איזור מוכרי עבודות

התחברות למערכת להעלאת עבודות

איזור שותפים

כניסה לתכנית השותפים שלנו

תחומים

צריכים עבודה מותאמת אישית?

השאירו פרטים ויחזרו אליכם:




    ביקורת אפיסטמולוגית על מקור הידע: ניתוח והדגמה באמצעות הסרט קיי-פקס (2001)

    מחיר: 130.00₪
    מספר מילים: 2640
    מספר מקורות: 6
    סוג הקובץ: docx
    שנת הגשה: 2019
    סוג העבודה: עבודה מסכמת
    להורדת העבודה
    הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את העבודה במייל

    תקציר העבודה

    ביקורת אפיסטמולוגית על מקור הידע: ניתוח והדגמה באמצעות הסרט קיי-פקס (2001)

    תוכן העניינים

    מבוא 2
    תיאור כללי של הסרט 2
    ביקורת על מקור הידע בסרט קיי-פקס 4
    ביקורת על הגישה האמפיריציסטית בסרט קיי-פקס 4
    ביקורת על הגישה הרציונליסטית בסרט קיי-פקס 5
    ביטויי הגישה הסוציולוגית למקור הידע בסרט קיי-פקס 6
    קיי-פקס כניסוי חשיבה וכדוגמת נגד 8
    סיכום ומסקנות 10
    רשימת מקורות 11

    מבוא
    עבודה זו תעסוק בסרט קיי-פקס (2001). בסרט מופיע אדם בשם פרוט, שטוען שהוא חייזר מכוכב בשם קיי-פקס. הוא מוגדר כחולה נפש ונפגש עם פסיכיאטר בשם מארק. הסרט בנוי כך שהגרסה של פרוט (לפיה פרוט חייזר מהכוכב קיי-פקס) נשמעת הרבה יותר הגיונית לצופה לעומת הגרסה של מארק (לפיה פרוט הוא חולה נפש). מסיבה זו, לדעתי, הסרט מהווה ניסוי חשיבה ודוגמת נגד שמטרתם לאפשר לצופה לבחון את תפיסת מקור הידע שלו, כאשר ניתן לתפוס ידע כהיגיון בריא וכ"קומון סנס" או כסמכות - אין חייזרים כי למדנו ממדענים שהם לא קיימים (Campbell, 2018).
    מה שיוצא דופן כאן לעומת ניסויי חשיבה אחרים בקולנוע הוא שהסרט לא מעלה רק את השאלה המובנת מאליה האם במציאות של הסרט פרוט הוא חייזר או לא, אלא גם שאלה מעניינת יותר לדעתי והיא האם פרוט עצמו מאמין בגרסתו, או משחק תפקיד בשביל להמחיש נקודה. שאלה זו מעניינת כיוון שהיא למעשה מחברת בין עולם האשליות אשר בתוך המציאות שבסרט, לבין עולם האשליות שיוצר הסרט עצמו מתוקף מדיום המבוסס על אשלייה. כך נוצר החיבור בסרט בין המסר לבין המדיום: השאלה שמתחילה כשאלה פנימית לגבי הדמויות, יוצאת מגבולות המסך ומתחברת לשאלה פילוסופית של האמת בקולנוע.
    מטרת העבודה הנוכחית היא לעקוב אחר האופן שבו הסרט קיי-פקס, אשר יוצר חיבור מיוחד בין המדיום למסר, מבקר את מקור הידע, וכן לבדוק כיצד הסרט מתפקד כניסוי חשיבה וכדוגמת נגד. הסרט עוסק בשאלות פילוסופיות נוספות כגון זהות כזיכרון ושאלות נוספות שאינן במרכז עבודה זו. לכן, העיסוק בשאלות אלה במסגרת העבודה יוגבל לאופן שבו הן תורמות לחקר נושא מקור הידע בסרט. לאחר הצגת תקציר הסרט, תיבחן הביקורת שמעלה הסרט על מקור הידע. בהמשך, תבדק השאלה האם ובאיזה אופן הסרט מהווה ניסוי חשיבה ודוגמאת נגד. ולסיום, על סמך ניתוח הסרט, יערך דיון במסקנות וסיכומם.

    עבודות נוספות בנושא:

    חיפוש מתקדם


    חפש ב: