איזור מוכרי עבודות

התחברות למערכת להעלאת עבודות

איזור שותפים

כניסה לתכנית השותפים שלנו

תחומים

צריכים עבודה מותאמת אישית?

השאירו פרטים ויחזרו אליכם:




    השפעת אפקט הבעלות על קבלת החלטות ברכישת מוצר

    תקציר העבודה

    השפעת אפקט הבעלות על קבלת החלטות ברכישת מוצר

    תוכן העניינים

    מבוא 3
    סקירת ספרות 4
    השערות המחקר 8
    שיטת המחקר 9
    תיאור המדגם 9
    כלי מחקר ומשתני המחקר 10
    הליך המחקר 10
    ממצאים 11
    סטטיסטיקה תיאורית של משתני המחקר 11
    בדיקת השערות 12
    דיון ומסקנות 15
    רשימת מקורות 19
    נספח א' – השאלון 20

     

    מבוא

    כאשר הערך המינימלי שצרכן מוכן לקבל על מוצר מסוים עולה על המחיר שהיה מוכן לשלם על אותו מוצר אם לא היה בבעלותו, מתרחשת תופעה פסיכולוגית המכונה אפקט הבעלות (Endowment Effect). כלומר, הערך של חפץ מסוים יעלה בעיננו כאשר הוא בבעלותנו (Curran, 1999; Frenkel, 2018).
    קיים צורך עז להיות ערניים לתהליכים המגוונים אשר עוברים במוחו של צרכן בעולם העסקי, שמאופיין בתחרות, בגלובליזציה ובצרכים ייחודיים. זהו תנאי הכרחי, על מנת לבצע ניתוח נכון של העדפות השוק. במילים אחרות, לכל מי שחפץ למכור יש יתרון משמעותי בהכרת אופיו של הצרכן והבנת ההיבטים ההתנהגותיים שלו.
    עבודה זו מטרתה לבדוק את תיאוריית אפקט הבעלות, ולבחון את שאלת המחקר: מהם השיקולים הרגשיים המונחים לפני פרט בעת קנייה או רכישת מוצר ומדוע? שאלה זו מעלה מתוכה שאלות נוספות, אותן נבדוק בעבודה זו: האם יש קשר בין רגש ובין קבלת החלטות צרכניות? האם יש הבדל בין נשים וגברים בעוצמת הרגש שהן מפעילות בעת קבלת החלטות צרכניות? האם נטייה לוותר מסבירה את מחיר המכירה, אותו מבקש הצרכן? האם השיקול הרגשי גובר על השיקול הכלכלי בעת מכירת מוצר?
    מחקר זה יבחן את עומקו של היסוד הרגשי בקבלת החלטות מסוג זה וינסה להבין עד כמה ניתן, אם בכלל, להתעלם משיקולים רגשיים ולהתמקד אך ורק בהיגיון בעת ביצוע עסקאות כאלה. המחקר יתמקד להתמקד ברגשות כגון חרטה, ויתור, ותחושת הבעלות על מוצרים. על מנת להבין איזה חלק תופס היסוד הרגשי במוחו של צרכן/קניין, נחקור את הרקע להתנהגות כלכלית זו.

    עבודות נוספות בנושא:

    חיפוש מתקדם


    חפש ב: