תחומים

צריכים עבודה מותאמת אישית?

השאירו פרטים ויחזרו אליכם:




    הקשר בין מנהיגות יזמית של מנהל בית ספר לבין מידת שביעות רצון של המורים בבית הספר

    תחום / תואר: ,
    מחיר: 356.00₪
    מספר מילים: 5816
    מספר מקורות: 26
    סוג הקובץ: docx
    שנת הגשה: 2021
    סוג העבודה: עבודה סמינריונית
    להורדת העבודה
    הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את העבודה במייל

    תקציר העבודה

    הקשר בין מנהיגות יזמית של מנהל בית ספר לבין מידת שביעות רצון של המורים בבית הספר

    תוכן עניינים

    תקציר 2
    מבוא 3
    רקע תיאורטי 4
    שביעות הרצון 4
    שביעות רצון בעבודה של מורים 4
    שביעות רצון ומנהיגות 5
    גורמים המשפיעים על שביעות הרצון של המורה 7
    יחס מנהל מורה 7
    שותפות ההורים 7
    מורה כמנהיג 7
    יזמות 8
    כישורי היזם ומאפייני היזם 10
    סוגי יזמות 10
    מנהיגות יזמית 10
    יזמות בחינוך 11
    מתודולוגיה 14
    שיטת מחקר 14
    משתתפי המחקר 14
    כלי המחקר 14
    הליך המחקר 15
    ניתוח הנתונים 15
    תוצאות 16
    דיון ומסקנות 23
    ביבליוגרפיה 25

    תקציר
    המחקר הנוכחי בדק את מערכת הקשרים בין מנהיגות יזמית של מנהל בית ספר לבין מידת שביעות רצון של המורים באותו בית ספר. במסגרת המחקר השתתפו 59 מורים מבי"ס חטיבת ביניים במרכז הארץ.
    ממצאי המחקר הראו, כי יזמות מניעה מנהלים ליזום, לחדש, לשנות ולהשפיע על סביבתם, לאור הממצאים בטבלאות למעלה ניתן לטעון שהשערה אוששה במלואה , כך שקיים קשר חיובי חזק ומובהק בין מנהיגות יזמית כאשר בוחנים את החדשנות ואת הפרואקטיביות, לבין שביעות רצון של מורים באותו בית ספר. פרופיל בית הספר הוא יזמי נמרץ לפי הנתונים שלקחתי מ אייל וענבר, 2007 . הפרופיל היזמי הנמרץ מקבל ציונים גבוהים הן בפרואקטיביות העיקרית והן בחדשנות בית ספרית.

    מבוא
    אתגר העומד בפני מערכת החינוך במאה ה-21 הוא הצורך בהתפתחות ובשינוי בכדי להתאים לעולם המשתנה תכופות. לכן, יזמות הינה צורך הכרחי במערכת החינוך (ברגר-טיקוצ'ינסקי, יאלר-צוריה ומני-איקן, 2019). בעידן הגלובליזציה והשינויים הטכנולוגיים, גם מערכות החינוך באופן כללי ובתי הספר בפרט, נדרשים להציע יזמות חינוכית מתוך שאיפה להכין את התלמידים והמורים לעולם המשתנה. על כן, מערכות חינוך מכירות בנחיצות ובחשיבות של עידוד של יזמות בחינוך. קידום יזמות בתחום החינוכי, דרושה על מנת שניתן יהיה לפעול למען פתרונות יצירתיים וחדשניים של בעיות הקיימות במערכת החינוך הנוכחית (Abrams, 2016).
    המונח יזמות נחשב במידה רבה למושג מעורפל ולעיתים גם שנוי במחלוקת, בעיקר מכיוון שרבים מפרשים אותו על בסיס משמעותו הצרה תוך התייחסות בעיקר ליזמות בהקשר של עסקים בלבד (Llewllyn & Wilson, 2003; בתוך: כהן, 2019). אולם מנגד יש כאלו המפרשים אותו במשמעותו הרחבה יותר ומתייחסים למאפיינים אישים ואישיותיים שיכולים להוביל להתנהגות יזמית באופן כללי (Bridge, O'Neill & Cormie, 2003; בתוך: כהן, 2019).
    את ה"יזמים", ניתן להגדיר כאינדיבידואלים המסוגלים לחדש, לאתר הזדמנויות, לנצל משאבים ולהוביל שינויים. ברוב המקרים מדובר באינדיבידואלים מוסריים, יצירתיים, מסורים, נחושים, כריזמטיים ולעיתים גם מהפכנים. יזמים מנסים להקים או לבנות תהליכים נקודתיים ולהניע אותם, ולאחר ההצלחה הראשונית הם שואפים להפיץ אותם להטמיעם באופן רחב יותר (בר-שלום ואחרות, 2007). במהלך השנים האחרונות אנו עדים ליותר ויותר מורים אשר יוזמים חדשנות בבית הספר (ביטון ואבידב-אונגר, 2020). קידום יזמות בית ספרית נחשב למכשיר חשוב להנעת אנשים לחדשנות, לצמיחה ולתחרותיות, בעיקר כאשר זו נובעת ממנהיגותו של מנהל בית הספר.
    מאחר שהמנהל הוא גם מנהיג הצוות בבית הספר, הרי שסגנון המנהיגות שלו הוא בעל חשיבות רבה. לסגנון המנהיגות יש השפעה על תחומים שונים בבית-הספר, בין היתר על האקלים הבית-ספרי, שביעות הרצון של המורים והתנהגותם בכיתה, היענות התלמידים לדרישות בית הספר ואף הלמידה הארגונית. מחקרים שונים מצביעים על כך, שמנהיגות מעצבת לדוגמה, יכולה להוביל להתמודדות טובה יותר עם אתגרים חינוכיים בסביבה משתנה, התורמת להצלחת בית-הספר לבצע חידושים והשפעתם של מנהיגים אלה באה לידי ביטוי בתחומי התכנון, המבנה והארגון וכן בנוגע לחזון בית-הספר ולתרבות הבית-ספרית (אבו-חסין, 2015). עבודה זו בודקת את מערכת הקשרים בין מנהיגות יזמית של מנהל בית ספר לבין מידת שביעות רצון של המורים באותו בית ספר.

    עבודות נוספות בנושא:

    חיפוש מתקדם


    חפש ב: