איזור מוכרי עבודות

התחברות למערכת להעלאת עבודות

איזור שותפים

כניסה לתכנית השותפים שלנו

תחומים

צריכים עבודה מותאמת אישית?

השאירו פרטים ויחזרו אליכם:




    הורות בימי הביניים: אבות ובנים, אבות ובנות. מוסד המשפחה ומערכת היחסים במשפחה בימי הביניים בהקשר לסמכות הורית

    תקציר העבודה

    הורות בימי הביניים: אבות ובנים, אבות ובנות

    מוסד המשפחה ומערכת היחסים במשפחה בימי הביניים בהקשר לסמכות הורית

    תוכן עניינים

    מבוא 2
    סקירת ספרות 3
    סמכות הורית 3
    סגנונות סמכות הורית 5
    המשפחה בימי הביניים 6
    הזוגיות בימי הביניים 8
    מערכת היחסים במשפחה בימי הביניים 11
    הגורמים שהשפיעו על הסמכות בימי הביניים 12
    ביטוי לסמכות ההורית בימי הביניים 14
    דיון 17
    סיכום 18
    מסקנות 19
    ביבליוגרפיה 20

    מבוא
    המשפחה נחשבת לתא החברתי הקטן ביותר של האדם והיא מהווה גם את מירב עולמו של האדם. המושג 'משפחה' היא מושג מטרייה הן מבחינת האופן שבו אנחנו מבינים אותות והן מבחינת הוראתו. המושג משפחה מצביע על צורות שונות, ולעתים אף סותרות מדפוס המשפחה הגרעינית (המשפחה הפטריארכלית–מונוגמית-הטרוסקסואלית). כשם משותף המשפחה כוללת מגוון רחב של מסגרות שבטיות פרימיטיביות, בתי-אב פטריארכליים על פי דפוס שלטון האב, חיי קומונות, משפחות חד-מיניות וצורות רבות נוספות.
    לזוגיות ולהורות הייתה חשיבות ומשמעות לאורך כל התקופות בהיסטוריה האנושית, כאשר כל תקופה מאופיינת כאמור בזוגיות ובהורות שונה, אפיונים שהשפיעו על היחסים במשפחה ובזוגיות.
    במהלך השנים האחרונות, חלה למעשה ההבנה וההכרה כי סמכות הורית אינה רק מושג לגיטימי וחיובי אלא אף תנאי הכרחי לקיומה של מערכת יחסים תקינה בין ההורה לילד. סמכות הורית מתבטאת בין היתר את הצלחת ההורה להשפיע על עיצוב ופיתוח היכולת לדחות סיפוקים אצל הילדים. כלומר, הסמכות ההורית משפיעה באופן ניכר על יכולתו של הילד להפגין התנהגות נאותה של שיתוף פעולה במצבים בהם הוא מתבקש להמתין לקבלת תשומת לב, או לפעילות מועדפת או להפסיק פעילות מועדפת, או לבצע הנחיה שאינה מועדפת עליו בעת נתינתה. החינוך והסמכות ההורית אף הן, היו ייחודיות ליהדות בתקופת ימי הביניים.
    בעבודה הנוכחית, נתייחס לתקופת ימי הביניים בנושאים של יחסי ההורים, משפחה, והסמכות ההורית על כל ההיבטים. לשם כך נעזר בספרות מקצועית, מאמרים, מחקרים, מקורות ראשונים וכו'. השאלות המרכזיות שעליהן נרצה לענות בעבודה זו בהקשר של הסמכות ההורית, כיצד היא באה ליידי ביטוי בתקופת ימי הביניים? מה היו ציפיות ההורים? כיצד הן ניסו להשפיע על ילדיהם? מה אפיין את הקשר הרגשי בין הורים לילדים? האם לאב הייתה סמכות יתרה מאשר לאימא? האם לאופי היחסים והרגשות בין ההורים עצמם, ובין ההורים לילדים ישנה השפעה על סמכות ההורים?

    עבודות נוספות בנושא:

    חיפוש מתקדם


    חפש ב: