איזור מוכרי עבודות

התחברות למערכת להעלאת עבודות

איזור שותפים

כניסה לתכנית השותפים שלנו

תחומים

צריכים עבודה מותאמת אישית?

השאירו פרטים ויחזרו אליכם:




    רכישת שפת אם ורכישת שפה שנייה אצל ילדים עם לקויות למידה

    תקציר העבודה

    רכישת שפת אם ורכישת שפה שנייה אצל ילדים עם לקויות למידה

    תוכן עניינים
    רכישת שפת אם 1
    רכישת שפת שנייה 3
    לקות למידה-רקע 5
    לקות קריאה - דיסלקציה 6
    האזנה חצויה ודיסלקציה 6
    התמחות המיספרית 8
    התמחות המיספרית ודיסלקציה 8
    התמחות המיספרית - dichetic listening והאזנה חצויה 9
    ביבליוגרפיה 9

    רכישת שפת אם
    צעדיו הראשונים של הילד בעולם הכתוב מתרחשים עוד לפני הלמידה הפורמלית של קרוא וכתוב בכיתה א'. צעדים אלו מכונים בהגה המקצועית "ניצני אוריינות", מונח אשר משקף את רצף התפתחות הידע של הילד הצעיר בתחום השפה הכתובה במעבר מגיל טרום בית הספר לגיל בית הספר. על בסיס הידע המוקדם שרכש הילד בתפיסת שפת אימו, מתיישבות ומתפתחות תובנות חדשות על השפה הקריאה והשפה הכתובה ( Teale & Sulzby, 1986 ; Whitehurst & Lonigan, 1998מתוך: קורת, בכר וסנפיר, 2003).
    תהליך רכישת השפה הינו מהיר ויעיל, על אף שהמערכת הנלמדת מורכבת מאוד ושהקלט המזין את התהליך לרוב הוא דל ולא מספיק, במיוחד בהשוואה להוראה הנחוצה כדי להגיע לשליטה בשפה זרה. ילדים קטנים, טרום גיל בית ספר אינם מקבלים כל הוראה שיטתית על שפת אמם ובכל זאת הוא גדל להיות דובר את שפתו באופן מלא (Chomsky, 1965).
    פעילות לשונית דורשת מהדובר לשלב ידע בעל מורכבות תוך כדי עיבוד המידע בזמן אמת, על המתקשר להפנים את מערכת הכללים בין הצליל למשמעות ואת חוקי הדקדוק בהם מצטרפים המבנים לרכיבי שפה (רום ואחרים, 2005).
    ילד לומד את שפת אמו, על ידי חשיפה .......

    עבודות נוספות בנושא:

    חיפוש מתקדם


    חפש ב: