תחומים

צריכים עבודה מותאמת אישית?

השאירו פרטים ויחזרו אליכם:




    פיתוח רווחה נפשית במערכות חינוך – הצעה להתערבות

    תחום / תואר: ,
    מחיר: 80.00₪
    מספר מילים: 1577
    מספר מקורות: 3
    סוג הקובץ: docx
    שנת הגשה: 2020
    סוג העבודה: עבודה מסכמת
    להורדת העבודה
    הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את העבודה במייל

    תקציר העבודה

    פיתוח רווחה נפשית – הצעה להתערבות
    תוכן עניינים
    מבוא 1
    סקירה תיאורטית 1
    הצעה להתערבות - מערך פעילות בכיתה 4
    ביבליוגרפיה 6

    מבוא
    לאורך שנים, התפיסה החינוכית התמקדה אך ורק בקוגניציה של התלמיד, וראתה אותו כ"מוח שיש לעצב" (Mahmoudi et al., 2012). תכניות התערבות להתמודדות עם קשיים של התלמיד, אם בכלל, התמקדו אך ורק בפן הקוגניטיבי של הלמידה. כיום, יותר ויותר אנשי חינוך מבינים כי התלמיד הוא אדם שלם, הבנוי ממכלול מימדים המרכיבים אותו ומשפיעים על היכולת הלימודית שלו כגון הרקע החברתי והמשפחתי שלו, מצבו הרגשי ועוד. חוקרים כגון מחמודי (Mahmoudi et al., 2012), רוסו נצר (2016), ומילר (Miller, 2010), אליהם אתייחס בעבודה זו, טוענים כי ככל שנבין את מכלול הגורמים המשפיעים על התלמיד, נוכל לא רק לעזור לו לשפר את יכולותיו האקדמיות אלא לתרום לרווחה הנפשית שלו. עם זאת, בתי ספר רבים בישראל עדיין לא אימצו את הגישה ההוליסטית, בין אם בשל מגבלות טכניות או בשל גישה שמרנית של המורים וההנהלה.
    בעבודה זו אציג את השיטה ההוליסטית לחינוך, הרואה את התלמיד ואת מערכת בית הספר כמכלולים השלובים בזה בזה. לאחר מכן אציג תכנית התערבות לבתי ספר בחינוך הערבי, באמצעות שיעור חינוך, שמטרתו לעזור גם למורה וגם לתלמידים להכיר את החינוך ההוליסטי ולראות את עצמם כמכלול רב מימדי. יתרון תכנית ההתערבות הוא ביכולת שלה ליישם בקלות את הרעיון ההוליסטי גם בבתי ספר שמרניים.

    עבודות נוספות בנושא:

    חיפוש מתקדם


    חפש ב: