מניעת הזנחה רגשית של ילדים: נקודת מבט פרטנית, משפחתית, והמלצות למדיניות
תוכן העניינים
מבוא 3
דיון תיאורטי 4
הזנחה רגשית של ילדים – הגדרה 4
הזנחה רגשית של ילדים – הצגת הנושא 5
מודלים תיאורטיים להבנה של הזנחה רגשית של ילדים 5
יחסיות תרבותית 8
השלכות מעשיות 8
אבחון הזנחה רגשית של ילדים 8
השלכות ההזנחה הרגשית על התפתחות הילד 9
תפקידי העו"ס ביחס להזנחה רגשית של ילדים 10
דרכי הטיפול בהזנחה רגשית של ילדים 11
הצעת מדיניות 12
בבליוגרפיה 14
מבוא
על אף השלכותיה הקשות ושכיחותה של תופעת ההזנחה הרגשית אצל ילדים (Felfe & Lalive, 2018), רק לאחרונה החלה התעניינות אקדמית בנושא (Stevenson, 2007), ומכאן החשיבות לעסוק בו בצד האקדמי. ישנן סיבות רבות להכנסת הילד למסגרת כמו מעון-יום וכדומה, אחת מהן היא הזנחה רגשית. המטרה היא להוציא את הילד לרוב שעות היום בהן הוא לא מקבל מענה לצרכיו בבית. ההתערבות מלווה בד"כ בטיפול להורים, כגון הדרכה הורית, זוגית, או טיפול נפשי. על פי רוב מדובר בהורים נרקומנים או דכאוניים שלא מסוגלים להעניק לילדיהם יחס כלשהו בגלל נסיבות חייהם (Löve et al., 2019). ההזנחה הרגשית מלווה לעתים קרובות בהזנחות מסוגים שונים: לבוש לא מתאים, או איחור בקבלת עזרה רפואית, אך ניתנת לזיהוי על ידי התנהגות הילד. לדוגמא: ילד שלא בוכה ומחפש מבוגר כשהוא נופל ונפצע, או כשהוא מתוסכל מסיבה כלשהי, אלא כאילו משלים עם העובדה שהוא לבד וממשיך הלאה.
הנקודות שיידונו בעבודה זו הן נקודות המבט הפרטנית, כלומר הטיפול בילד, המשפחתית, הנוגעת לטיפול והדרכה להורה (בד"כ לאם) והמדיניותית. לסיכום יוצעו המלצות להתערבות מתאימה ליישום ושינוי מדיניות המערכת.
אתר סמינריון מהווה פלטפורמה למכירה ולקנייה של עבודות אקדמיות איכותיות בין סטודנטים. באתר תוכלו למצוא עבודות אקדמיות במגוון תחומים ובמגוון סוגים החל מתרגילים דרך סמינריונים ועד עבודות תזה. באתר תוכלו למכור את העבודות שלכם לסטודנטים אחרים ולהרוויח עליהן כסף.