איזור מוכרי עבודות

התחברות למערכת להעלאת עבודות

איזור שותפים

כניסה לתכנית השותפים שלנו

תחומים

צריכים עבודה מותאמת אישית?

השאירו פרטים ויחזרו אליכם:




    חשיפה לסיכונים באינטרנט בקרב ילדים ובני נוער: הבדלים מגדריים בסיכונים ובדרכי ההתמודדות

    תקציר העבודה

    חשיפה לסיכונים באינטרנט בקרב ילדים ובני נוער: הבדלים מגדריים בסיכונים ובדרכי ההתמודדות

    תוכן העניינים

    תקציר II
    רשימת לוחות III
    רשימת תרשימים IV
    מבוא 1
    פרק א: סקירת ספרות 2
    1. הרגלי הגלישה של בני נוער וילדים 2
    2. הסכנות באינטרנט 4
    3. מעורבות הורים בפעילות הגלישה של ילדים ובני נוער 7
    4. דרכי התמודדות עם סכנות האינטרנט 9
    5. דרכי התמודדות ברמה המערכתית – בית ספרית 11
    6. קשר בין מגדר לגלישה באינטרנט והשלכתו על משתני המחקר 14
    7. שאלות המחקר 16
    פרק ב: שיטת המחקר 18
    1. משתתפי המחקר 18
    2. כלי המחקר 19
    3. הליך המחקר 21
    4. ניתוח הנתונים 21
    פרק ג: ממצאים 22
    1. סטטיסטיקה תיאורית של משתני המחקר 22
    2. בדיקת השערות 23
    פרק ד: דיון ומסקנות 32
    1. דיון בממצאים 32
    2. מסקנות המחקר 36
    3. השלכות יישומיות לשדה המחקר 37
    4. התרומה בתחום הנחקר 38
    5. מגבלות המחקר 38
    6. כיווני חקירה חדשים 39
    רשימת מקורות 40
    נספחים: נספח מס' 1: פרטי שאלון הסקר 46
    נספח מס' 2: פרטי שאלון הסקר לפי המרכיביםהמרכזיים 49

    מבוא
    העבודה עוסקת בהרגלי גלישה בטוחה ברשת בקרב ילדים ובני נוער, ומתמקדת בהבדלים בין בנים לבנות בחשיפה לסיכונים באינטרנט ובדרכי ההתמודדות עם סיכונים אלה. העבודה בוחנת גם את הקשר בין המגדר לבין המאפיינים המנבאים את החשיפה של הילדים לסיכונים השונים ברשת האינטרנט. רשת האינטרנט מאפשרת לגולשים גישה לידע עשיר, רלוונטי וזמין, ולאינספור מאגרי מידע ותקשורת במהירות, בקלות, מכל מקום בעולם ולכל מקום בעולם, ולתרבות הדיגיטלית חשיבות רבה בחיי מבוגרים ילדים ונוער (Hurwitz & Schmitt, 2020). אך בשנים האחרונות, אנו עדים ללא מעט סכנות הטמונות בגלישה ברשת, לאלימות שאליה נחשפים ילדים ובני נוער, לפעילות כוחנית ותוקפנית במטרה לפגוע בבני אדם באמצעות האינטרנט, להטרדות והשפלות מסוגים שונים (וויסבלאי, 2011; כהן ועייני, 2012).
    המטרה של העבודה הנוכחית היא לבחון את ההבדלים בין בנים לבנות, בגילאי התבגרות שונים בהרגלי הגלישה ברשת, ולבדוק באיזו מידה קיים קשר בין מגדר לבין סוג השימוש אותו הם עושים ברשת האינטרנט, ובמידת הסכנות הטמונות ברשת האינטרנט עבור ילדים ובני נוער בהקשר המגדרי. בנוסף, נבחן את ההבדלים בין בנים לבנות בשיעור ובמידה בה הורים מגלים מעורבות בפעילות הגלישה של ילדיהם, או מתקינים תוכנת סינון, ובפערים המגדריים בדרכי ההתמודדות עם סכנות האינטרנט.
    עבודה זו חשובה משום שהיא מאפשרת לבחון את הסכנות עימן מתמודדים ילדים ובני נוער באינטרנט, תוך התחשבות במגדר הילד, ובכך להציג תמונה מפורטת ומדוייקת יותר שמתייחסת גם להבדלים בין מגדריים. זאת, לעומת נקודת מבט הבוחנת את הסכנות בקרב כלל האוכלוסייה ומתעלמת מההבדלים המגדריים שעשויים לחשוף סיכונים שונים וכן דרכי התמודדות שונות. תוצאות הסקר וניתוח הממצאים, יסייעו בקבלת החלטות עתידיות בנוגע למדיניות החינוך לגלישה בטוחה ברשת, ובתכנון תכנית עבודה מערכתית בית ספרית, החל מבניית חזון חינוכי, המשלב בתוכו את ההתנהגות האתית ערכית מוסרית ברשת, המתאימה למציאות הקיימת בעידן המאה ה-21, ועד מימושו כשפה וכחלק מתרבות בית ספרית, שאותו יובילו מנהלי בתי ספר בעזרת הצוותים החינוכיים הכוללים יועצים, פסיכולוגים, מחנכים, רכז התקשוב וספקים חיצוניים. בנוסף, תוצאות הסקר וניתוחן יחשפו את הרגלי הגלישה ברשת, ויתוו דרך לשיפור הטמעת התכנים בתוכניות ההתערבות השנתית במוסדות החינוך בהתחשב בדפוסי ההתמודדות השונים בקרב בנים ובקרב בנות.

    עבודות נוספות בנושא:

    חיפוש מתקדם


    חפש ב: