תחומים

צריכים עבודה מותאמת אישית?

השאירו פרטים ויחזרו אליכם:




    חינוך סביבתי: השפעת טיפוח מקום על ההתקשרות למקום והתקשרות למורה בקרב תלמידים בחינוך הערבי בישראל

    תחום / תואר:
    מחיר: 380.00₪
    מספר מילים: 6810
    מספר מקורות: 63
    סוג הקובץ: docx
    שנת הגשה: 2023
    סוג העבודה: עבודה סמינריונית
    להורדת העבודה
    הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את העבודה במייל

    תקציר העבודה

    חינוך סביבתי: השפעת טיפוח מקום על ההתקשרות למקום והתקשרות למורה בקרב תלמידים בחינוך הערבי בישראל

    תוכן עניינים

    מבוא 2
    סקירת ספרות 3
    חינוך סביבתי 3
    חינוך בסביבה חוץ כיתתית 3
    חינוך מבוסס-מקום 4
    חינוך לקיימות 5
    התקשרות למקום 5
    הקשר בין חינוך סביבתי להתקשרות למקום 6
    חשיבות התקשרות למקום בקרב מיעוטים אתניים וחברות קונפליקט 7
    חינוך סביבתי והתקשרות למקום בחברה הערבית בישראל 7
    חינוך סביבתי והתקשרות למורה 8
    מטרת העבודה 9
    שיטת המחקר 10
    משתתפים 10
    כלי המחקר 10
    שאלון התקשרות למקום 10
    שאלון התקשרות למורה 10
    הליך המחקר 11
    התערבות 11
    ניתוח הנתונים 11
    אתיקה 11
    ממצאים 11
    דיון 15
    ביבליוגרפיה 18

    מבוא

    עקרונות החינוך הסביבתי השואפים להקנות לתלמידים ידע אודות הסביבה ולקדם בקרב התלמידים את הדאגה לסביבה, והאכפתיות והחיבור לטבע, מיושמים בשנים האחרונות במידה רבה במערכות חינוך בארץ ובעולם. על פי החלטת הממשלה בישראל משנת 2003, פותחה במשרד החינוך תכנית אסטרטגית לקידום החינוך הסביבתי במערכת החינוך הפורמלית, אך נתונים עדכניים מראים כי תכנית זו מיושמת במידה נמוכה בלבד בחינוך הערבי, ותפיסת חשיבותה של איכות הסביבה נמוכה יותר בחברה הערבית בישראל בהשוואה לחברה היהודית (ספקטור-בן ארי, 2016).
    במסגרת החינוך הסביבתי מתוארים שלושה מושגים מרכזיים: חינוך בסביבה חוץ-כיתתית (Outdoor Education), חינוך מבוסס-מקום (Place Based Education) וחינוך לקיימות (Education for Sustainability), המדגישים את חשיבותה של הסביבה הפיזית כאמצעי לקידום עקרונות החינוך הסביבתי. מתוך כך, המושג "התקשרות למקום", המוגדר על פי המסגרת התיאורטית של הפסיכולוגיה ההתפתחותית, רלוונטי לבחינת יישומם של עקרונות החינוך הסביבתי בקרב תלמידים.
    בהתבסס על הגדרות תיאורטיות אלה, העבודה הנוכחית בודקת את השפעתה של תכנית התערבות אשר כללה פעילות בסביבה חוץ כיתתית, תוך דגש על טיפוח הסביבה, על מדדי ההתקשרות למקום והתקשרות למורה, בקרב תלמידי כיתות ט' בבתי ספר בחינוך הערבי בישראל. למרות החשיבות המתוארת בספרות להתקשרות למקום בקרב קבוצות מיעוט וחברות קונפליקט (Agyekum & Newbold, 2016; Anton & Lawrence, 2016;Lewicka et al., 2023), מעט מאוד מחקרים עסקו בקשר שבין החינוך הסביבתי לבין התקשרות למקום, ולא נעשו עד כה מחקרים שבחנו קשרים אלה בקרב תלמידים במיעוט הערבי בישראל. בנוסף, למרות החשיבות הרבה של הקשר בין המורה לתלמידים והשפעתו על מספר רב של מדדים בקרב התלמידים (García-Rodríguez, Redín, & Abaitua, 2023; Hajovsky, Mason & McCune, 2017; Mitchell, Kensler & Tschannen-Moran, 2016), לא נעשו עד כה מחקרים שבחנו את הקשר שבין החינוך הסביבתי להתקשרות למורה בקרב התלמידים. על כן, מטרת העבודה הנוכחית היא לבחון את השפעת תכנית התערבות המבוססת על עקרונות החינוך הסביבתי, על מדדי ההתקשרות למקום והתקשרות למורה בקרב תלמידים במגזר הערבי בישראל.

    עבודות נוספות בנושא:

    חיפוש מתקדם


    חפש ב: