פסיכולוגיה התפתחותית - סיכומים (מחברת קורס מלאה)
ספר הקורס (בעברית):
סרוף, א.ת.; קופר, ר. ודהארט, ג. (1996). התפתחות הילד: טבעה ומהלכה. הוצאת האוניברסיטה הפתוחה, תל-אביב (מהדורת הספר בעברית יצאה ב-1998).
שיעור 1
תכני הלימוד
1. מבוא לפסיכולוגיה התפתחותית
2. התפתחות רגשית-חברתית והבסיס הקוגניטיבי שלה בשנים המוקדמות
3. התפתחות רגשית-חברתית והבסיס הקוגניטיבי שלה בגיל הגן ובילדות.
4. התפתחות קוגניטיבית מוסרית ורגשית – חברתית בגיל הנעורים.
מטרתה של הפסיכולוגיה ההתפתחותית
לענות על השאלה מהו מקורם של הדברים. בני האדם הם בעצם יונק שזה גור. מחקר אתולוגי – מחקר בזנים אחרים שמאפשרים לנו הבנה לגביי בני האדם. אף אחד מאיתנו איננו תוצר סופי, כולנו נמשיך להתפתח עד סוף החיים שלנו. פסיכולוגיה התפתחותית עוסקת בשאלות לגביי איך נהינו למה שאנחנו ומה יהיה איתנו. ההתפתחות איננה מסתיימת לעולם. עיקר ההתפתחות קורה בילדות המוקדמת אבל זה לא נגמר בילדות, היא איננה קובעת את התוצר הסופי שלנו בתור מבוגרים. 'הילד הוא אבי המבוגר' – מה שקרה בילדות עיצב את מי שאנחנו כיום, יש בזה מין האמת אבל זה לא מספר את כל הסיפור.
שלבים בחיים שלנו
1. ינקות – התקופה שבה אנחנו תינוקות. גיל 0 עד גיל שנתיים בערך.
2. פעוטות – הגיל הרך. בין שנה וחצי לבין שלוש בערך.
3. גיל הגן – 3-6.
4. ילדות – יסודי. יש הבדל בין בנים לבנות.
5. התבגרות – בנות מקדימות את הבנים בממוצע של שנה וחצי בכניסה אל גיל ההתבגרות. מבחינה ביולוגית הבנות מקדימות את הבנים ויש לזה גם השלכות פסיכולוגיות. בשלב זה יש גם תקופות בפניי עצמם.
6. בגרות מוקדמת – שנות 20 ו30 לחיים.
7. בגרות אמצעית – בערך 40 עד 70.
8. בגרות מאוחרת/זקנה – עם הזמן תחילתו של שלב זה מתאחר יותר ויותר, כיום הוא בערך מגיל 70.
לכל שלב יש מאפיינים פיזיולוגיים ופסיכולוגיים שונים שעליהם נעבור בקורס. נשים יותר דגש על ההתחלה.
אתר סמינריון מהווה פלטפורמה למכירה ולקנייה של עבודות אקדמיות איכותיות בין סטודנטים. באתר תוכלו למצוא עבודות אקדמיות במגוון תחומים ובמגוון סוגים החל מתרגילים דרך סמינריונים ועד עבודות תזה. באתר תוכלו למכור את העבודות שלכם לסטודנטים אחרים ולהרוויח עליהן כסף.