תחומים

צריכים עבודה מותאמת אישית?

השאירו פרטים ויחזרו אליכם:




    תפיסות מנהלי בתי ספר לגבי אפליית נשים בניהול חינוכי במגזר הערבי

    תחום / תואר: ,
    מחיר: 325.00₪
    מספר מילים: 6865
    מספר מקורות: 27
    סוג הקובץ: docx
    שנת הגשה: 2021
    סוג העבודה: עבודה סמינריונית
    להורדת העבודה
    הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את העבודה במייל

    תקציר העבודה

    תפיסות מנהלי בתי ספר לגבי אפליית נשים בניהול חינוכי במגזר הערבי

    תוכן העניינים

    תקציר 3
    סקירת ספרות 4
    נשים בתפקידי ניהול בחינוך בעולם 4
    נשים בתפקידי ניהול בישראל 6
    נשים בתפקידי ניהול בחינוך בישראל 7
    נשים בתפקידי ניהול בחברה הערבית בישראל 7
    מטרות המחקר ושאלות המחקר 9
    מטרת המחקר 9
    שאלת המחקר 9
    מתודולוגיית המחקר 10
    שיטת המחקר 10
    אוכלוסיית המחקר 10
    כלי המחקר 10
    דרכים לאיסוף הנתונים 11
    דרכים לניתוח הנתונים 11
    סוגיות אתיות 11
    ממצאים ודיון 12
    מודעות לאפלייה 12
    הסברים לאפלייה 14
    הסברים חלופיים לאפלייה 15
    עמדה נורמטיבית 16
    תפיסות לגבי נשים וגברים בעמדות ניהול 17
    סיכום ומסקנות 19
    רפלקציה 21
    רשימת מקורות 22
    נספח 1 – שאלות הראיון 24

    מבוא
    על אף העליה ארוכת השנים של שיעור תעסוקת הנשים במשק, אחוז הנשים במשרות בכירות ותפקידי ניהול נותר נמוך () (Olive et al., 2020). יחס זה נכון גם בתחום החינוך בו רוב העובדות הן נשים (Venkatesh et al., 2018). (). המנגנונים השונים המונעים מנשים להתקדם לתפקידי ניהול נקראים יחד "תקרת הזכוכית" (Milian, 2019). מחקרים בתחום תקרת הזכוכית בכלל ובתחום החינוך בפרט מראים שתקרת הזכוכית היא תלויית תרבות (Ndebele, 2018). בחברות שמרניות יותר השפעתה רבה יותר ושיעור הנשים בתפקידי ניהול נמוך אפילו יותר מאשר בחברה המערבית (Alobaid et al., 2021). מחקרים שנערכו בקרב נשות חינוך במגזר הערבי בישראל מצביעים על מספר מנגנונים המקשים על נשים אלה להשתלב בתפקידי ניהול (Arar, 2018; Hallinger & Hammad, 2019).
    עבודה זו תבדוק את נושא תקרת הזכוכית בניהול בחינות מהפרספקטיבה של הגברים. זאת משום שרוב המחקרים שנעשו עד היום התמקדו בעיקר בתפיסות הנשים, ולפיכך ייתכן שהתמונה שהתקבלה לא שלמה. חשיבות המחקר נובעת מיכולתו לעזור לצמצם את תופעת האפלייה של נשים מתפקידי ניהול במגזר הערבי.
    שאלת המחקר היא: כיצד נתפסת אפליית נשים בתפקידי ניהול בחינוך בקרב מנהלים גברים במגזר הערבי? המחקר מתבסס על ראיונות עם עשרה מנהלי בתי ספר גברים במגזר הערבי, מישובים מסוגים שונים, ועל ניתוח תוכן של תשובותיהם. המרואיינים נשאלו לגבי תפיסותיהם לגבי תקרת הזכוכית, הדרת נשים מתפקידי ניהול בחינוך בכלל ובחברה הערבית בפרט.

    עבודות נוספות בנושא:

    חיפוש מתקדם


    חפש ב: