תחומים

צריכים עבודה מותאמת אישית?

השאירו פרטים ויחזרו אליכם:




    הקשר בין האסטרטגיה העסקית לבין ביצועי החברה – חברת עזריאלי וחברת קרסו

    תחום / תואר: ,
    מחיר: 255.00₪
    מספר מילים: 6307
    מספר מקורות: 33
    סוג הקובץ: docx
    שנת הגשה: 2019
    סוג העבודה: עבודה סמינריונית
    להורדת העבודה
    הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את העבודה במייל

    תקציר העבודה

    הקשר בין האסטרטגיה העסקית לבין ביצועי החברה - חברת עזריאלי וחברת קרסו

    תוכן עניינים:
    1 מבוא 1
    1.1 סקירה ספרותית 1
    1.2 ביצועי החברה 2
    1.3 דרכי המדידה המקובלות בספרות 2
    2 ניתוח האסטרטגיה 2
    2.1 עזריאלי 2
    2.1.1 עזריאלי- רקע כללי 2
    2.1.2 עזריאלי- ניתוח אסטרטגיה 4
    2.2 קרסו 7
    2.2.1 קרסו- רקע כללי 7
    2.2.2 קרסו- ניתוח אסטרטגיה 7
    3 שאלת המחקר 9
    4 תיאורי מקרה 9
    4.1 עזריאלי 9
    4.2 קרסו 17
    5 רשימת מקורות 20
    5.1 מאמרים אקדמיים 20
    5.2 כתבות עיתונאיות, אתרים ודוחות 20
    6 נספחים: 23

    1 מבוא
    1.1 סקירה ספרותית
    הטיפולוגיה שהוצגה מלפני מעל 40 שנה ממשיכה להיות רלוונטית חרף חלוף השנים הרבות (Miles & Snow, 1978). טיפולוגיה זו מהווה אבן שואבת לאלפי עבודות מחקר ברחבי העולם בתחום חקר האסטרטגיה העסקית של ארגונים (Yang et al., 2018). .‏
    הסיבה לפופולאריות הרבה של המודל טמונה בפשטות הטכנית וביכולת לסווג אסטרטגיה של חברה לארבעה טיפוסים על פני ציר של מידת המאמץ בפיתוח מוצרים ושווקים חדשים. מהמאמץ הגבוה, דרך הבינוני ועד הנמוך. מבין עבודות אלו ניתן להבחין בשלושה זרמים עיקריים, אשר יידונו במסגרת עבודה זו.
    הזרם הראשון, וניתן לומר, המקובל ביותר, הוא בחינה ויישום הטיפולוגיה בסביבות שונות מתוך הנחה שסביבה עסקית שונה לכל ארגון משפיעה במידה ניכרת על יכולת הארגון להצליח. ארגון בעל אסטרטגית הגנה (Defender) אשר יש לו יכולת הסתגלות חלשה יוכל להצליח יותר מאחרים בסביבות מסוימות. בשנות ה-60 וה-70 חברות תעופה, אשר נקטו באסטרטגית הגנה (Defender) הצליחו יותר מאותן חברות, שנקטו באסטרטגיית חיפוש (Prospector) בשל העובדה שבאותן שנים נחקקו חוקי ותקנות כבדים והסביבה העסקית כמעט ולא השתנתה. לעומת זאת, לאותן חברות הנוקטות באסטרטגיית חיפוש (Prospector) יש יתרון ברור על חברות הנוקטות באסטרטגיות אחרות כאשר הסביבה העסקית דינמית (Ramaswamy et al., 1994).
    הזרם השני של העבודות, שהחלו להופיע מייד אחרי פרסום הטיפולוגיה ונמשכות עד היום, מנסה להעריך בצורה כמותית את מידת המהימנות ותקפות הכלים המוצעים במודל. בזרם זה נטען כי האסטרטגיה העסקית למעשה קובעת את האופן שבו חברה מתחרה בענף (Hambrick, 1983).
    בנוסף, המנבאים במודל באופן כללי נמצאו מדויקים. כמו כן נמצא שחברות הנוקטות באסטרטגיית חיפוש (Prospector) הן הראשונות לאמץ מוצרים ושירותים חדשים, חברות הנוקטות באסטרטגיית אבחון (Analyzer) הן הראשונות לאמץ שינויים ניהוליים ומערכתיים, חברות הנוקטות באסטרטגיית הגנה (Defender) הן הראשונות לאמץ טכנולוגיות ייצור חדשות (Shortell & Zajac, 1990).
    הזרם השלישי, מציע להרחיב את היקף המודל המקורי לתחומים נוספים כמו גישה אסטרטגית בקבלת החלטות (Amrollahi et al., 2019) אסטרטגיה בינלאומית ואזורים פונקציונאליים בתוך ארגונים (Subramanian et al., 1993).
    נמצא כי אסטרטגיות שונות נבדלות ביכולת שונות של מנהלים לבצע מיפוי של הסביבה העסקית. לדוגמה, בחברות הנוקטות באסטרטגיית חיפוש (Prospector) המנהלים יהיו יותר זהירים בהליך המיפוי לעומת חברות הנוקטות באסטרטגיית אבחון (Analyzer).
    לעומת זאת, בחברות הנוקטות באסטרטגיית הגנה (Defender) הליך המיפוי של הסביבה העסקית הכי פחות זהיר ובד"כ מאולתר. האסטרטגיה בהקשר בינלאומי נבחנה, כך שלמעשה נחקרו השפעתם של מערכות מידע מתוחכמות על הביצועים האסטרטגיים בקרב בתי חולים בספרד. נמצא כי הביצועים השתפרו משמעותית בקרב בתי חולים, שנקטו באסטרטגיית חיפוש (Prospector) (Naranjo, 2004).

    עבודות נוספות בנושא:

    חיפוש מתקדם


    חפש ב: