תחומים

צריכים עבודה מותאמת אישית?

השאירו פרטים ויחזרו אליכם:




    תרומת תכנית התערבות המשלבת משחקי קופסא לשיפור יכולות לשוניות בקרב תלמידים עם לקויות למידה

    תחום / תואר:
    מחיר: 256.00₪
    מספר מילים: 5407
    מספר מקורות: 53
    סוג הקובץ: docx
    שנת הגשה: 2023
    סוג העבודה: פרויקט גמר
    להורדת העבודה
    הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את העבודה במייל

    תקציר העבודה

    תרומת תכנית התערבות המשלבת משחקי קופסא לשיפור יכולות לשוניות בקרב תלמידים עם לקויות למידה

    תוכן עניינים

    מבוא 2
    סקירת ספרות 3
    כתיבה 3
    כתיב 3
    הוראת הכתיב 4
    תכניות התערבות בהוראת הכתיב 5
    הוראת הכתיב באמצעות מורפולוגיה 6
    הפרעת למידה ספציפית 6
    הגדרת הפרעת למידה ספציפית 6
    קשיי כתיב בקרב תלמידים עם הפרעת למידה ספציפית 7
    משחק בלמידה 7
    הוראה באמצעות משחק 7
    שיטת המחקר 9
    המשתנים התלויים 9
    המשתנים הבלתי תלויים 9
    אוכלוסיית המחקר 9
    כלי המחקר 9
    הליך המחקר 9
    ממצאים 10
    דיון ומסקנות 12
    מגבלות המחקר 12
    המלצות למחקר המשך 12
    בביליוגרפיה 14
    נספח- תכנית ההתערבות 18

    מבוא

    הכתיבה היא חלק מתרבות האדם מאז ומעולם, ולה תפקידים שונים בחיי האדם. השפה הכתובה הינה מערכת המכילה חוקים רבים על מערכת הכתב. השגת שליטה בכתיבה היא הבסיס לביצוע משימות לימודיות מורכבות יותר של ארגון מידע, פיתוח יכולת חשיבה עיונית והבעת רגשות ודעות (שרוני, 2015). מתוך עבודתי כמורת שילוב בבי"ס יסודי פגשתי לא אחת בתלמידים שכתיבתם מאופיינת בהמון שגיאות כתיב ואף תלמידים הנמנעים מכתיבה עקב שגיאותיהם ומודעות לטעויותיהם. מתוך כך המחקר מבקש לברר האם צורת למידה שונה באמצעות משחקים שמודגשים בהם צורני התוספת השונים תוכל לסייע לילדים אלה בהפחתת שגיאות כתיב.
    בעבודה זו אתמקד בשגיאות הכתיב בצורני תוספת של הילדים, ואבדוק האם שימוש במשחקים כתכנית התערבות יפחית את שגיאות הכתיב.
    מטרת תכנית ההתערבות הינה לקדם את התלמידים בלמידה מעט שונה ויותר מהנה עבורם ובעקבות זאת לראות שיפור בשגיאות הכתיב המבוססות על צורני התוספת.
    הנחת המחקר היא שהכתיבה היא בסיסית לביצוע עתידי של מגוון משימות לימודיות מורכבות יותר (שרוני, 2015) ולכן חשוב ונכון לתת את הדעת למצוא דרכים לשיפור יכולת זו. לפי מחקרים רבים ניתן לראות ששגיאות כתיב נובעות גם מחוסר תרגול בכתיבה (טוב-לי ופריש, 2014), ומחקרים מוכיחים שאחת הדרכים החשובות לשיפור כתיבה תהיה בצורה של תרגול.
    תרומת המחקר תוכל להיות בזיהוי דרך נוספת לרכישת כתיב נכון עבור ילדים שזקוקים לה ולא מצליחים לרכוש את הכתיבה בדרכים הקונבנציונאליות. הישג חיובי בתחום זה יוכל לחזק את חשיבות הלמידה החווייתית בלמידה דרך משחק.

    עבודות נוספות בנושא:

    חיפוש מתקדם


    חפש ב: