תחומים

צריכים עבודה מותאמת אישית?

השאירו פרטים ויחזרו אליכם:




    פיצויים בגין איסור הטעיה צרכנית

    תחום / תואר:
    מחיר: 363.00₪
    מספר מילים: 8488
    מספר מקורות: 28
    סוג הקובץ: docx
    שם הקורס: הגנת הצרכן
    סוג העבודה: עבודה סמינריונית
    להורדת העבודה
    הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את העבודה במייל

    תקציר העבודה

    המרכז האקדמי למשפט ועסקים

    פיצויים בגין איסור הטעיה צרכנית

    עבודה במסגרת הקורס:
    הגנת הצרכן

    תוכן עניינים
    1. מבוא 3
    1.1 רקע 3
    1.2 שאלת המחקר 4
    2. הטעיה צרכנית- חוק הגנת הצרכן 4
    2.1 מהי הטעיה צרכנית? 4
    2.2 דין ההטעיה החוזית לעומת דין ההטעיה הצרכנית 7
    3. פיצויים בגין הטעיה צרכנית כפי שבאים לידי ביטוי בפסיקה 9
    3.1 פיצויים נזיקיים בגין הטעיה והוכחת הפגיעה כבסיס לקבלת פיצויים 9
    4. השוואה לדין בארה"ב- דרישת ההסתמכות במתן פיצויים בגין הטעיה צרכנית 14
    5. ביקורת על גישת בית המשפט במתן פיצויים בגין הטעיה צרכנית והצעה הסדר חדש לחקיקה הקיימת 15
    5.1 ביקורת על גישת בית המשפט מבחינה תכליתית והפגיעה באינטרס הצרכן 15
    5.2 ביקורת על גישת בית המשפט מבחינת היעילות הכלכלית 17
    5.3 הצדקות לכך שאין לתת פרשנות דווקנית לסעיף 31(א) לחוק הגנת הצרכן 18
    5.4 הצעת הסדר חדש באמצעות פרשנות שונה לסעיף 31 (א) לחוק הגנת הצרכן 20
    6. סיכום ומסקנות 21
    7. ביבליוגרפיה 23

     

    1. מבוא
    1.1 רקע
    חוק הגנת הצרכן נחקק ביום 26.04.1981 ומהווה חוק מרכזי בדיני הגנת הצרכן. החוק נחקק בעקבות התפתחות חיי המסחר וריבוי תלונות של ציבור הצרכנים בגין הטעיה וניצול.
    חוק הגנת הצרכן אינו חוק ניטרלי ומטרתו העיקרית הינה להגן על הצרכן. הבסיס לחקיקת החוק הינה ההבנה כי קיים חוסר איזון וחוסר שוויון כלכלי ומשפטי ביחסים בין עוסק לצרכן, ועל כן קיימת חובה להגן על הצרכן המצוי בעמדת נחיתות אל מול העוסק .
    נקודת המוצא של חוק הגנת הצרכן היא קיומו של אי שוויון, העדר אוטונומיה של הפרט והעדר מידע וחופש חוזי מלא. מידת ההתערבות של המחוקק בתוכן החוזה היא מאפיין חשוב של החקיקה הצרכנית.
    הסעיפים הנזכרים בחוק הגנת הצרכן, אוסרים בין היתר על הטעיה מכוונת של הצרכן, במטרה להקטין את היתרון שיש ליצרן, או למוכר, על פני הצרכן בהיכרות עם המוצר. היצרנים נעזרים בעולם הפרסום והשיווק כדי למשוך את תשומת ליבם של הצרכנים ומעבירים כמות אדירה של מסרים, אשר לא תמיד חדים וברורים. צרכן סביר, מהיותו בעל מגבלות אנושיות של יכולת קליטה ושל זמן מוגבל העומד לרשותו טרם עריכת העסקה, נמצא בתנאי נחיתות. לפיכך, החוק נועד להגן על הצרכן מפני עסקאות כאלו, שאינן מתבצעות בתום לב מצד מוכר השירות או המוצר ולמנוע את ניצול מצוקתו .
    סוגיית ההטעיה מהווה את עיקר תכליתו של חוק הגנת הצרכן כאשר ההנחה היא שבהינתן מידע מלא והוגן, יוכל הצרכן לכלכל את צעדיו ולהתקשר בעסקה מטיבה ורצויה עבורו .
    חוק הגנת הצרכן קבע שורה של חובות ואיסורים על העוסקים, היצרנים, היבואנים, הסוחרים ונותני השירותים- שמטרתם הכוללת היא למנוע הטעיית צרכן, להביא לידיעתו מידע מלא ככל האפשר על טיב העסקה שהוא עומד לעשות ולתת לו כלים לממש את זכויותיו בדרך של הגשת תובענה לפיצויים במקרה של נזק שנגרם לו עקב הפרת ההוראות .
    כחלק מהאיסורים המוטלים על עוסק בחוק, נאסר עליו להטעות את הצרכן במעשה או במחדל בכל עניין מהותי בעסקה.
    נחיתות הצרכן באה לידי ביטוי גם בהיעדר יכולתו ובהיעדר נכונותו להגיש תביעות משפטיות, בין היתר בגין הטעיה צרכנית. לכן, חוק הגנת הצרכן מעניק לצרכנים מספר כלים שיסייעו להם לממש את זכויותיהם במקרה של הפרה. החוק מקנה לצרכן שנפגע מהפרה שבוצעה ע"י עוסק, מספר סעדים אזרחיים כלליים הקבועים בסעיפים 31-32 לחוק הגנת הצרכן.
    בעבודה זו אתמקד בסעיף2(א) לחוק הגנת הצרכן, האוסר על הטעיה צרכנית, בסעיף 31 (א) לחוק, המאפשר את סעד הפיצויים בגין הטעיה צרכנית ובגישת בית המשפט במתן פיצויים בגין הטעיה צרכנית.....

    עבודות נוספות בנושא:

    חיפוש מתקדם


    חפש ב: