איזור מוכרי עבודות

התחברות למערכת להעלאת עבודות

איזור שותפים

כניסה לתכנית השותפים שלנו

תחומים

צריכים עבודה מותאמת אישית?

השאירו פרטים ויחזרו אליכם:




    עמדות של אנשי חינוך בבתי ספר כלפי הקהילה הלהטב"ית – קבוצות השוואה: עו"סיות ויועצות חינוכיות

    תחום / תואר: ,
    מילות מפתח: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
    מחיר: 410.00₪
    מספר מילים: 5601
    מספר מקורות: 11
    סוג הקובץ: docx
    שנת הגשה: 2021
    סוג העבודה: עבודה סמינריונית
    להורדת העבודה
    הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את העבודה במייל

    תקציר העבודה

    תוכן עניינים

    1. תקציר 2
    2. מבוא 3
    3. סקירה ספרותית 4
    3.1. בני נוער הומו-לסביים - זהות, מאפיינים ופתולוגיה, גורמי מצוקה מרכזיים 4
    3.2. מיעוטים מיניים בבתי ספר 6
    3.3. תפקיד היועצות החינוכיות במערכת החינוך 8
    3.4. תפקיד היועצות החינוכיות בעבודה עם מיעוטים מיניים 9
    3.5. תפקיד העובדת הסוציאלית בהקשר של להט"ב 10
    3.6. עמדות של יועצות חינוכיות ועובדות סוציאליות כלפי מיעוטים מיניים בבתי הספר 11
    4. שיטת מחקר 13
    4.1. אוכלוסיית המחקר 13
    4.2. כלי המחקר 15
    4.3. הליך המחקר 15
    5. ממצאים 16
    6. דיון ומסקנות 20
    7. ביבליוגרפיה 22
    8. נספחים 24
    8.1. נספח א' – שאלון 24

    תקציר
    עבודה זו בדקה את עמדות של אנשי חינוך בבתי ספר כלפי הקהילה הלהטב"ית (קבוצות ההשוואה הוא בין עו"סיות ליועצות חינוכיות). במחקר השתתפו 62 משתתפים, מתוכם 53.2% הנם עו"סים/עו"סיות והיתר – יעצים או יועצות חינוכיים. מתוך כלל המשתתפים 88.7% - נשים והיתר- גברים.
    ממצאי המחקר העלו, כי נמצאו הבדלים מובהקים בין התפיסות של עובדים סוציאליים ויועצי חינוך בהקשרים של הקהילה ההומו-לסביים. יחד עם זאת, כן ניתן לראות הבדל קטן בתפיסות וזאת למרות שבמחקרים העובדים הסוציאליים נמצאו בעלי סובלות גבוהה יותר מאלו של אנשי החינוך. כך למשל נמצא הבדל בהערכת אחוז אנשים עם נטיות מיניות הומוסקסואליות באוכלוסייה, כאשר בקרב עובדים סוציאליים הנתונים היו גבוהים יותר מאלו של היועצות החינוכיות. בנוסף נמצא הבדל מובהק בין עובדים סוציאליים לבין יועצים חינוכיים, כך שעובדים סוציאליים נמצאו כסבורים כי יש השפעה שכזו על הזהות המינית של הלהט"ב.
    יחד עם זאת, לא נמצא הבדל מובהק בתפיסת ההשפעה של אורח החיים של הלהט"בים בין יועצים חינוכיים לבין עובדים סוציאליים, וכן לא נמצא הבדל מובהק בין עובדים סוציאליים לבין יועצים חינוכיים באשר לתפיסת הגיל שבו יש השפעה על הזהות המינית

    מבוא
    במהלך השנים האחרונות, הולך ומתרחב הדיון הציבורי, המעשי והאקדמי בנושא ההומוסקסואליות, זכויות להט"ב וסיוע לבני הקהילה. על אף התמורות ההיסטוריות מרחיקות הלכת בישראל, במגוון רחב של אספקטים, בכל הקשור לבני המיעוטים המיניים מרבית בני הנוער עדיין לא מוצאים אוזן קשבת למצוקותיהם במסגרות הפורמאליות והבלתי פורמאליות בהן הם נמצאים ונאלצים להתמודד לבד עם שאלות של כינון זהות הומו לסבית כמו גם מימושה (קמה, 2003; בתוך: גליקמן ושמר-אלקיים, 2016). מערכת החינוך באופן כללי ובתי הספר בפרט, משמיעים הצהרות רבות בדבר אחריותם לקדם כל ילד וילדה, להגן עליהם, להעניק יחס אישי ולהבטיח מרחב בטוח ומגן. יחד עם זאת, עבור התלמידים והתלמידות בני הקהילה ההומו-לסביים, עלול בית הספר להוות אתר של התנצחות, בו מועצמות תחושותיהם השליליות וממנו הם מודרים בעזרת אמצעים סמליים ופיזיים כאחד (גליקמן ושמר-אלקיים, 2016). אחד ה"כלים" המקצועיים החשובים ביותר שבית הספר יכול להתמודד עם סוגיות אלו, הוא דרך הצוות הבית ספרי, בין היתר יועצות חינוכיות ועובדות סוציאליות.
    החברה המערבית נחשבת ל חברה הטרוגנית מאוד, הכוללת פרטים אשר מגלמים בה שונות תרבותית וחברתית רחבה. שונויות אלה מעלות לא מעט דילמות ואתגרים שיש להתמודד עמם עבור אנשי המקצוע בבית הספר (Horenczyk & Tatar, 2011; Bemak & Chung, 2005; בתוך: פורר וטטר, 2016). על כן, מודעות והבנה של הצוות החינוכי בבית הספר באשר לשונות של התלמידים, יכולה לעודד לתפקוד טוב יותר של בית הספר תוך יצירת אווירה מיטבית לכלל האוכלוסיות. יחד עם זאת ברור כי כמו בכל חברה אנושית, הצוות החינוכי המרכיב את בית הספר מכיל מגוון רחב של דעות ותפיסות באשר למיעוטים בתוך בית הספר (Horenczyk & Tatar, 2011; בתוך: פורר וטטר, 2016).
    במחקר שפורסם לאחרונה (2019) ושבדק את חוויית ההתמודדות של יועצות בבתי ספר עם סוגיות הקשורות באוכלוסיית הלהט"ב )הומוסקסואלים, לסביות, טרנסג'נדרים וביסקסואלים) נמצא, כי יועצות חינוכיות בבתי ספר תופסות את המתבגרים הלהט"בים כאוכלוסייה בעלת מאפיינים ייחודיים. בנוסף היועצות תיארו שקיים רצון עז לסייע למתבגרים, לצד תחושת תסכול גדולה וחוסר אונים בשל חוסר ידע, מקורות תמיכה ותחושה שהן לבד במערכה (לבקוביץ ולקח, 2019).
    עבודה זו בבודקת את עמדות של אנשי חינוך בבתי ספר כלפי הקהילה הלהטב"ית (קבוצות ההשוואה הוא בין עו"סיות ליועצות חינוכיות).

    עבודות נוספות בנושא:

    חיפוש מתקדם


    חפש ב: