איזור מוכרי עבודות

התחברות למערכת להעלאת עבודות

איזור שותפים

כניסה לתכנית השותפים שלנו

תחומים

צריכים עבודה מותאמת אישית?

השאירו פרטים ויחזרו אליכם:




    אפשרויות התעסוקה של נשים ושכר עבודתן ביחס לרמת השכלתן

    להורדת העבודה
    הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את העבודה במייל

    תקציר העבודה

    אפשרויות התעסוקה של נשים ושכר עבודתן, ביחס לרמת השכלתן

    תוכן עניינים

    מבוא 2
    השכלת הנשים 4
    נשים ושוק העבודה 6
    רקע 6
    מצב הנשים כיום בשוק התעסוקה 6
    סיבות ליציאת נשים לשוק העבודה וסוגי משרות שונות 8
    השכלה כגורם משפיע על התעסוקה אצל נשים 10
    דפוסי תעסוקה של נשים-רקע ונתונים 11
    שכר הנשים 15
    הקשר בין השכלת הנשים לדפוסי תעסוקתן וההשפעה על שכר עבודתן 18
    היבטים של יציאת נשים לעבודה (גורמים מתערבים) 20
    היבטים חיוביים של יציאת נשים לעבודה 20
    היבטים שליליים של יציאת נשים לעבודה 21
    סיכום ודיון 24
    ביבליוגרפיה 27

    מבוא
    להשכלת הנשים יש תפקיד מרכזי בהסבר ההשתתפות של נשים בשוק העבודה והשינויים שחלו, הן בפעילות הכלכלית של נשים והן בהרכב כוח העבודה. הפעילות הכלכלית של נשים בעלות השכלה נמוכה הולכת ומצטמצמת. ישנו מצב של קיטוב בין נשים בעלות כישורים, שבפניהן עומדות הזדמנויות תעסוקתיות רבות ותנאי עבודה הולמים, ובין אלו שכישוריהן פחותים. אולם הגידול המשמעותי בהשכלה גבוהה אצל נשים לא בהכרח יצר הזדמנויות תעסוקתיות חדשות. בנוסף נשים חוות העצמה דרך לימודיהן באוניברסיטה, לשם השגת שליטה גדולה על חייהן, מסוגלות גבוהה וצדק חברתי.
    דפוסי תעסוקתן של הנשים הינם למעשה תלויים בתלותה הכלכלית של האישה הנשואה בבן זוגה, אשר מתבטאת בתרומתה הקטנה להכנסת המשפחה, המביא לשימור מעמדה של האישה הנשואה בישראל כחלש בחברה. ועכשיו עם השנים, חלו שינויים כאשר נשים הגדילו את תרומתן הכלכלית להכנסת המשפחה וחלה ירידה בתלותן הכלכלית של נשים נשואות, במידה רבה כתוצאה מכניסתן המאסיבית של נשים לשוק העבודה. ההתרכזות בתעסוקת נשים כקריטריון כמעט בלבדי לאי שוויון מגדרי וההנחה שקונפליקט עבודה- משפחה בקרב נשים הוא אוניברסלי הן הסיבות העיקריות להעדר אבחנה מעמדית בין נשים בנושא מדינת הרווחה ומגדר. אבחנה בין אימהות ללא אימהות רלוונטית לעוצמת הקונפליקט. דפוס העבודה של נשים משתנה בהתאמה עם שינויים במעגל חיי המשפחה. נשים נוטות להיכנס לשוק העבודה ולצאת ממנו עקב לידת ילדים, שינויי תעסוקה של בן הזוג או מחויבויות משפחתיות אחרות. ולכן נתפסות כ"מפרנסות משניות" הן עדיין אמורות לתת קדימות למשפחה על פני הקריירה שלהן בשוק העבודה.
    בנוסף נוכל לראות כי יש פערי שכר בין נשים לגברים כאשר האפליה ממלאת תפקיד מרכזי בהסברת פערי השכר בין המינים, למעשה פער זה נובע גם מהבדלים בהשכלה, רמת השכלה, איכות השכלה. דרך אחת לצמצום פערי השכר או אף סגירתם היא על ידי העדפה מתקנת. הצטמצמות ההבדלים בהון האנושי בין הגברים לנשים עד למצב של יתרון לנשים כיום, הביאה להקטנת פערי השכר ביניהם. הצטמצמות זו נבעה בין השאר מתהליך האקדמיזציה המואץ בקרב הנשים, שבזכותו שיעור הנשים המצטרפות למשלחי יד שממוצע השכר בהם גבוה יחסית גדל בהתמדה. דומיננטית לא פחות הייתה ירידת התשואה להון אנושי אצל הגברים ביחס לנשים, וגם היא הביאה להקטנת פער השכר.
    עבודתי זו תעסוק בסוגיית דפוסי התעסוקה של נשים ושכר עבודתן, ביחס להשכלתן, שאלת המחקר עליה אנסה לענות במסגרת עבודתי היא: כיצד משפיעה השכלת הנשים על דפוסי התעסוקה שלהן ועל שכר עבודתן. במהלך העבודה אבחן את חשיבות השכלת הנשים, תוך סקירת ההשפעה על דפוסי תעסוקתן ועל שכר עבודתן.
    בעבודתי תיבחן ותוכח השערת המחקר שהינה כי קיימת השפעה על דפוסי תעסוקתן של הנשים ועל רמת שכר עבודתן בעקבות השכלתן הנמוכה/ הגבוה של הנשים. וכן אדון בחוקים שונים שהועלו במשך השנים ובהחלטה שאין הבדל בין גבר לאישה. כמו כן עם התקדמות החקיקה עלה מאוד שיעור השתתפות הנשים בשוק העבודה, הן נשים והן גברים מייחסים חשיבות הולכת וגוברת לעבודת האישה מחוץ לבית אך למרות כל זאת פערי השכר בין נשים לגברים כמעט אינם משתנים ונשים ממשיכות להיות מרוכזות במספר מוגבל של מקצועות המעניקים שכר נמוך. גם בין נשים וגברים המועסקים בשירות הציבורי בתפקידים זהים קיים פער בשכר, שאינו מצטמצם ואף הולך וגדל. ואדון גם בהעדפה מתקנת של נשים במגזר העסקי ואיך ניתן להפעיל העדפה מתקנת של נשים בזירה שוקית שאף יוצרת אפליה כנגד הגברים ופוגעת בעיקרון השוויון.

    עבודות נוספות בנושא:

    חיפוש מתקדם


    חפש ב: