איזור מוכרי עבודות

התחברות למערכת להעלאת עבודות

איזור שותפים

כניסה לתכנית השותפים שלנו

צריכים עבודה מותאמת אישית?

השאירו פרטים ויחזרו אליכם:




    מאפייני השימוש בפייסבוק של מנהיגי מפלגות במהלך קמפיין בחירות

    להורדת העבודה
    הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את העבודה במייל

    תקציר העבודה

    מאפייני השימוש בפייסבוק של מנהיגי מפלגות במהלך קמפיין בחירות

    תוכן עניינים

    מבוא 1
    סקירת ספרות 3
    מנהיגות פוליטית 4
    אינטרנט ורשתות חברתיות 6
    רשתות חברתיות ואינטרנט כמדיום פרסומי ושיווקי 7
    רשתות חברתיות ואינטרנט ככלי פוליטי 8
    פעילות פוליטית ברשתות החברתיות ובאינטרנט בישראל 11
    שיטת המחקר 13
    הליך המחקר 14
    אוכלוסיית המחקר 14
    ניתוח ממצאי המחקר 14
    תיאור ממצאי המחקר 14
    דיון 23
    מסקנות המחקר והמלצות 26
    מגבלות המחקר 27
    רשימה ביבליוגרפית 27

    מבוא
    רשת האינטרנט שהופיעה לפני שני עשורים וחצי, מספקת לנו לא מעט יתרונות בעיקר כמדיום פרסומי ושיווקי. דוגמה לכך ניתן לראות ביכולת לקבל ולשלוח כמויות אדירות של מידע, בעלות נמוכה יחסית ובמגוון פורמטים, לקהלים גדולים, ולחלופין לקהלים קטנים יותר ומובחנים של "מתעניינים" פוטנציאליים, וזאת ללא כל בעיה של מרחק, טופוגרפיה, מזג אוויר וכו' (לב-און, 2010). בנוסף, לרשת האינטרנט ולרשות החברתיות, יש מאפיינים דומים למאפיינים של תקשורת ההמונים המסורתית, כמו למשל היכולת לייצר תכנים מילוליים, קוליים וחזותיים. יחד עם זאת, רשת האינטרנט והרשתות החברתיות נבדלות מתקשורת ההמונים המסורתית בכך שדרכן ניתן כאמור לייצר את התכנים בכמויות גדולות יותר ובמהירות גבוהה יותר, תוך כדי שיתוף שני צדדים או יותר בתהליך. הבדל נוסף, חשוב במיוחד לעניינו, הוא היכולת של כל משתתף או פוליטיקאי לשלוט בתוכן שהוא מעביר או מפרסם (שחף ורהט, 2017).
    אחד מהאמצעים המוצלחים ביותר המאפשרים כיום להשיג מרחב ציבורי משמעותי, הוא הרשת החברתית פייסבוק. פייסבוק עלתה לאוויר בשנת 2004, ובתחילה שמשה כפלטפורמה חברתית עבור קהילת הסטודנטים בקולג'ים ובאוניברסיטאות בארצות הברית. בהמשך התרחבה הרשת החברתית גם מחוץ לארצות הברית וכיום מדובר בהיקף משתמשים העומד על למעלה ממיליארד וחצי משתמשים ברחבי העולם (Leng, 2012).
    מאז הפכה פייסבוק לרשת החברתית הפופולארית ביותר, עלה גם היקף השימושים בה. אם בעבר השימוש העיקרי בפייסבוק היה חברתי, ובהמשך שימשה הרשת החברתית גם לטובת פרסום עסקי, הרי שמהר מאוד למדו הפוליטיקאים כי הפלטפורמה שמספקת פייסבוק היא כר פורה עבור קידום מסרים פוליטיים, בעיקר בתקופת הבחירות.
    הפוליטיקאים הישראלים עושים שימוש רב בפייסבוק. הם נמצאים ברשת החברתית מידי יום ומעבירים באמצעותה מסרים רבים. בנימין נתניהו למשל נחשב לאשף בפייסבוק והוא מעביר שידורים חיים, סרטונים ומסרים כל העת. גם פוליטיקאים אחרים עושים שימוש רב בפייסבוק, קל וחומר בתקופת מערכת בחירות. השימוש בפייסבוק הוכיח במהלך מערכות הבחירות האחרונות, כי יש לו משמעות רבה בקרב הבחורים, וזו גם הסיבה שכלל המועמדים השקיעו תקציבים רבים מאוד בקידום התכנים בפייסבוק על שלל האפשרויות שהרשת מאפשרת.

    שאלת המחקר: המחקר הנוכחי בודק, מהם מאפייני השימוש בפייסבוק של מנהיגי מפלגות במהלך קמפיין בחירות.

    חיפוש מתקדם


    חפש ב:

      

    דילוג לתוכן