תחומים

צריכים עבודה מותאמת אישית?

השאירו פרטים ויחזרו אליכם:




    פיתוח אינטליגנציה רגשית בגיל הרך- תכנית להורים

    מחיר: 273.00₪
    מספר מילים: 11221
    מספר מקורות: 10
    סוג הקובץ: docx
    שנת הגשה: 2019
    סוג העבודה: עבודה סמינריונית
    להורדת העבודה
    הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את העבודה במייל

    תקציר העבודה

    תוכן עניינים

    מבוא 3
    סקירה ספרותית 4
    התפתחות האינטליגנציה 4
    אינטליגנציה רגשית 5
    אינטליגנציה רגשית בקרב ילדים 9
    אינטליגנציה רגשית והסביבה הביתית 9
    אינטליגנציה רגשית ומערכת החינוך 10
    פיתוח אינטליגנציה רגשית אצל ילדים 11
    מתודולוגיה 13
    אוכלוסיית המחקר 13
    כלי המחקר 13
    הליך המחקר 13
    ניתוח הממצאים 14
    דיון וסיכום 20
    ביבליוגרפיה 21
    נספחים 22

    מבוא
    "כל אחד מאתנו יכול להתפתח ולשכלל את היכולות שלו מנקודת המוצא האישית שלו. אם תתרגל את שרירי האינטליגנציה הרגשית, תוכל לחזק את החיבורים בין חלקי המוח ולהגדיל את גמישות המחשבה. הרי החיבור בין הרגש להיגיון הוא מרכזי כל- כך- הרציונאלי מעדן את הרגשי, והרגשי מזין ומיידע את הרציונאלי" (ראובן- ללונג, 2013).
    אנשי החינוך קיבלו לידיהם את הזכות ואת האפשרות לעצב במידה רבה את דור העתיד ואת פני החברה. איכות קיומה של החברה הישראלית, אם לא עצם קיומה, תלויה במטרת חינוך ראויה ובמימוש מושכל שלה. מטרה ראויה, אם לא הראויה ביותר, היא פיתוח האינטליגנציה הרגשית של צעירים במערכת החינוך שלנו (קידר, 2010).
    מערכת החינוך החלה להכיר בחשיבות פיתוח היכולות הרגשיות והחברתיות של תלמידים וכמו כן הוכנסו מספר תוכניות אל מערכת החינוך. מורים הנכללים בתכניות אלה עוברים השתלמויות על מנת להעבירן. ממחקרים מהם מצטט גולמן, בעשורים האחרונים קיימת הרעה באופן מתמיד במצבם הרגשי של ילדים אמריקנים בגילאי 7 עד 17. הוא מדגיש את הצורך בפיתוח אינטליגנציה רגשית במערכת החינוך. ההרעה עליו הוא מדבר מתבטאת בחרדה, דיכאון, אומללות, בדידות, הפרעות קשב ועוד (קידר, 2010).
    גולמן (1995) טען כי מערכת החינוך מהווה גורם משמעותי בפיתוח יכולות אלה בקרב ילדים, אך גם כי ההורים הם הגורם הראשון במעלה לפיתוח יכולות רגשיות אצל ילדים. ע"פ גולמן יכולות רגשיות וחברתיות מועברות פחות ופחות מהוריהם בעולם של היום ולטענתו הילדים של היום בעלי יכולות אינטליגנציה רגשית נמוכות יותר, מדוכאים יותר, אלימים יותר, ומעורבים יותר בהתנהגויות בסיכון. עם זאת, מעטות התוכניות המוצעות להורים כיום.
    עבודה זו תבחן את נושא ההורות והאינטליגנציה הרגשית ותציע תוכנית להורים לפיתוח יכולות האינטליגנציה הרגשית של ילדיהם, כאשר בפרק הראשון של העבודה אתמקד בהתפתחותה של האינטליגנציה ובמושג "אינטליגנציה רגשית" בפרט, בהמשך אתייחס וארחיב על הגישות השונות בתחום האינטליגנציה הרגשית, למשל התיאוריה של מאייר וסולביי ( 1990) הטוענים כי האינטליגנציה הרגשית מורכבת מארבעה מרכיבים- "ארבעת הענפים" תפיסת רגשות, שימוש ברגשות, הבנת רגשות וניהול רגשות. כמו כן, הגישה של בר- און, אשר פיתח חמישה מרכיבים המאפיינים אינטליגנציה רגשית. לאחר מכן אתייחס לאינטליגנציה הרגשית בקרב ילדים ואת האופן בו ניתן לפתח אינטליגנציה רגשית אצל ילדים.

    עבודות נוספות בנושא:

    חיפוש מתקדם


    חפש ב: