איזור מוכרי עבודות

התחברות למערכת להעלאת עבודות

איזור שותפים

כניסה לתכנית השותפים שלנו

תחומים

צריכים עבודה מותאמת אישית?

השאירו פרטים ויחזרו אליכם:




    הזכות להורות של נשים צורכות סמים

    להורדת העבודה
    הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את העבודה במייל

    תקציר העבודה

    הזכות להורות של נשים צורכות סמים

    מנחה:

    מגישים:
    כיתה

    תוכן עניינים

    מבוא 2
    סקירת ספרות 4
    פרק ראשון – אימהות צורכות סמים – סקירה וחקיקה 4
    צריכת סמים בישראל 4
    השפעות הסמים על הילודים 4
    החקיקה בישראל 5
    פרק שני – איזון אינטרסים - בין הזכות להורות אצל צרכניות סמים להתערבות המדינה 7
    זכות האישה על גופה 7
    הזכות להיות הורים 8
    תפיסת ההלכה בדין הישראלי את הזכות להורות 10
    התערבות ביחסי אם – עובר: המצב בארה"ב 11
    פרק שלישי – השלכות וביקורת 15
    סיכום 18
    ביבליוגרפיה 20

    מבוא
    "מכבוד האדם נגזרות הזכות לאוטונומיה והזכות לחוות הורות"
    באפריל 1995, תוקן סעיף 2 לחוק הנוער (טיפול והשגחה), תש"ך-1960, המגדיר מיהו קטין נזקק. סעיף 2(7) לחוק קובע, כי קטין נחשב לנזקק, כאשר "הוא נולד כשהוא סובל מתסמונת חסר בסם (סינדרום גמילה)". התיקון לחוק לא עורר תשומת לב משמעותית בקרב המחוקקים, בתי המשפט והציבור הרחב, אף על פי שמשמעותו והשלכתו על נשים היא גדולה – התיקון מאפשר לראות בכל תינוק עם לידתו הסובל מתסמונת גמילה, כקטין נזקק, ובכך מאפשר החוק לפעול להוצאת תינוקות כאלה מרשות אימותיהם בקלות רבה יותר מאשר בעבר.
    התיקון לחוק הנוער כפי שנתקבל בשנת 1995, מהווה התייחסות יחידה ברמה הגלויה לעין, מצד מערכת המשפט והמחוקק הישראלי לתופעה ההולכת וגדלה בעולם המערבי בפרט, תופעת התינוקות הנולדים כאשר הם מכורים לסמים.
    הזכות להורות נחשבת בישראל כזכות יסוד. העמדה הנורמטיבית הבסיסית כפי שמצטייר מההלכה הכתובה (והלא כתובה), כי יש לעשות כל מה שניתן, על מנת שניתן יהיה לממש את הזכות להורות של כל אזרח ואזרחית במדינת ישראל. אולם מעולה השאלה, האם יש להכיר בזכות להורות עבור כל אדם? יש הסבורים, כי הזכות להורות היא זכות מסוג חירות, שאינה מחייבת את המדינה לסייע במימושה, אלא מחייבת רק שלא להגביל את מימושה, אולם יש הטוענים, כי מכוח הזכות לאוטונומיה, כפי שמוכרת במשפט הישראלי, חייבת המדינה לסייע למעוניינים להגשים את זכותם להורות, ולא רק להימנע מלהתערב בבחירותיהם.
    ומה כאשר מדובר בנשים אשר מכורות לסמים? האם על המדינה להתערב ולמנוע מאותן נשים להיכנס להיריון?
    הדין האמריקאי ניסה להתמודד עם שאלה זו במשך השנים, אולם גם המחוקק האמריקאי לא מצא לנכון להתערב בזכות יסוד זו, אלא להטיל מגבלות מסוימות ופיקוח לאותן נשים. המקרה של ישראל שונה במידה רבה מהמתרחש בסוגיה זו בארה"ב, מכיוון שבישראל נולדים רק כ-100 תינוקות בשנה, הסובלים מסינדרום הגמילה ועל כן העיסוק בנושא הוא שולי יחסית.
    עבודה זו עוסקת בשאלת זכותה של אישה מכורה לסמים ללדת, והאם יכולה המדינה באמצעות חקיקה או פסיקה, למנוע מנשים מכורות לסמים ללדת, או במקרים מסוימים אף לקחת את ילדיהן בצו בית משפט? בחלק הראשון, סוקרת העבודה את המצב בישראל, תוך הצגת נתונים אמפיריים לממדי התופעה וסקירת החקיקה. בחלקה השני, עוסקת העבודה בזכות להרות ובתפיסת בתי המשפט בארה"ב. חלקה השלישי של העובדה עוסקת בביקורת על המצב הקיים.

    עבודות נוספות בנושא:

    חיפוש מתקדם


    חפש ב: