תחומים

צריכים עבודה מותאמת אישית?

השאירו פרטים ויחזרו אליכם:




    תעמולה במסרים לשוניים וויזואליים בפרסומות ממסדיות בישראל

    תחום / תואר: ,
    מחיר: 330.00₪
    מספר מילים: 9881
    מספר מקורות: 74
    סוג הקובץ: docx
    שנת הגשה: 2024
    שם הקורס: עיצוב עכשווי
    סוג העבודה: עבודה סמינריונית
    להורדת העבודה
    הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את העבודה במייל

    תקציר העבודה

    עבודת סמינריון בקורס עיצוב עכשווי במסגרת תואר שני, תקשורת חזותית

    תעמולה במסרים לשוניים וויזואליים בפרסומות ממסדיות בישראל

    מקרה בוחן: כרזות משרד הבריאות במהלך מגפת הקורונה

     

    תוכן עניינים

    מבוא 3
    סקירת ספרות 4
    פרק 1- עיצוב ותקשורת כתרבות 4
    1.1 תקשורת כתרבות 4
    1.2 מקומה של הפרסומת בחברה 5
    1.3 עיצוב ופוליטיקה 6
    1.4 סדר ושליטה חברתית באמצעות "בריאות" 8
    פרק 2- תעמולה 10
    2.1 מסגרות תאורטיות למודלים של שכנוע על ידי תעמולה 10
    2.2 תעמולת בריאות 12
    3.מתודולוגיה 14
    3.1 השערות המחקר 14
    3.2 פלטת הצבעים בניתוח פרסומות 15
    4.מקרה בוחן – קורונה בישראל 15
    4.1 מגפת הקורונה בישראל- רקע 15
    4.2 מסרים חזותיים ולשוניים בכרזות משרד הבריאות בקורונה 16
    דיון ומסקנות 20
    סיכום 22
    מקורות 23
    נספחים 29

    מבוא

    עבודה זו מבקשת לבחון כיצד באה לידי ביטוי תעמולה במסרים מילוליים וויזואליים בכרזות ופרסומות מוסדיות בישראל, תוך התמקדות בחקר מקרה של משרד הבריאות במהלך מגפת הקורונה (להלן: (COVID-19. בידי גורמי משטר קיימים מגוון כלים ומכשירים בעבור תקשורת בין ממסד לאזרחים, בין הכלים אלו היא התעמולה פוליטית. פרסומות ממסדיות ממלאות תפקיד מכריע בהפצת מידע ועיצוב דעת הקהל, במיוחד בעת משבר כמו מגפת COVID-19.
    לאור האמור לעיל, שאלת המחקר בעבודה בוחנת כיצד באה לידי ביטוי התעמולה במסרים לשוניים וויזואליים בפרסומות ממסדיות בישראל? מקרה בוחן COVID-19 בישראל. כמו כן, שאלת המשנה תבחן מה ניתן ללמוד ממסרים על הצייתנות בקרב הציבור? לצורך מענה על שאלת המחקר נבחרה שיטת מחקר איכותנית ויעשה שימוש בניתוח סמיוטי. המחקר נועד לחקור את האידיאולוגיות הבסיסיות ואת טכניקות השכנוע המופעלות במסרים אלה, ולשפוך אור על האופן שבו הממסד מעצב את התפיסה וההתנהגות הציבורית באמצעות אסטרטגיות התקשורת שלה.
    מטרתו העיקרת של המחקר הינה לערוך ניתוח מקיף על האופן בו תעמולה באה לידי ביטוי ואילו מסרים עולים בפרסומות הממסדיות של לפ״מ 1 (לשכת פרסום ממשלתית) במהלך מגפת COVID-19. מגפת COVID-19 משמשת כמקרה בוחן ומתמקדת באופן ספציפי באסטרטגיות התקשורת המופעלות בעת טיפול במשבר בריאות הציבור. העבודה מבקשת לבחון ולזהות את המרכיבים הלשוניים והחזותיים ובחינת האסטרטגיות אשר מופעלות במטרה לשדר דחיפות, אחדות וצייתנות לקריאות הממסד.
    כמו כן, העבודה מבקשת להעריך את ההשפעה של אסטרטגיות לשוניות, לרבות שפה מעוררת פחד ובכלל את אופי הפניה לאחדות לאומית, לעיצוב דעת הציבור ולציות להוראות ורצון הממסד במהלך המגיפה. לנתח אלמנטים ויזואליים כגון סמלים, דימויים ופלטות צבעים המשמשים בפרסומות, במטרה להבין את תפקידם בעיצוב עמדות והתנהגויות ציבוריות ובאיזה אופן השימוש בהם מתכתב עם המסרים. לחקור את המתאם בין טכניקות תעמולה לשונית וויזואלית לבין רמת הציות הציבורי להנחיות ולאמצעי הבריאות שנקבעו בידי הממסד.
    סקירת הספרות מנסה לחקור את נוכחותה של תעמולה במסרים מילוליים וחזותיים המועברים על ידי משרד הבריאות בישראל, תוך התבוננות באסטרטגיות המשמשות להעברת מידע הקשור לנגיף וכן לאמצעי הטיפול בו שהוטלו על ידי הממשלה בתואנת ״מצב חירום״. אלמנטים חזותיים בפרסומות מחזיקים בכוח שכנוע משמעותי, משפיעים לרוב על רגשות ותפיסות באופן הכרתי וגם תת הכרתי. הפרק הראשון בסקירת הספרות מעמיק בתחום התקשורת כראי תרבות הגמונית ומאפייניה, בהגדרת המונח התרבות - כהגמוניה ובאופן בו היא עוטפת את הפרט עד כדי שאינו מודע לכך. התקשורת פועלת במרחבים תרבותיים ובאמצעותה הציבור מקבל ערכים, מסרים תרבותיים וכן, ייצוגים, רעיונות , דימויים וכדומה (ליבס & לוין, 2013).
    הפרק השני עוסק בהגדרת המונח תעמולה תוך הרחבה במושג תעמולת בריאות וכן, בסמיוטיקה של מסרים חזותיים, בניתוח סמלים, דימויים, ערכות צבעים ובחירות עיצוביות. המחקר נועד לחשוף את הדרכים בהן אלמנטים חזותיים תורמים למאמצי התעמולה של הממסד. יתרה מכך, תשומת לב תינתן למסגור הפוטנציאלי של אמצעים ויזואליים מסוימים שתכליתן היא לעורר תגובות רגשיות ספציפיות או לתמרן רגשות ציבוריים ואת התפיסה בעיצוב דעת הקהל והציבור.

    עבודות נוספות בנושא:

    חיפוש מתקדם


    חפש ב: