איזור מוכרי עבודות

התחברות למערכת להעלאת עבודות

איזור שותפים

כניסה לתכנית השותפים שלנו

תחומים

צריכים עבודה מותאמת אישית?

השאירו פרטים ויחזרו אליכם:




    סיכום הקורס מקורות היסטוריים ואינטלקטואליים של מדעי החברה (מחברת קורס מלאה)

    תחום / תואר: ,
    מילות מפתח: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
    מחיר: 54.00₪
    מספר מילים: 19427
    סוג הקובץ: doc
    סוג העבודה: סיכום קורס
    להורדת העבודה
    הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את העבודה במייל

    תקציר העבודה

    מקורות היסטוריים ואינטלקטואליים של מדעי החברה

    מקורות היסטוריים ואינטלקטואליים של מדעי החברה- הדיאלקטיקה של המודרנה

    כשאנחנו דנים במדעי החברה חייבים להגדיר מאיפה מתחילים. אנחנו מתחילים במהפכה הקופרניקאית. מדברים בעצם על מתי שהאדם הבין שלא השמש מסתובבת סביב כדור הארץ אלא להפך. ההתפתחות המודרנית, העידן המודרני. מתי שהולכת ומתפתחת תפיסת עולם מסוימת של משמעות הקיום בטבע. הקיום בטבע והקיום שלנו- זו השאלה הנשאלת.מתמקדים בעולם המודרני כי בה מתפתחת אמירה חד משמעית כלפי שאלות אלו- לבן אדם יש את היכולת לפתח כלים שמאפשרים להם להבין את קיומם בטבע את קיומם בחברה את מערכת היחסים בניהם. הכלים האלה הם כלים אוניברסאליים. הנכונים בכל מצב. הטענה נוצרה באופן שלבי. העידן המודרני מיוחד בכך שתופס את עצמו כמיוחד ביחס לעידנים אחרים.

    מהי מודרנה-
    "הביטוי 'מודרני' שימש באירופה תמיד כדי לבא את הכרתו ש עידן חדש" (יורגן הברמאס).

    זהו עידן שבו, אחרי הרבה שניים, האדם מתחיל לראות את עצמו כשחקן המרכזי במציאות שבה הוא חי. אחרי הרבה שנים של תפיסת עולם מטאפיזית- מה שהכתיב את החיים. האדם עושה מעבר לתפיסה עצמית שונה, שמנותקת מתפיסת הדת, ורצון אלוהי ועל-טבעי. ההסברים לחיים שחיים בטוחה אינם קשורים לישות מטאפיזית שאין יכולת לשלוט בה אלא היא שולטת בנו. הוא אומר בו נתבונן בטבע ונבין כיצד מאורגן ומה יסודותיו- והאם אנו יכולים לפתח מתודות דרכם אפשר ללמוד את הרעיון הארגוני הזה- הנחת היסוד של המודרניות הייתה שאפשר לעשות את זה.

    המודרניות לפי הברמאס:
    • מאז המאה ה-5 שימשה המילה "מודרני" כדי לתאר את הקטיעה בין הישן לחדש, בין המודרני לקלאסי.
    • המעבר בין הישן לחדש מסמן גם את שקיעתה של הדת.
    • המודרנה מבינה עצמה כנוגדת המסורת, ומחפשת מאחז בתבונה, התחליף האפשרי היחידי לאוניברסאליות של הדת.

    התפתחות של אגו אנושי חדש. התפתחות של סובייקט, תודעה חדשה.
    ערעור בסיפור האלוהי- אינו אמין, אינו מדוייק. יש ניתוק מהדת, מפתחת תפיסה חילונית.
    האדם מחפש עוגן אחר להיווצרות העולם, ופירוש תופעות בעולם. עוגן תבונתי, שכלתני.התבוניות היא משהו נע, מתפתח- יכול ללמוד להתבונן להסיק מסקנות ולהתפתח. חוקרת אחר כל מה שקיים, שום דבר אינו מובן מאליו.

    שתי עמדות:

    - אנחנו לומדים את המציאות באמצעות החושים- ומשם אנחנו מבינים את המציאות- הסביבה.

    - אנחנו באים מעולם הרעיונות, עם תפיסות מסוימות, ובאמצעות התבוננות הרעיונית אנחנו יכולים להבין את המציאות.
    קיימת דיאלקטיקה בין השניים.

    עבודות נוספות בנושא:

    חיפוש מתקדם


    חפש ב: