איזור מוכרי עבודות

התחברות למערכת להעלאת עבודות

איזור שותפים

כניסה לתכנית השותפים שלנו

תחומים

צריכים עבודה מותאמת אישית?

השאירו פרטים ויחזרו אליכם:




    ראיון מוטיבציוני ככלי טיפול בהתמכרות לאלכוהול: עד כמה השיטה יעילה מבחינה כלכלית?

    מילות מפתח: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
    מחיר: 290.00₪
    מספר מילים: 6243
    מספר מקורות: 7
    סוג הקובץ: docx
    שנת הגשה: 2019
    סוג העבודה: עבודה סמינריונית
    להורדת העבודה
    הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את העבודה במייל

    תקציר העבודה

    ראיון מוטיבציוני ככלי טיפול בהתמכרות לאלכוהול: עד כמה השיטה יעילה מבחינה כלכלית?

    תוכן העניינים

    1. מבוא 3
    2. סקירת ספרות 4
    3. שיטת המחקר 5
    4. ממצאים 6
    5. דיון ומסקנות 7
    6. רשימת מקורות 8
    נספח א' – השאלון 9
    נספח ב' – ניתוחים סטטיסטיים 10

    1. מבוא

    בראשית שנות ה-80 החל שימוש בריאיון המוטיבציוני כשיטת טיפול. היעילות של הריאיון המוטיבציוני (MI: Motivational Interview) מוכחת מחקרית, בנוגע למגוון רחב של בעיות (Miller & Rose, 2009; Ruback et al., 2005), והוא נמצא כאחת משיטות ההתערבות האפקטיביות ביותר בטיפול בהתמכרויות שונות, ובפרט בהתמכרות לאלכוהול (Cowell et al., 2010). שיטת הריאיון המוטיבציוני שואפת לעזור למטופלים למצוא מוטיבציה ליצירת שינוי בתוך עצמם ולא לכפות אותה עליהם מבחוץ, בניגוד לשיטות טיפול אחרות (Jeter et al., 2019), ובכך היא יוצאת דופן בעולם הטיפול.
    שיטת טיפול זו עדיין לא אומצה בקנה מידה רחב על ידי גופים מוסדיים למרות היתרונות המגולמים בה, מפאת המחסור במידע מהימן, בעיקר לגבי העלויות שלה ולגבי התועלת הכלכלית שהיא מניבה (Cowell et al., 2010). למחסור במידע מהימן על היעילות הכלכלית של שיטת טיפול זו עשויה להיות השפעה בלתי רצויה: יתכן ובעקבות מחסור במידע נגרם נזק כלכלי לגופים מוסדיים גדולים, וזאת כיוון שהמחסור במידע מונע מהם לאמץ שיטת טיפול זו. כפועל יוצא מכך, המחסור במידע מוביל לשימוש באפיקי טיפול יעילים פחות, ומונע מאנשים שיטת טיפול יעילה ומהירה. מיעילותו של הריאיון המוטיבציוני, ובהנחה שעלויות הטיפול ידועות, ניתן להסיק לגבי יעילותו הכלכלית. לכן, מטרתו של מחקר זה היא ליצור מידע מהימן על השימוש בראיון המוטיבציוני וזאת על ידי בחינה של היעילות של הריאיון המוטיבציוני להפסקת של התנהגויות לא רצויות.
    עבודה זו תנסה לענות על השאלה האם ובאיזו מידה הריאיון המוטיבציוני מסייע למנוע שתייה בקרב עובדים בארגון. השערת המחקר היא כי הריאיון המוטיבציוני הינו כלי יעיל, וכי היעילות תבוא לכדי ביטוי בהשפעה המובהקת החיובית של הטיפול על ההתנהגות הבלתי רצויה שאת מניעתה מבקשים להשיג.
    הפרק הבא יפתח בהצגת הריאיון המוטיבציוני, התפתחותו, התשתית התאורטית עליה הוא מבוסס, העקרונות הבסיסים שלו והשפעתו על פי הספרות בנושא. לאחר מכן ייבחן הפן הכלכלי של שיטת טיפול זו, שיטות איסוף הנתונים הכלכליים השונים וניתוחם. לבסוף ייסקרו ניתוחים כלכליים קודמים של שיטת מחקר זו ומסקנותיהם. לאחר סקירת הספרות יוצגו שלבי המחקר, השיטה והמדגם, ולאחר מכן יוצגו הממצאים. ולבסוף, בהסתמך על הסקירה והממצאים, דיון ומסקנות.

    עבודות נוספות בנושא:

    חיפוש מתקדם


    חפש ב: