איזור מוכרי עבודות

התחברות למערכת להעלאת עבודות

איזור שותפים

כניסה לתכנית השותפים שלנו

תחומים

צריכים עבודה מותאמת אישית?

השאירו פרטים ויחזרו אליכם:




    סיכום הקורס הפרעות שפה נרכשות (מחברת קורס מלאה)

    מילות מפתח: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
    מחיר: 58.00₪
    מספר מילים: 5417
    סוג הקובץ: docx
    סוג העבודה: סיכום קורס
    להורדת העבודה
    הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את העבודה במייל

    תקציר העבודה

    הפרעות שפה נרכשות
    שיעור 1
    חובת נוכחות. מבחן בסוף הקורס.
    סרטונים על מטופלים:
    A. מנסה לפצות על הקושי בעזרת הרבה אסטרטגיות אחרות. הוא מאוד תקשורתי, מדבר הרבה- הדיבור שלו תקין, מדבר מסביב וקשה לו להסביר בבירור. אולי אפזיה אנומית
    B. דיבור טלגרפי קצר, ללא פעלים, קשה מאוד להבין מה היא מנסה להגיד, דיבור מאומץ אפזיה אקספרסיבית
    C. הבנה לקויה, הפקת צלילים חסרי פשר, אינטונציה ופרגמטיקה תקינים (לקיחת תורות), חוסר מודעות, שיתוף פעולה. אי אפשר להבין אותו, אין פה מילים, אבל חשוב להסתכל על מה שכן יש. אפשר להתחיל טיפול ממה שיש. חוסר המודעות הולך ביחד עם הבנה לקויה, כי אם הוא היה מבין שפה טוב יותר הוא היה שומע את עצמו ומבין שאין שם מילים. אפזיה רצפטיבית
    אפזיה
    הגדרה – ליקוי בשפה כתוצאה מנזק מוחי. מונח המשמש היום לתיאור נזק נרכש. בעבר הוא תיאר גם בעיות התפתחותיות, שהיום מתייחסים אליהם כמונח הכוללני SLI. הסיבה היא בעיקר כדי להבדיל את ההפרעות אלו מאלו.
    4 ערוצים לשפה – דיבור, הבנה שמיעתית, קריאה, כתיבה. יש פחות התייחסות לחלוקות אחרות של שפה לסוגים שונים, כמו לפונולוגיה/מורפולוגיה/תחביר וכאלה. ההסתכלות של 4 הערוצים מאפשרת לסווג את האפזיה לברוקה או ורניקה, ומאכוונת לקלט ויזואלי מילולי ושל ג'סטות. באבחון אנו בודקים הבנה שמיעתית של שפה, ולא ג'סטות, אף שהם יכולים לעזור למשפחה ולסביבה.
    אטיולוגיה:
    אזורי השפה במוח נמצאים לרוב בהמיספרה שמאל. אם הנזק יהיה בהמיספרה הימנית, כנראה שלא תהיה אפזיה שפתית. הנזק שיגרם יהיה קונטרלטרלי.
    - הגורם הנפוץ ביותר הוא אירוע מוחי, CVA (אוטם או דימום). הדם גורם לנזק לרקמות המוח.
    - חבלת ראש – נפילות, תאונות, פיגועים
    - גידולים מוחיים – לא הגידול עצמו גורם, אלא כאשר פותחים את המוח כדי להוציא את הגידול נגרם נזק למוח.
    מהי אפזיה?
    • יכולות תקשורתיות – האם יוזם או מנסה ליזום שיחה? האם הוא מתעלם, מנסה להגיב, האם יש תגובה כלשהי לא שפתית, מבין או לא מבין, מודע או לא מודע? ננסה להעריך עד כמה התקשורת שלו פונקציונלית ועד כמה הוא מצליח לקבל ולהעביר מסרים, מהי ההתרשמות הכללית מהאדם.
    • יכולות שפתיות – 4 ערוצי השפה: דיבור, הבנה שמיעתית, קריאה וכתיבה.
    o דיבור – היכולת להעביר מסר, האם הוא שוטף, ענייני, בעל מבנה תחבירי תקין, שליפה תקינה או דיבור מסביב, האם אורך המילה משפיע.
    o הבנה שמיעתית – היכולת להבין את הנאמר
    o קריאה – התייחסות לקריאה בקול ולהבנת הנקרא
    o כתיבה – כתיבה נכונה ללא שגיאות. יש להבדיל בין טעויות שפה לבין בעיה מוטורית שגורמות לקושי בכתיבה. אנחנו לא מאבחנים מוטוריקה, לשם כך יש מרפאות בעיסוק שמתעסקות בכתיבה. אנחנו נוכל לדעת מהם אם יש בעיה מוטורית. אפשר להבחין בבעיה מוטורית אם אנו רואים קשיי כתיבה ללא שגיאות שפה.
    על סמך התפקוד בערוצי השפה השונים מבחינים בין תסמונות אפזיה שונות.

    עבודות נוספות בנושא:

    חיפוש מתקדם


    חפש ב: