איזור מוכרי עבודות

התחברות למערכת להעלאת עבודות

איזור שותפים

כניסה לתכנית השותפים שלנו

תחומים

צריכים עבודה מותאמת אישית?

השאירו פרטים ויחזרו אליכם:




    היבטים לימודיים וחברתיים של שילוב ילדים עם לקות למידה בכיתות רגילות

    תקציר העבודה

    היבטים לימודיים וחברתיים של שילוב ילדים עם לקות למידה בכיתות רגילות

    תוכן העניינים

    1. לקויות למידה 3
    1.1. הגדרה 3
    1.2. מאפיינים של לקויות למידה 5
    1.3. סוגים של לקויות למידה 7
    2. שילוב תלמידים עם לקות למידה 9
    2.1. גישות שונות בשילוב 9
    2.2. תהליכי השילוב 11
    2.3. השלכות השילוב על התלמידים 13
    רשימת מקורות 16


    1. לקויות למידה

    1.1. הגדרה

    קיים קושי להגדיר ולהקיף את כל מאפייניה של "לקות למידה" (LD – Learning Disability) ולמצוא מכנה משותף של הסכמה בין העוסקים בתחום; כיוון שלקות למידה היא תופעה מורכבת, בעלת רמות חומרה שונות, ומתבטאת באופן שונה בתחומי ידע וגיל שונים. (לוי, 2009). עד שנות השישים, היו בשימוש מונחים כמו נזק מוחי מינימלי (Minimal Brain Damage - MBD), פגיעות מוח, אי-סדירות נוירולוגית, מגבלה תפיסתית, דיסלקציה ואפאזיה. המונח "לקות למידה" בא להחליף מונחים אלה. מאחר והמונחים הקודמים התייחסו רק לתת-קבוצות בתוך מה שהסתמן כקבוצה כוללת יותר, היה צורך במונח שיהיה רחב ויקיף את הספקטרום של הסימפטומים האופייניים לקבוצה הטרוגנית זו. לפיכך, המונח הוגדר לראשונה בראשית שנות השישים של המאה הקודמת כתופעה שמתייחסת לפיגור, הפרעה או איחור בהתפתחות באחד או יותר מהתהליכים של: דיבור, שפה, קריאה, כתיבה, חשבון או תחום למידה אחר; הנובע מפגם פסיכולוגי שאינו נגרם על ידי פיגור שכלי, חסך חושי, או גורמים תרבותיים או גורמי הוראה אלא על ידי דיספונקציה מוחית אפשרית ו/או הפרעות אמוציונליות או התנהגותיות (Penney, 2018).

    עבודות נוספות בנושא:

    חיפוש מתקדם


    חפש ב: