תחומים

צריכים עבודה מותאמת אישית?

השאירו פרטים ויחזרו אליכם:




    תיאור הילד ותכנון תוכנית התערבות מתאימה

    תחום / תואר:
    מילות מפתח: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
    מחיר: 109.00₪
    מספר מילים: 4048
    סוג הקובץ: docx
    שנת הגשה: 2024
    שם המוסד האקדמי: מכללת לוינסקי לחינוך
    סוג העבודה: מטלה
    להורדת העבודה
    הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את העבודה במייל

    תקציר העבודה

    כשירות חברתית-רגשית ב'

    תיאור הילד ותכנון תוכנית התערבות מתאימה

    תאריך הגשה:
    20.4.2024

    תוכן עניינים

    חלק 1: תיאור הוליסטי של הילד 3
    תחומי חוזק 3
    קשיים ודרכי התמודדות עם קשיים 3
    תפיסת מסוגלות עצמית 3
    הבעה רגשית וויסות רגשי 3
    משחק חברתי עם אחר\ מיומנויות הצטרפות לקבוצה 3
    התנהגות מוחצנת\ תוקפנות 4
    התנהגות במצבי קונפליקט 4
    התנהגות פרו חברתיות ואמפתיה 4
    מעמד חברתי בקבוצת השווים 5
    קשר עם מבוגרים 5
    תגובות הסביבה 5
    חלק 2: בניית תוכנית התערבות 6
    חוזקות של הילד 6
    קשיים של הילד 6
    גורמים משמרי קושי רגשי- חברתי 6
    מטרות תוכנית ההתערבות 6
    תוכנית התערבות אישית במצבים טבעיים בגן ובמסגרת מפגשים מחבקים 6
    תוכנית התערבות אישית במסגרת העבודה בקבוצה הקטנה 7
    תוכנית התערבות אישית לזמן מליאה 7
    היבטים של עיצוב סביבה חינוכית ותוכנית לימודים כחלק מתוכנית התערבות 7
    היבטים מערכתיים בתוכנית ההתערבות 7
    נספחים 8
    תצפיות סמסטר א': 8
    תצפיות סמסטר ב': 9
    מפגש מחבק 1 11
    מפגש מחבק 2 11
    מפגש מחבק 3 11
    שיחה עם הגננת : 11

    חלק 1: תיאור הוליסטי של הילד

    תחומי חוזק

    התחומים בהם מתנאל מפגין כישורים טובים הם היכולת שהייה להיות במשחק משותף עם חבר והיכולת לקבל חברים נוספים שמצטרפים. בנוסף, מתנאל עצמאי בכל מהלך היום וישנם מקרים נדירים בהם הוא מסתבך כמו בהורדת המעיל ובמקרה הזה הוא מבקש עזרה מאנשי הצוות. אחיזת העיפרון שלו היא טובה הוא נהנה מלהעתיק שבלונות של מספרים ואותיות וצביעתן.
    יתר על כן, תחומי העניין שבהם מתנאל מתעניין הם משחקי הרכבה כמו מגנטים ולגו, משחק בארגז החול, וכן הכנת ציורים ויצירות.

    קשיים ודרכי התמודדות עם קשיים

    המשימות הלימודיות בהן מתנאל מתקשה הן לספר סיפור מתוך ספר והבנה של משימות מורכבות, הדרך בה הוא מתמודד עם הקושי הזה היא בהמתנה להצגת דוגמא של ילד אחר שעושה את המשימה או בהצגת הסיפור ולאחר מכן הוא יידע איך להתמודד עם המצב .אך ישנם מקרים בהם מתנאל בוחר לעזוב את המשימה ולא להמשיך אותה מרוב שהיא מורכבת וקשה לו.
    המשימות תפקודיות בהן מתנאל מתקשה הן בהקשרים חברתיים המושפעים מעיכוב בשפה בנוסף עיכוב בשפה מהווה קושי בביטוי עצמי מול ילדי הגן וקושי בוויסות הרגשי.

    תפיסת מסוגלות עצמית

    תפיסת המסוגלות של מתנאל נעה באמצע. ישנם מצבים שתפיסת המסוגלות שלו גבוהה, זה בא לידי ביטוי במשימות שהוא חש בהם בביטחון ויודע מה לעשות, לדוגמא להעתיק את הספרות ומנייתם עד 10 או לבנות בניין במגנטים. אך ישנם מקרים שבהם תפיסת המסוגלות שלו היא נמוכה, וזה בא לידי ביטוי במשימות שמבקשים ממנו ללכת להביא דבר מסוים או לעשות משימה כלשהי שבהם הוא חש קושי וחוסר הצלחה בהם, לדוגמא ללכת להביא משחק מהממ"ד או לספר סיפור והצגה של דבר מסוים.

    הבעה רגשית וויסות רגשי

    מצב רוחו של מתנאל משתנה בכל מהלך היום, מתנאל מפגין במהלך היום רגשות חיובים בזמן שהוא משחק עם חבריו הקרובים. הרגשות האלה מתבטאים בהנאה ושמחה בזמן המשחק. ישנם רגעים במהלך היום שבהם מתנאל מפגין רגשות שליליים המתבטאים בבכי ,עצב ותסכול. זה קורה בזמן שחבר מצטרף וחוטף לו משחק שהיה ברשותו או בזמן שהוא חש בחוסר הצלחה.
    הרגשות שמתנאל מפגין מובעים בצורה ברורה כך שאפשר להבין כיצד הוא מרגיש ומתאימה לסיטואציה שבה הוא נוכח , אך ישנם סיטואציות כמו חטיפת משחק, שבהם למתנאל לוקח לו זמן להירגע ולחזור למשחק בה הוא שיחק לפני כן, לכן ישנם פעמיים שבהם הגננת או הסייעת פונות אליו כדי לעזור לו להירגע והם עושות זאת בכך שמראות לו לדוגמא במשחק שיש עוד חלקים שבהם הוא יוכל להשתמש או להראות שהחבר החזיר את מה שנלקח.

    עבודות נוספות בנושא:

    חיפוש מתקדם


    חפש ב: