איזור מוכרי עבודות

התחברות למערכת להעלאת עבודות

איזור שותפים

כניסה לתכנית השותפים שלנו

תחומים

צריכים עבודה מותאמת אישית?

השאירו פרטים ויחזרו אליכם:




    שירה נשית והגוף הנשי כמחאה במופע "מוחות"

    תקציר העבודה

    תוכן עניינים

    1. מבוא 2
    2. רקע תיאורטי 3
    2.1. פמיניזם - היסטוריה וגישות 3
    2.2. תיאטרון פמיניסטי 5
    2.3. תיאטרון אפי 6
    3. "מוחות" – הטקסט (כללי) 8
    3.1. טקסט המופע על פי התיאוריה של סיסקו 8
    3.1.1. "כתיבה נשית" 8
    3.1.2. "כתיבה נשית" – מאפיינים וסוגים של כתיבה נשית 9
    3.1.3. כתיבה ושירה נשית – ניתוח טקסטואלי 10
    3.2. טקסט המופע על פי התיאוריה של ברכט 14
    3.2.1. תאטרון אפי פמיניסטי 14
    3.2.2. פמיניזם ברכטיאני 15
    3.2.3. רכיבי הפמיניזם הברכטיאני בקטעים הנבחרים מתוך טקס המופע 17
    3.3. התכוונות חברתית-פוליטית בטקסט המופע 18
    4. "מוחות" – הביטוי הבימתי 19
    4.1. הביטוי הבימתי על פי התיאוריה של ברכט 19
    4.1.1. תצוגת רכיבי הפמיניזם ברכטיאני 20
    4.2. הביטוי הבימתי של המופע על פי ערכים במודל של דן אוריין 21
    4.2.1. סוציו-נרטיב 21
    4.2.2. סוציו-סמיוטיקה 21
    4.2.3. ניתוח היבט השמע 22
    4.2.4. סוציו-לינגוויסטיקה 23
    4.3. הכוונות החברתיות-פוליטית בביטוי בימתי 24
    5. דיון ומסקנות 25
    6. ביבליוגרפיה 26

    1. מבוא
    עבודה זו עוסקת במחזה "מוחות". המחזה "מוחות" מורכב מאסופה של 28 שירים של מיטב המשוררות הישראליות בנות זמננו, דרך הטקסטים הנוקבים של אותן משוררות בולטות בישראל, (יונה וולך, ויקי שירן, ריתא עודה, אגי משעול, דורית ויסמן, ענת לוין, תמר קפסוטו, אווה מוריסיאנו, רחל דנה פרוכטר, קרן אלקלעי-גוט, אירית גינזבורג-כרמי, עליזה עליון ישראלי, ענת זכריה, רוחמה וייס, ברכה סרי, לאה פילובסקי, רונית רולנד), הלקוחים מתוך האתנולוגיה 'מלכה עירומה' בעריכת דורית וייסמן (הוצאת הקיבוץ המאוחד), כפי שבחרה אותם גבריאלה לב, הבמאית של קבוצת התיאטרון הירושלמי שבו מתקיים המופע. המופע עלה בשנת 2014 כחלק מפסטיבל ישראל. בנוסף, המופע הוצג גם כחלק מיום האישה בשנת 2015.
    היוצרת גבריאלה לב, יחד עם השחקניות צהלה מיכאלי, ליאת שבתאי, נועה יהודאי, תמר קפסוטו, מציגות קברט פואטי המותח בחלקים רבים של המופע, גם את גבולות התיאטרון. מדובר בהצצה מוסיקלית אל עולמה המורכב והמסעיר של האישה, דרך שירת המשוררות. את המוסיקה למופע כתבה ומבצעת (על הבמה), המוסיקאית רונית רולנד.
    המופע מציג שירת נשים על עצמן ועל מצבן. השירים מציגים בצורה תיאטרלית, מוסיקלית וססגונית, את העולם הנשי והמציאותי, עולם נועז, מושתק אבל אמיתי. המופע עוסק גם במוסכמות חברתיות, בהתמודדות כלכלית, שוויון הזדמנויות בעבודה ובתגיות מסורתיות ותרבותיות. דרך השירים, מוצגת תפיסת עולמה של האישה, לעיתים באופן קשה מידי, לעיתים באופן ציני. המופע מאפשר לקהל לקבל זווית שונה, דרך השירה, את עולמן של הנשים.

    עבודות נוספות בנושא:

    חיפוש מתקדם


    חפש ב: