תחומים

צריכים עבודה מותאמת אישית?

השאירו פרטים ויחזרו אליכם:




    גורמים פנימיים וחיצוניים למוטיבציה אצל עובדי הוראה ותיקים

    מחיר: 110.00₪
    מספר מילים: 2530
    מספר מקורות: 17
    סוג הקובץ: docx
    שנת הגשה: 2019
    סוג העבודה: עבודה מסכמת
    להורדת העבודה
    הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את העבודה במייל

    תקציר העבודה

    גורמים פנימיים וחיצוניים למוטיבציה אצל עובדי הוראה ותיקים

    תוכן העניינים

    מבוא 3
    סקירת ספרות 3
    נשירת מורים 3
    גורמים פנימיים המשפיעים על נשירה או הישארות של מורים 4
    גורמים חיצוניים המשפיעים המשפיעים על נשירה או הישארות של מורים 5
    סיכום 9
    רשימת מקורות 9

    מבוא
    השחיקה היא גורם משמעותי לעזיבה של מורים את המקצוע, והיא מצויה בקשר חיובי וחזק עם ותק המורים (Cano-García et al., 2005). אך עם זאת, אנו עדים לכך שחלק מהמורים נשארים בתפקידם שנים ארוכות (ארביב-אלישיב, 2013). מכאן עולה השאלה: מהם הגורמים שגורמים למורים ותיקים להישאר במקצוע, למרות השחיקה שעולה עם הותק, במשך שלושים שנה ואף יותר (ארביב-אלישיב, 2013)?
    את הגורמים התומכים בהישארות המורים הותיקים בתפקיד ניתן לחלק לגורמים חיצוניים, שמקורם בארגון או במערכת (ארביב-אלישיב, 2013); ולגורמים פנימיים, המעלים ו/או משמרים את המוטיבציה של המורים להישאר בתפקידם (Houkes et al., 2003; Yildiz Durak & Saritepeci, 2019).
    בכדי לבחון גורמים אלה, תערך סקירת ספרות אשר תפתח בהצגת תופעת הנשירה של מורים, ותדון בגורמים המשפיעים על עזיבה של מורים (שהיא למעשה המשתנה ההופכי להתמדה של מורה בתפקידו). על מנת לאפיין את הגורמים המשפיעים על מורים ותיקים להישאר בתפקידם, ייסקרו מחקרים המתמקדים במורים ותיקים עבור כל קבוצה של גורמים (חיצוניים ופנימיים).

    עבודות נוספות בנושא:

    חיפוש מתקדם


    חפש ב: