איזור מוכרי עבודות

התחברות למערכת להעלאת עבודות

איזור שותפים

כניסה לתכנית השותפים שלנו

תחומים

צריכים עבודה מותאמת אישית?

השאירו פרטים ויחזרו אליכם:




    ההשפעה של ביקורים משפחתיים על הופעת דליריום (הזיות) בקרב מטופלים המאושפזים בבתי חולים

    תקציר העבודה

    ההשפעה של ביקורים משפחתיים על הופעת דליריום (הזיות) בקרב מטופלים המאושפזים בבתי חולים

    תוכן עניינים

    מבוא 3
    סקירת ספרות : 4
    1.ביקור משפחתי בבית חולים: 4
    2.מדיניות ביקור חולים בתהליך האשפוז בישראל : 5
    3.דלריום (הזייה) : 5
    4.השפעת ביקור משפחתי על חולים : 6
    5.אבחונים ושיטות לבדיקת דיליריום: 7
    6.סולם תצפית הדליריום - delirium observation screening scale: 8
    מתודולוגיה 8
    שיטת והליך המחקר : 8
    אוכלוסיית המחקר : 8
    אופן איסוף הנתונים (כלי המחקר): 9
    השערת המחקר 9
    סטטיסטיקה תיאורית 11
    סטטיסטיקה היסקית 12
    סיכום ודיון 13
    ביבליוגרפיה : 15


    מבוא
    מטרתה של עבודת מחקר זו היא לבדוק את ההשפעה של שכיחות הביקורים של בני משפחה את המטופלים במוסד רפואי, על שכיחות הופעת מחלת הדיליריום, שגורמת להזיות ולפגיעה ביכולתו הקוגניטיבית של החולה. הרציונל המחקרי הוא שמחלת הדיליריום היא מחלה שמושפעת ממצבו הפסיכולוגי של המטופל, והמצב הפסיכולוגי מושפע מסביבתו של החולה. ולכן אם משפרים את סביבתו של החולה, ובמיוחד את סביבתו החברתית, במטרה להעלות את המורל של החולה, הדבר יכול להוות גורם מונע להופעת המחלה.
    דליריום, היא מחלה של בלבול חריף אצל המטופל. המחלה גורמת הפחתה משמעותית בתפקוד המנטלי של החולה ופוגעת ביכולתו לתפקד בצורה רגילה, לעתים עד כדי כך שהוא לא יכול לדאוג לצרכיו הבסיסיים. כמו כן הדיליריום פוגע גם יכולתו לתקשר בצורה ראויה עם האנשים שמסביבו. הספרות המחקרית מראה שהמחלה נגרמת על ידי תהליך אורגני. זו יכולה להיות בעיה מבנית, פונקציונלית כימית או פיזית, והיא יכולה לנבוע מתהליך של מחלה כמו למשל זיהום או היפוקסיה, אולם יש השפעות חיצונית שמזרזות את הופעתה, כמו למשל המצב הפסיכולוגי של החולה, והסביבה המיידית שלו שיכולה להשפיע עליו רבות (בלוסקי, 2012).
    עוד נקודה חשובה היא שביקור חולים על ידי בני משפחה יכול להיות דרך טובה מאוד לשפר את מצבו הבריאותי של החולה, וזאת בהקשר לכלל המחלות. בספרות המחקר ידוע שמצבו הפסיכולוגי של החולה משפיע בצורה מהותית על המצב הכללי של החולה, שכן ידוע שישנה השפעה של המצב הפסיכולוגי על המצב הפיזי. ולכן ביקור חולים על ידי בני המשפחה יכול להיות דרך טובה לעידוד רוחם של החולים, ובכך לשפר את סיכוייהם להחלים מהמחלה הנוכחית שלהם, או למנוע סיבוכים שונים שיכולים להתרחש במהלך האשפוז (מנחם, רויטגרץ, שוורצמן ,2011) .
    לכן שאלת המחקר במחקר זה הייתה האם ישנו קשר בין שיעור ביקורי בני משפחה את המטופלים המאושפזים במוסד רפואי, לבין הסיכוי שהמטופלים יפתחו את מחלת הדיליריום. כדי לבדוק את שאלת המחקר בוצע סקר בקרב אנשי צוות רפואי שעובדים במרכז גריאטרי המיועד לבני הגיל השלישי תשושים, סיעודיים ותשושי נפש ובמהלכו נבדקו המשתנים של שכיחות ביקור החולים על ידי בני משפחה ושיעור הדיליריום וחומרתו שמפתחים חולים אלה. המטרה הייתה לבדוק האם ישנו קשר בין שיעור הביקורים לבין שכיחות הדיליריום, כלומר האם חולים שזוכים ליותר ביקורים משפחתיים, הם בעלי סיכוי מופחת לפתח דליריום.

    עבודות נוספות בנושא:

    חיפוש מתקדם


    חפש ב: