תחומים

צריכים עבודה מותאמת אישית?

השאירו פרטים ויחזרו אליכם:




    השפעת עמדות של מורים לגבי טכנולוגיה על המוטיבציה שלהם להטמעתה בהוראה

    תחום / תואר:
    מחיר: 293.00₪
    מספר מילים: 7457
    מספר מקורות: 17
    סוג הקובץ: docx
    שנת הגשה: 2023
    שם המוסד האקדמי: מכללת דוד ילין
    סוג העבודה: עבודה סמינריונית
    להורדת העבודה
    הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את העבודה במייל

    תקציר העבודה

    השפעת עמדות של מורים לגבי טכנולוגיה על המוטיבציה שלהם להטמעתה בהוראה

    תוכן עניינים

    מבוא 3
    חסמים וגורמים מאפשרים בהטמעת הטכנולוגיה הדיגיטלית בעבודת המורים 3
    חסמים וגורמים מאפשרים 3
    עמדות מורים כלפי תפקידם כמטמיעי טכנולוגיה דיגיטלית 5
    עמדות מורים כלפי המסוגלות שלהם להטמיע טכנולוגיה דיגיטלית 9
    תפיסות של מורים בתחומי דעת שונים לגבי טכנולוגיה דיגיטלית 12
    מורים למדעים 12
    מורים למקצועות השפה 14
    השפעת עמדות המורים לגבי טכנולוגיה על המוטיבציה שלהם להטמעת טכנולוגיה דיגיטלית בהוראה 17
    דיון 19
    סיכום 21
    מסקנות 22
    ביבליוגרפיה 24

    מבוא

    שילוב טכנולוגיה בהוראה הוא נושא בוער בעולם הינוך ובעולם מקר החינוך, אולם בסופו של דבר הטמעת הטכנולוגיה בפועל נופלת על כתפיהם של אנשי החינוך בשטח – היינו המורים. לכן יש חשיבות לבחינת התנאים המשפיעים על יכולתם של המורים להטמיע טכנולוגיה בהוראה ובבתי הספר.
    עבודה זו תעסוק בבחינה של מחקרים עדכניים אשר בוחנים את הגישות, התפיסות והאמונות של המורים כלפי הטכנולוגיה הדיגיטלית, השילוב והשימוש בה בעבודה שלהם. מטרת העבודה למצוא את הקשר בין המוטיבציה של המורים לעמדותיהם להטמעה של הטכנולוגיה בעבודתם בפועל. העבודה תסקור את המקר הקיים על עמדותיהם של המורים בכמה סוגי אמונות: אמונות כלפי יכולתם הטכנולוגית, אמונות כלליות פדגוגיות ואמונות אשר עם קשר ייחודי הקשור לתחום דעת הספציפי של הוראתם.

    חסמים וגורמים מאפשרים בהטמעת הטכנולוגיה הדיגיטלית בעבודת המורים

    חסמים וגורמים מאפשרים

    בפרק זה אתאר את מכלול הגורמים המתפקדים כחסמים (או לחילופין- כמאפשרים), המוכרים כקשורים להטמעת טכנולוגיה דיגיטלית על ידי מורים, ולאחר שאסקור במבט ־ על את התופעה, אוכל להתמקד בסוג המסוים של החסמים בו עוסקת עבודה זו ואבחן מהם החסמים הפנימיים הנובעים מעמדות שיש למורים, ואשר משפיעים על המוטיבציה שלהם לפעול למען הטמעת הטכנולוגיה הדיגיטלית כחלק אינטגרלי מעבודתם. מאחר והגורמים השונים מוציאים אלה את אלה, אדבר לשם הנוחות בחסמים בלבד. שכן "מכלל לאו אתה שומע- הן".
    מקומה המרכזי של הטכנולוגיה בחברה המערבית מחייב את מערכת החינוך לבסס תהליכי הוראה ולמידה דיגיטליים, שיובילו לפיתוח מיומנויות עדכניות למאה ה-21 כך על פי אונגר ועמית (2018), אך לצד זאת הן מציינות כי למרות המדיניות המוצהרת של שילוב תקשוב בהוראה, (בישראל, למשל, מוטמעת רפורמה בתחום התקשוב במערכת החינוך בבתי ספר יסודיים ועל יסודיים החל משנת 2010), נראה כי מורים רבים עדיין אינם מטמיעים את התקשוב כחלק אינהרנטי בדיסציפלינת ההוראה שלהם.

    עבודות נוספות בנושא:

    חיפוש מתקדם


    חפש ב: