הגזענית 13
    5. מאפייני התעמולה הגזענית הנאצית 18
    6. תגובת היהודים לעליית הגזענות הנאצית 23
    7. סיכום ומסקנות 27
    8. ביבליוגרפיה 30

    1. מבוא
    המפלגה הנאצית, שכיום נחשבת לסמל המובהק ביותר לגזענות אנטישמית, עלתה לשלטון ב-1933. אולם הגזענות היתה חלק מגרמניה עוד לפני כן. ניתן לחלק גזענות זו לשתי תקופות מרכזיות: מהמאה ה-15 ועד אמצע המאה ה-19; ומאמצע המאה ה-19 ועד עליית המפלגה הנאצית לשלטון .
    הגזענות המודרנית יותר, זו שמאצע המאה ה-19 מושפעת מאוד מתורת האבולוציה של צ'רלס דרווין, שלפיה הגזעים החזקים הם אלה ששולטים בחברה, שיש להם בה זכות קיום ושהם ממלאים בה תפקיד חיוני.
    על פי הטענה של אותה גזענות מודרנית, היהודים הם אנומליה מסוכת של הטבע האנושי, ויש לעקור אותה מהשורש. למעשה, האנטישמיות הגזענית התאפיינה בהתווספות של טיעונים רציונאליים לשנאת העם היהודי. טיעונים אלה תאמו לרוח התקופה, חיזקו את הדימוי השלילי של היהודים ונתנו לאנטישמיות תנופה מחודשת . טענה נוספת גרסה שהיהודים הם בני גזע נחות ושהם נוכחים בעולם בניגוד לכללי הטבע.
    האנטישמיות הגזענית שהתפתחה בגרמניה החל מאמצע המאה ה-19, היא מוטיב מרכזי בלאומיות הגרמנית והשפיעה עליה רבות במהלך המאה ה-20. לאומיות זו זכתה למוניטין של לאומנות שוביניסטית, טהרנית וקסנופובית, ועל מנת להבין את תוצאותיה הקטסטרופאליות יש להבין גם את האנטישמיות הגזענית.
    עבודה זו תציג את מהלך ההסיטוריה ואת השתלשלות העניינים מאמצע המאה ה-19 ועד לעליית הנאצזם לשלטון, ותבחן את מכלול הגורמים המדיניים, הכלכליים והחברתיים שהובילו להתפתחותן של תפישות גזעניות ולהתגלגלותן של תפישות אלה ללאומנות ולתוקפנות. היא תתאר את התפתחות התעמולה הגזענית ואת תגובתם של הארגונים היהודיים לאנטישמיות הגזענית ולתעמולה הזגענית בפרט.
    העבודה תתחיל בהצגה של התפתחות התפישות הגזעניות בחשיבה האירופאית מאמצע המאה ה-19, ותסביר כיצד תפישות אלו הובילו להתפתחות הלאומנות. לאחר מכן היא תתמקד בהתפתחות הלאומנות הגרמנית החל מאיחוד גרמניה בשנת 1871, ותנסה להוכיח שגרמניה שינתה את דרך מחשבתה ודרכיה רק בסוף המאה ה-19.
    רפובליקת ויימאר והתפתחותה של האידיאולוגיה הנאצית הגזענית תעמודנה במרכז החלק הבא של העבודה. ולאחריו יתוארו מאפייניה של התעמולה הגזענית הנאצית והיבטיה השונים, בשנים שלפני מלחמת העולם השניה, עוד טרם עליית הנאציזם לשלטון. העבודה תסתיים בהתמקדות ביהודים ובתגובתם לעליית הגזענות בגרמניה.

    עבודות נוספות בנושא:

    חיפוש מתקדם


    חפש ב: