איזור מוכרי עבודות

התחברות למערכת להעלאת עבודות

איזור שותפים

כניסה לתכנית השותפים שלנו

תחומים

צריכים עבודה מותאמת אישית?

השאירו פרטים ויחזרו אליכם:




    הצעת מחקר: ההשפעות של השיימינג בפייסבוק עבור בני נוער מתבגרים להט"בים

    תחום / תואר: ,
    מחיר: 176.00₪
    מספר מילים: 3453
    מספר מקורות: 24
    סוג הקובץ: docx
    שנת הגשה: 2021
    סוג העבודה: הצעת מחקר
    להורדת העבודה
    הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את העבודה במייל

    תקציר העבודה

    הצעת מחקר: ההשפעות של השיימינג בפייסבוק עבור בני נוער מתבגרים להט"בים

    תוכן עניינים

    מבוא 2
    רקע תיאורטי 4
    זהות 4
    מיעוטים מיניים – בני נוער להט"בים 4
    תופעת הביוש 6
    האינטרנט והרשתות החברתיות 6
    ביוש ברשתות החברתיות 7
    השפעת הביוש על תפיסת הזהות של להט"בים 9
    מתודולוגיה 10
    שיטת המחקר 10
    אוכלוסיית המחקר 10
    כלי המחקר 10
    הליך המחקר 10
    סיכום 11
    ביבליוגרפיה 12

    מבוא
    במהלך השנים האחרונות, הפכו הרשתות החברתיות לזירה העיקרית זבה ילדים ומתבגרים מנהלים את חייהם (אייזנקוט, מנחם וקאשי-רוזנבאום, 2019). למעשה אלו מנהלים את חייהם החברתיים בשני מרחבים מקבילים המשלימים זה את זה: המרחב הראשון הוא הממשי ואילו השני הוא המרחב הווירטואלי. במרחב השני הרשתות החברתיות, דוגמת פייסבוק, אינסטגרם ואחרים, משמשות קשרים עיקריים לפעילות חברתית ענפה. כך, עם התפתחות הטכנולוגיה והעליה בשימוש ברשתות חברתיות, הופכת תופעת השיימינג לנפוצה הרבה יותר (אייזנקוט, 2017).
    בעידן הכפר הגלובלי והעובדה שכולנו מחוברים כל העת אל הרשתות החברתיות השונות, כל פרט יכול לבייש את האחר בכיתה של פוסט, תוך פרסום התנהגות שאינה ראויה בעיניו. וכך, בתוך מספר רגעים, מסר כלשהו שהועלה עלול להגיע לתפוצה רחבה בלחיצת כפתור וכך להוביל לפגיעה במוניטין או בפרטיותו של הפרט (לביא, 2019).
    ביוש אינו נחשב לתופעה חדשה והוא עתיק כמו החברה האנושית כולה. במהלך השנים האחרונות, בעיקר לנוכח העלייה בהיקף השימוש ברשתות חברתיות והיכולת להעביר מסרים באופן מיידי, תופעת הביוש הפכה להיות בולטת במיוחד (זיידמן, 2020). עבור להט"בים, תופעת הביוש אפילו גדולה עוד יותר. בדו"ח השנאה (קרן ברל כצנלסון, 2018) נגד קהילת הלהט"ב בישראל שמפורסם מידי שנה עולה, כי בממוצע בכל דקה וחצי נכתב פוסט שיש בו גנאי או הטרדה נגד הקהילה. בנוסף נמצא, כי במהלך 2018 נעשו כ-65,000 שימושים בקהילה הגאה לצורך שיימינג ברשת.
    בשונה מהבריונות ברשת, שכל תכליתה שלילית ופוגענית (DeHue, Bolman & Völlink, 2008), לשיימינג ישנה מטרה מסוימת והיא להציג בפני החברה, הציבור, את אלו שחרגו מהנורמות החברתיות המקובלות. בעוד מטרתו לעיתים מובנת ומקובלת על החברה, אופן הביצוע, התוכחה של מושא השיימינג, היא גסה ואגרסיבית (Aslund, Leppert, Starrin & Nilsson, 2009). ההשפלה הפומבית שכרוכה בשיימינג הופכת אותה לסוגיה בעייתית שמעסיקה רבים.
    לכן, עם העלייה בהיקף תופעות השיימינג ברשת החברתיות, קם גם הצורך לבחון את התופעה בהיבטים רבים, בין היתר גם עבור ילדים ובני נוער להט"בים. במהלך השנים האחרונות ניתן לפגוש מחקרים חדשניים הבודקים את תופעות השיימינג ברשתות החברתיות, אולם מעט נבדק באשר לתופעת הביוש ברשתות חברתיות אצל בני נוער להט"ב (אייזנקוט, מנחם וקאשי-רוזנבאום, 2019; אייזנקוט, 2017). המחקר הנוכחי יבחן את תופעת הביוש (שיימינג) על בני נוער להט"בים.

    עבודות נוספות בנושא:

    חיפוש מתקדם


    חפש ב: