תחומים

צריכים עבודה מותאמת אישית?

השאירו פרטים ויחזרו אליכם:




    סיכום מלא של הקורס סוגיות בחינוך מיוחד – מסודר ומעולה להכנה למבחן

    מחיר: 49.00₪
    מספר מילים: 16765
    סוג הקובץ: docx
    שם המוסד האקדמי: האוניברסיטה הפתוחה
    סוג העבודה: סיכום קורס
    להורדת העבודה
    הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את העבודה במייל

    תקציר העבודה

    סיכום קורס סוגיות בחינוך מיוחד

    תוכן עניינים

    יחידה 1: מהות החינוך המיוחד 1

    התנועה לשילוב ילדים עם צרכים מיוחדים בחינוך הרגיל 1
    מהו חינוך מיוחד ומה מבחין בינו לבין החינוך הרגיל 1
    אוכלוסיות יעד בחינוך מיוחד 2
    בסיס חוקי ותחיקתי - החינוך המיוחד בישראל 4
    מסגרות חינוך בישראל לתלמידים עם מוגבלות 5
    אנשי המקצוע בחינוך המיוחד 6
    גישות ועקרונות בעבודה חינוכית בחינוך המיוחד 8
    תל"א (תכנית לימודים אישית) 9

    יחידה 2: מוגבלות שכלית התפתחותית 10

    מרכיבי ההגדרה משנת 2002 10
    תפקוד שכלי 11
    הגדרת למש"ה לפי DSM-5 (מאי 2013) 11
    סיבות למוגבלות שכלית התפתחותית 12
    מוגבלות שכלית קלינית ומוגבלות שכלית פסיכו-סוציאלית 12
    מניעה 14
    פנימיות ומסגרות שיקומיות 15
    שילוב ילדים עם מש"ה בחברה רגילה 15

    יחידה 3: נכויות פיזיות - מושגים 16

    הגדרת הנכות הפיזית 16
    פרדיגמות טיפוליות 17

    יחידה 4: ליקויי למידה 17

    מהי לקות למידה? 17
    הגדרה ללקות למידה עפ"י DSM-5 (2013) 18
    גישות בתחום הליקוי למידה 19
    סוגים של ליקויי למידה 19
    לקות בקריאה (דיסלקסיה) 19
    לקות כתיבה (דיסגרפיה) 20
    לקות במתמטיקה (דיסקלקוליה) 21
    ליקויי למידה לא מילוליים 22
    ADHD הפרעת קשב והיפראקטיביות 23
    היבטים רגשיים וחברתיים בעולם של ילדים עם ליקוי למידה 24
    זיהוי, איתור ואבחון של ילדים עם ליקויי למידה 25

    יחידה 5: עבריינות נוער 26

    הגדרת מושגים 26
    גורמים לעבריינות נוער 27
    סוגי עבריינות 29
    מדיניות החוק 30
    מניעת עבריינות נוער (מניעת עזובה ועבריינות) 31

    יחידה 6: הפרעות רגשיות אצל ילדים 33

    סיווג הפרעות רגשיות 33
    גישות תיאורטיות ודרכי טיפול 35
    שיטות אבחון ובדיקה 37

    יחידה 7: עיוורון ולקות ראייה - מושגים 37

    עזרים לראייה ירודה 37
    מסגרות חינוך לילדים עיוורים ולקויי ראייה 38

    (יחידה 8: לא נלמדה)

    יחידה 9: אוטיזם ולקויות תקשורת 38
    התפתחות המושג 38
    מאפייני האוטיזם 40
    גורמים משוערים לאוטיזם 41
    שכיחות 41
    אבחנה מבדלת 42
    גישות טיפוליות באוטיזם 42
    מסגרות טיפוליות לילדים ולבוגרים עם אוטיזם 43
    שילוב ילדים עם אוטיזם 44

    יחידה 10: משפחות לילדים עם צרכים מיוחדים 45

    המשפחה - דגם אקולוגי ודגם התפתחותי 45
    שלבי תגובות ההורים להולדת ילד עם צרכים מיוחדים 46
    מנגנוני הגנה 46
    תגובות האחים 47
    התייחסות הקהילה, ההורים ואנשי מקצוע 47
    גישה דיפרנציאלית להערכת התמודדות המשפחה 48

     

     

    יחידה 1: מהות החינוך המיוחד

    חינוך מיוחד:
    הגדרה: חינוך מיוחד הוא מגזר חינוכי ייחודי שנועד לתת שירותי חינוך מיוחד לתלמידים עם צרכים חינוכיים ייחודיים, מתוך מטרה לקדם ולשפר את כישוריהם ויכולותיהם עד מיצוי הפוטנציאל ולהכינם לשילוב חברתי ומקצועי.

    התנועה לשילוב ילדים עם צרכים מיוחדים בחינוך הרגיל
    קוראת לשילובם של ילדים עם צ.מ בחינוך הרגיל ובמעגלי החיים המרכזיים להיות חלק מהקהילה. השילוב נתפס כביטוי של צדק חברתי ושוויון הזדמנויות המונע אפליה והדרה בהפניית ילדים אלה למערכות מקבילות ונפרדות.
    קשיים ביישום השילוב: מערכת החינוך הרגילה לא ערוכה לתת את המענה הלימודי המתאים לתלמידים עם מוגבלויות....

    עבודות נוספות בנושא:

    חיפוש מתקדם


    חפש ב: