איזור מוכרי עבודות

התחברות למערכת להעלאת עבודות

איזור שותפים

כניסה לתכנית השותפים שלנו

תחומים

צריכים עבודה מותאמת אישית?

השאירו פרטים ויחזרו אליכם:




    אידיאל היופי כגורם משפיע על היווצרות הפרעות אכילה בקרב נערות מתבגרות

    תקציר העבודה

    אידיאל היופי כגורם משפיע על היווצרות הפרעות אכילה בקרב נערות מתבגרות

    תוכן עניינים
    מבוא 2
    רקע תיאורטי 3
    אידיאל היופי 3
    הפרעות אכילה 4
    הפרעות אכילה בגיל ההתבגרות 6
    גישות חברתיות-תרבותיות להפרעות אכילה 7
    דימוי גוף 10
    דימוי גוף אצל נערות 12
    השפעת אידיאל היופי על הפרעות אכילה ודימוי גוף 13
    דיון ומסקנות 15
    ביבליוגרפיה 17

    מבוא
    במהלך העשורים האחרונים ניכרת עלייה משמעותית בשכיחותן של הפרעות האכילה בעולם המערבי וכיום ניתן אפילו לזהות כי ממדיה הם אפידמיים. הפרעות האכילה תוקפות ומאפיינות בעיקר נערות מתבגרות ונשים צעירות בתקופה הנחשבת למכרעת בחייהן מבחינה התפתחותית. מגמה דומה נצפית גם בחברה הישראלית. הפרעות אלו מעוררות לא מעט דאגה ובעיקר מעלות את הצורך במענה מיידי בקרב מומחים מתחום בריאות הציבור בעולם המערבי, וזאת לאור ההשלכות הקשות שיש להן על כל תחומי החיים, בעיקר בשל התחלואה הפיזית והנפשית ושיעורי התמותה הגבוהים (לצר, 2017).
    הסיבות להיווצרותן של הפרעות האכילה אינן ברורות ורבים מהחוקרים נוטים לראותן כהפרעות רב-סיבתיות המשלבות מספר גורמים, בין היתר ביולוגיים, פסיכולוגיים, משפחתיים ותרבותיים. המודל החברתי-תרבותי למשל יכול להסביר בצורה משכנעת את התפתחותן של הפרעות האכילה. על פי גישה זו, מסרים ונורמות חברתיות-תרבותיות הם בעלי השפעה משמעותית על התפתחות וקיבוע של ההפרעות בעיקר בהקשר לאידיאל הרזון, דימוי ותפיסת הגוף, והחשיבות הרבה הניתנת למשקל ולהופעה חיצונית על הצלחה והערכה עצמית (Thompson & Stice, 2001) אצל נערות ומתבגרות.
    אחד הערכים המרכזיים בתרבות המערבית כיום, היא האסתטיזציה של הגוף הרזה, במיוחד בכל הנוגע להתייחסות לנשים. בשיח הפופולרי כמו גם במחקר מוקדשת תשומת לב רבה לאסתטיזציה של הגוף הרזה שמקושרת להצלחה אישית, מקצועית וחברתית, יכולת שליטה עצמית ובריאות, בעוד שגוף שמן משמעו עצלות, חוסר רצון ומשמעת עצמית ובריאות לקויה (לירן-אלפר וקמה, 2007). דימוי הגוף נוגע למחשבות והרגשות של היחיד כלפי גופו וכלפי מאפייניו הפיזיים, וכן לתחושות, שיפוטיות ומודעות להופעה החיצונית (Cash, 2004; בתוך: קפלן תורן, שלזינגר ומושר-איזנמן, 2017). החיבור שבין האופן שבו החברה המערבית משועבדת לאידיאל היופי, לבין ההשפעות על נערות צעירות בגיל ההתבגרות, עלולה להוביל בסופו של דבר לפגיעה נפשית ובריאות, כמו עליית השכיחות של הפרעות אכילה.
    עבודה זו בודקת, כיצד תפיסת אידיאל היופי בחברה משפיע על היווצרות הפרעות אכילה בקרב נערות מתבגרות.

    עבודות נוספות בנושא:

    חיפוש מתקדם


    חפש ב: