איזור מוכרי עבודות

התחברות למערכת להעלאת עבודות

איזור שותפים

כניסה לתכנית השותפים שלנו

תחומים

צריכים עבודה מותאמת אישית?

השאירו פרטים ויחזרו אליכם:




    מיצוי זכויות מהגרי העבודה בישראל

    תחום / תואר:
    מחיר: 299.00₪
    מספר מילים: 6356
    מספר מקורות: 42
    סוג הקובץ: docx
    שנת הגשה: 2019
    סוג העבודה: עבודה סמינריונית
    להורדת העבודה
    הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את העבודה במייל

    תקציר העבודה

    מיצוי זכויות מהגרי העבודה בישראל

    מנחה:
    שם המוסד:
    שם הקורס ושנת הלימוד:
    נושא העבודה:
    שם המנחה:
    פרטי הסטודנט (ת.ז, שם, כתובת דוא"ל, טלפון)
    תאריך הגשה:

     

    תוכן עניינים

    מבוא 2
    סקירת ספרות 4
    מהגרי עבודה – סקירה היסטורית 4
    העובדים הזרים בישראל וחלוקה לענפי תעסוקה 5
    המדיניות הישראלית כלפי העובדים הזרים 9
    חוקים וזכויות מהגרי העבודה בישראל 12
    נגישות וניצול הזכויות בידי העובדים הזרים 16
    דיון ומסקנות 21
    ביבליוגרפיה 24

     

    מבוא

    בעבודה זו אחקור את נושא זכויות העובדים הזרים בישראל. שאלות המחקר בעבודה זה הן מהם זכויותיהם של העובדים הזרים בישראל במוסד לביטוח לאומי, האם הם מנצלים אותן עד תום ומהם השינויים שנערכו בזכויות במהלך השנים?
    הגירת עובדים זרים לישראל הינה חלק מתופעה גלובלית שהולכת וגוברת במהלך השנים האחרונות. תופעת ההגירה לצורך עבודה התפתחה בעולם במהלך המאה ה-20 ומשמעותה היא זרימת כוח אדם ממדינות המוצא אל מדינות בעלות כלכלה יציבה ומפותחת יותר, הללו מכונות "מדינות קולטות/מארחות". הסיבות לתופעת ההגירה רבות ושונות, בכללן גורמים כלכליים, חברתיים, פוליטיים, טכנולוגיים ואחרים . סיבה משמעותית לכך היא העובדה שהשכר ורמת החיים במדינות המתפתחות נמוכים משמעותית מאלו שבמדינות המפותחות . סיבות נוספות שראוי לציין הן שיעורי אבטלה גבוהים בארץ המוצא, אלימות, מגיפות ואף תיעוש ומחשוב היכולים לגרום לבני אדם לעזוב את ארצם ולחפש מקור הכנסה במדינה אחרת .
    לתופעת ההגירה השפעות כלכליות-חברתיות על התעסוקה, על השכר ועל העוני של הישראלים. להעסקת עובדים זרים בהיקף כה נרחב, כפי שקיימת במדינת ישראל, יש השלכות ארוכות טווח על החברה, בכללן סוגיות חברתיות, מוסריות ומשפטיות עמן מתמודדת מדינת ישראל בצורה אינטנסיבית מתחילת העשור. התמודדות זו כללה שינויים רבים וניסיונות רבים של ממשלות ישראל השונות לגבש מדיניות אחידה ויציבה כלפי העובדים הזרים .
    במחצית השנייה של שנות ה-90 חל גידול מהיר במספר העובדים הזרים בישראל, שיעורים יחסית לכוח העבודה במגזר העסקי עלה מ-8% ב-1994 לכמעט 16% בשנת 2000. במקביל להאצה בכניסתם לשוק העבודה גברה האבטלה והיציאה משוק העבודה בקרב הישראלים, במיוחד בקרב מיעוטי ההשכלה שביניהם. ממצאי מחקרים שנעשו באותן השנים לא מצאו קשר ישיר בין כניסת הזרים לדחיקת הישראלים מהשוק, אך נמצא כי היא השפיעה על ישראלים מיעוטי השכלה לצמצום שכרם היחסי ולהקטנת השתתפותם בשוק העבודה .

    ישראל שיצאה ממיתון כלכלי כבד עם סיום מלחמת ששת הימים, החלה קולטת עובדים פלסטינאים ביולי 1968 בשל הביקוש הרב לכוח עבודה בבניין, בחקלאות ובתעשייה. הם היוו את מרבית כוח העבודה הזר בשוק הישראלי עד לתחילת שנות התשעים, ואז בשנת 1993, השתנה המצב וממשלת ישראל להפחית באופן ניכר את כוח העבודה הפלסטיני על רקע התגברות אירועי טרור, והחלה להעסיק במקומם עובדים זרים מארצות אחרות .
    בישראל אין מדיניות ברורה ומגובשת כלפי העובדים הזרים, אך במהלך השנים היא עשתה מאמצים רבים שכללו חקיקת חוקים, שינויים בתנאים למתן ההיתרים, שינויים בשיטות ההעסקה, במיסוי ובאגרות לעובדים, הקמת משטרת הגירה בשנת 2003 והקמת רשות הגירה ואוכלוסין בשנת 2009. בין השאר הוקמו במהלך השנים וועדות שונות שעסקו בסוגיית העובדים הזרים והמליצו על נהלים/שינויים שבעקבותיהם נחתמו הסכמים שנועדו להתמודד טוב יותר עם המצב כגון הסכם הממשלה עם החקלאים שנחתם במאי 2009 בעקבות המלצות ועדת אקשטיין .

    עבודות נוספות בנושא:

    חיפוש מתקדם


    חפש ב: