השפעת הרשתות החברתיות על תחושת הקהילתיות בקהילות רוחניות
תוכן עניינים
מבוא 2
הקשר בין טכנולוגיה, תקשורת וחברה 2
קהילות מקוונות 5
הקהילה שבה נערך המחקר 7
שיטת המחקר 11
ממצאים 13
סיכום 19
ביבליוגרפיה 20
מבוא
רשתות חברתיות מקוונות איפשרו את יצירתן של קהילות חדשות שלא היו קיימות לפני כן, וכן שינו את אופי האינטראקציה בתוך קהילות קיימות. משתמשים מסויימים חשים כי הרשתות החברתיות המקוונות הגבירו את תחושת הקהילתיות מכיוון שהן מאפשרות לשמור על קשר רציף בין חברי הקהילה (Priharsari & Abedin, 2021), בעוד אחרים חשים שהרשתות פגעו בתחושת הקהילתיות משום שהן באות על חשבון מפגשים פנים מול פנים או שהשיח בהן "פרוץ" וגלוי לאנשים מחוץ לקהילה, באופן שמקטין את תחושת הקהילתיות (Glass, 2020; Kropczynski et al., 2021). קהילות המאורגנות סביב שיטה רוחנית הן דוגמא טובה לבדיקת ההשפעה של הרשתות החברתיות המקוונות מפני שמדובר בקהילות שהיו קיימות לפני פריחתן של הרשתות החברתיות המקוונות, ולכן ניתן לבחון באמצעותן את ההשפעה הנתפסת של הרשתות החברתיות על תחושת הקהילתיות בקהילה (Tsangaris, 2019). העבודה הנוכחית בודקת השפעה זו באמצעות מחקר כמותי המבוסס על שאלונים שהועברו לחברי הקהילה.
אתר סמינריון מהווה פלטפורמה למכירה ולקנייה של עבודות אקדמיות איכותיות בין סטודנטים. באתר תוכלו למצוא עבודות אקדמיות במגוון תחומים ובמגוון סוגים החל מתרגילים דרך סמינריונים ועד עבודות תזה. באתר תוכלו למכור את העבודות שלכם לסטודנטים אחרים ולהרוויח עליהן כסף.