תחומים

צריכים עבודה מותאמת אישית?

השאירו פרטים ויחזרו אליכם:




    ניתוח הדין המצוי בנושא ביקורות צרכניות ברשתות החברתיות על רקע חוק יסוד כבוד האדם וחירותו

    תחום / תואר:
    מחיר: 103.00₪
    מספר מילים: 4203
    מספר מקורות: 48
    סוג הקובץ: docx
    שנת הגשה: 2023
    שם המוסד האקדמי: האוניברסיטה העברית
    סוג העבודה: עבודה מסכמת
    להורדת העבודה
    הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את העבודה במייל

    תקציר העבודה

    האוניברסיטה העברית בירושלים

    הפקולטה למשפטים

    עבודה מסכמת בקורס:
    כתיבה ומחקר במשפט – 62121

    בנושא:

    ניתוח הדין המצוי בנושא ביקורות צרכניות ברשתות החברתיות על רקע חוק יסוד כבוד האדם וחירותו

    תוכן עניינים

    1. מבוא......................................................................................................................3
    2. רקע מקדים............................................................................................................3
    2.1 מהן רשתות חברתיות..................................................................................3
    2.2 מהי ביקורת צרכנית....................................................................................4
    3. הדין הנוהג.............................................................................................................4
    3.1 חופש הביטוי...............................................................................................4
    3.2 לשון הרע....................................................................................................4
    3.3 הדין במרחב הציבורי...................................................................................5
    3.4 הדין במרחב הרשתי.....................................................................................5
    3.5 חקיקה ופסיקה...........................................................................................6
    4. הדיון הביקורתי......................................................................................................6
    4.1 המתח בין חופש הביטוי ללשון הרע...............................................................7
    4.2 הסדרת המתח במרחב הרשתי......................................................................7
    4.3 תביעות השתקה.........................................................................................8
    4.4 משפט משווה.............................................................................................8
    5. הדין הרצוי והצעות לשינוי.....................................................................................10
    5.1 הגדרה אחידה למושג ״תביעות השתקה״...................................................10
    5.2 סילוק על הסף של תביעות העונות להגדרה האחידה שנקבעה........................10
    5.3 חקיקה ייעודית נגד תביעות השתקה...........................................................11
    5.4 סעדים ייעודים לתביעות מסוג זה...............................................................11
    5.5 מודעות ואחריות בעלי הדין.......................................................................11
    5.6 מודעות הציבור, מנגנונים חברתיים............................................................12
    6. סיכום..................................................................................................................12
    7. ביבליוגרפיה.........................................................................................................13

    1. מבוא

    ״אינני מסכים למלה אחת שאתה אומר, אך אגן עד-מוות על זכותך להביע דעתך״.
    מגיל קטן מנחילים בנו שעלינו להיות חופשיים להתבטא ובמקביל להביע סובלנות וסבלנות לביטויי אחרים. חופש הביטוי נתפס כחלק בלתי נפרד מזכות הפרט לחירות. היכולת להביע עצמנו בחופשיות, בכל מרחב וללא חשש הוא חלק בלתי נפרד מהחיים בחברה דמוקרטית.
    לצד תפיסה זו הזכות לחופש הביטוי מעוררת לא פעם קשיים ביניהם; היכן עובר הגבול, כיצד נקבעת הלגיטימציה לביטוי, האם יש להגן על כל סוג ביטוי והאם ביקורת (קשה ככל שתהיה) חוסה תחת זכות זו.
    בעבודה להלן אבחן את הדין הישראלי בנוגע לזכות לחופש הביטוי. אתייחס למעמד הזכות בדגש על המרחב הרשתי והרשתות החברתיות, והבעת ביקורת צרכנית בפלטפורמה זו. אתייחס למתח הקיים בין הזכות לחופש הביטוי לזכות לשם טוב, לחקיקה, לפסיקה ולספרות בנושא, תוך התייחסות למשפט המשווה. אבחן מה השלכות הדין הקיים והאם השלכות אלו עולות בקנה אחד עם חוק יסוד כבוד האדם וחירותו, ולבסוף אדון בדין הרצוי לאור הממצאים. שאלת המחקר: מהו הדין המצוי בהקשר ביקורת צרכנית של פרטים ברשתות החברתיות והאם הוא עולה בקנה אחד עם חוק יסוד כבוד האדם וחירותו?

    עבודות נוספות בנושא:

    חיפוש מתקדם


    חפש ב: