איזור מוכרי עבודות

התחברות למערכת להעלאת עבודות

איזור שותפים

כניסה לתכנית השותפים שלנו

תחומים

צריכים עבודה מותאמת אישית?

השאירו פרטים ויחזרו אליכם:




    מגיפות חברתיות: כיצד יסוד הדביקות בא לידי ביטוי במסרים גזעניים כלפי ערבים בפייסבוק?

    להורדת העבודה
    הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את העבודה במייל

    תקציר העבודה

    מגיפות חברתיות: כיצד יסוד הדביקות בא לידי ביטוי במסרים גזעניים כלפי ערבים בפייסבוק?
    שם המרצה:

    שם הסטודנט:
    ת.ז.:

    תוכן עניינים

    מבוא 2
    סקירת ספרות 3
    גזענות 3
    מגפות חברתיות ויסוד הדביקות 6
    מתודולוגיה 8
    ממצאים - ניתוח הראיונות וצילומי מסך מהפייסבוק 9
    דיון בהסברים תיאורטיים 12
    מניעת המגיפה וכלים יישומיים 14
    סיכום 16
    ביבליוגרפיה 17
    נספחים 19

    מבוא
    השיח ברשת האינטרנט וברשתות חברתיות כדוגמת הפייסבוק, באופן ספציפי, גולש פעמים רבות לשיח אלים וגזעני כלפי ערבים (10%). רוב התגובות/ פוסטים הנכתבים ברוח זו מגיעים ממקורות ימניים, ולעיתים קרובות רואים גם בשמאל מטרה לגיטימית להפיץ את מסרי השנאה והגזענות (אפריאט ולנדה, 2012). גילויי אלימות וגזענות כלפי ערבים נובעים פעמים רבות מתחושת מצוקה של הגולשים/ מגיבים, אשר רואים במיעוטים "זרים" אלו (ערבים ופליטים כאחד) איום על מדינת ישראל וצביונה.
    שאלת המחקר בעבודה זו בוחנת כיצד יסוד הדביקות – לפי גלדוול (Gladwell, 2000) – בא לידי ביטוי בביטויים גזעניים בפייסבוק, כלפי ערבים ישראליים. סוגיה זו נבחנת כיוון שניכרת עליה באותם ביטויים גזעניים, בספירה הקיברנטית (פייסבוק, פורומים וכו'). נראה כי חופש הביטוי הניתן באותן רשתות חברתיות גדל עם האנונימיות המתאפשרת באותן רשתות (Steinfeldt, Foltz, Kaladow, Carlson, Pagano, Benton & Steinfeldt, 2010) והעובדה כי המילים/ ביטויים נכתבים שם ולא נאמרים (קל יותר להסתתר מאחורי המילה הכתובה ומסך המחשב מאשר לומר את הדברים בפניו של אותו אדם/ אוכלוסייה מושמצת).
    מאפייניה של פייסבוק כרשת מידית ונרחבת הם מאפיינים ייחודיים, אשר בין היתר מעודדים תגובות ושיתוף מידע באופן מקוון. קלות השימוש בממשק הפייסבוק הופכים את המידע והמסרים שעוברים בה ל"דביקים" במיוחד. פייסבוק היא מעין אולמות רחבי ידיים, בהם כל משתמש הוא נואם. כל אחד מהנוכחים באולם יכול למעשה להעביר את המסר הלאה ולהיות הוא הנואם בחשבונו הפרטי. כך מתפשטים מסרים בפייסבוק כאש בשדה קוצים (Harrigan, Achananuparp & Lim, 2012).
    על מנת לבחון את סוגיית הגזענות בפייסבוק כלפי ערבים, וספציפית יסוד הדביקות באותם מסרים ויראליים, בחרתי לראיין שני אנשים המייצגים את שתי האוכלוסיות המדוברות – ערבים ישראליים ויהודים ישראליים. דרך עיניהם של שני המרואיינים אוכל לבחון באופן מעמיק כיצד מוצגים הדברים עבור כל אחת מהאוכלוסיות. בנוסף, אצרף לניתוח הראיונות גם ניתוח פוסטים שהועלו לפייסבוק כתגובה לאירועים פוליטיים-מדיניים אשר מחריפים את השסע בין יהודים וערבים (תקיפת חייל על ידי נשים ערביות, תקיפת יהודי בהר הבית במסגרת עימותים אלימים בין ערבים ליהודים).
    בחלקה האחרון של העבודה, לפי ניתוח הממצאים ובחינת התמות שעלו בראיונות, אנסה להגדיר כלים יישומיים אשר עשויים לסייע בצמצום התופעה השלילית של ביטויי גזענות בפייסבוק כלפי ערבים.

    עבודות נוספות בנושא:

    חיפוש מתקדם


    חפש ב: