חזון ותוכנית להקמת בית ספר לחינוך גופני, המשלב תלמידים בעלי מוגבלויות וללא מוגבלויות
תוכן עניינים
מבוא 3
החזון 3
מצב השילוב בישראל כיום 12
כיצד יראה בית ספר מכיל לחינוך גופני? 14
אקלים חינוכי 14
דפוס ההוראה 17
שיטת הערכה 19
תוכנית הלימודים 20
מבנה פיזי 22
הנגשת המידע לתלמידים חרשים וכבדי שמיעה 23
הנגשת המידע לתלמידים עיוורים ולקויי ראייה 23
הנגשה פיזית לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים 24
מבנה ארגוני 27
סיכום 28
רשימת המקורות 29
מבוא
משנת הלימודים התשע"ג (2012-2013) משרד החינוך מציב במרכז תהליך חינוכי ערכי "האחר הוא אני" אשר מטרתו ליצור "חברת מופת המושתתת על ערכים אוניברסליים, דמוקרטיים, הומניסטיים [...] ערכים של כבוד האדם, של שוויון, של צדק, של ערבות הדדית, של סולידריות, של סובלנות, של קבלת האחר, של הכלה ושל חמלה." (אתר משרד החינוך).
בעבודה זו נציג תכנית לבית הספר שואף לטפח בוגרים המגלים סובלנות כלפי האחר, השונה מאתנו בצרכיו וביכולותיו. התלמידים, בוגרי בית הספר, ייצגו בחברה את מטרות החינוך שנקנה להם: קבלת השונה, המוגבל פיזית. על כן בית הספר שלנו יתמוך באידאולוגיה החינוכית – האקולטורציה (לם, 2000;Fargion & Nuttman-Shwartz, 2020 ). בית הספר יתמקד דווקא בתחום החינוך הגופני, התחום המאתגר ביותר ליצירת שילוב ועם זאת בעל פוטנציאל רב לקידום שילוב אמיתי, אמפטיה ותחושת יכולת בקרב בעלי מוגבלויות (Rekaa, Hanisch & Ytterhus, 2019).
חזון בית הספר יוצג דרך סיפור על שני חברים המגיעים לבית הספר לראשונה ומגלים את הסביבה האידאלית עבורם. הסיפור משלב רקע תאורטי התומך בעקרונות בית הספר. לאחר מכן נסקור את מצב השילוב המורכב בארץ כיום, את החסרונות והמרחק הרב הקיים בין שילוב התלמידים בעלי הצרכים המיוחדים לבין הכלתם הלכה למעשה בכיתה בפרט ובחברה בכלל. ולאחר מכן נתאר את האסטרטגיות בשישה היבטים להקמת בית ספר לחינוך גופני מכיל ושוויוני עבור כולם.
אתר סמינריון מהווה פלטפורמה למכירה ולקנייה של עבודות אקדמיות איכותיות בין סטודנטים. באתר תוכלו למצוא עבודות אקדמיות במגוון תחומים ובמגוון סוגים החל מתרגילים דרך סמינריונים ועד עבודות תזה. באתר תוכלו למכור את העבודות שלכם לסטודנטים אחרים ולהרוויח עליהן כסף.