איזור מוכרי עבודות

התחברות למערכת להעלאת עבודות

איזור שותפים

כניסה לתכנית השותפים שלנו

תחומים

צריכים עבודה מותאמת אישית?

השאירו פרטים ויחזרו אליכם:




    קווי דמיון בין רעיונותיהם הפילוסופיים של סמואל בקט וז'אק דרידה

    תקציר העבודה

    קווי דמיון בין רעיונותיהם הפילוסופיים של סמואל בקט וז'אק דרידה

    תוכן העניינים

    מבוא 4
    האל הנעדר 6
    חיל ורעדה 6
    סוד 8
    האל כאחר מוחלט 10
    רחמים וישועה 11
    תרגום 14
    תרגום המחזה 14
    תרגום בתוך המחזה 16
    ירושה מול תלישות, ודה-קונסטרוקציה 18
    דיון וסיכום 21
    רשימת מקורות 23

     

    מבוא

    הגם שעמדותיו בנושאים רבים שנויות במחלוקת ז'אק דרידה (1930-2004) נחשב לאחד הפילוסופים העכשוויים החשובים. הוא נמנה על הפילוסופים הפוסט-מודרניים יחד עם לוי שטראוס, לאקאן, ופוקו ובכך משתייך לאותו זרם בהגות אליו משתייך גם המחזאי סמואל בקט (1906-1989). מעניין יהיה לבדוק האם ובאילו מובנים קיים דמיון בפילוסופיות העולות מכתביהם, על רקע השתייכותם לאותו זרם הגותי, והעובדה ששניהם חיו ופעלו באותה תקופה ובאותה מדינה (צרפת).
    על מנת לבדוק שאלה זו, אערוך קריאה דרידיאנית במחזה 'מחכים לגודו' כיוון שהיא תעזור לבדוק האם המחזה 'מחכים לגודו' עולה בקנה אחד עם הפילוסופיה הדרידיאנית או האם הוא סותר אותה, ובאילו מובנים. קריאה דרידיאנית ב'מחכים לגודו' תעזור לזהות היכן הפילוסופיה הדרידיאנית מסייעת לחשוף משמעויות מעניינות בקריאת המחזה, ולהיפך, היכן המחזה 'מחכים לגודו' משמש להמחיש רעיונות אותם מבטא דרידה בכתביו השונים.
    היצירה, המתארת את קורותיהם של ולדימיר ואסטרגון בעת שהם מחכים לדמות חיצונית לבמה בשם 'גודו', נכתבה על ידי בקט בשנים 1947-1948. ונקראית בשם "En Attendant Godot", שמשמעו, מילולית, "עד שיבוא גודו" או "בזמן שמחכים לגודו". לאורך כל המחזה, גודו אינו מופיע. בעת שהותם של ולדימיר ואסטרגון בדרך שדה עזובה, שם הם מחכים, עוברים בדרך פודזו ולאקי, וישנה אינטראקציה בין הדמויות. בכל מערכה נפגשים ולדימיר ואסטרגון ומנסים להעסיק את עצמם בזמן שהם מחכים לגודו, לאחר מכן מופיעים פודזו ולאקי, הנ"ל עוזבים וולדימיר ואסטרגון נשארים לבדם, ובסוף מגיע הנער המבשר כי גודו לא יגיע היום אלא מחר. בכך שתי המערכות של המחזה מקבילות זו לזו.

    עבודות נוספות בנושא:

    חיפוש מתקדם


    חפש ב: