הצעת תכנית התערבות: למידה בקבוצות כמנוף לשיפור הישגי התלמידים בכתיבה בעברית כשפה שנייה
תוכן עניינים
1. מבוא 2
2. רקע תיאורטי 2
2.1. למידה בקבוצה 2
2.2. הלמידה בקבוצה קטנה 3
2.3. רכישת שפה שנייה 4
2.4. כתיב 4
3. היישום 5
3.1. רציונל 5
3.2. מטרות 5
3.3. תכנית היישום 6
4. סיכום 7
5. ביבליוגרפיה 7
1. מבוא
עברית היא השפה העיקרית והרווחת בישראל. בעברית מנהלים רוב מוסדות המדינה והגופים הציבוריים והפרטיים. זוהי גם השפה שבה מלמדים במוסדות ההשכלה הגבוהה. מרבית כלי התקשורת הכתובה והאלקטרונית הם בשפה העברית. למעשה, העברית מהווה תנאי להשתלבות בחברה הישראלית. עבור החברה הדוברת ערבית, השפה העברית היא במעמד של שפה שנייה. שפה שנייה היא שפה שאליה נחשפים התלמידים בסביבה הרחבה מחוץ לכותלי בית הספר והיישוב ובהקשרים מגוונים של החיים בחברה. בשל החשיבות של רכישת השפה ושל השליטה בה, הוגדר מקצוע העברית כמקצוע חובה בבתי ספר דוברי ערבית (משרד החינוך, 2015). יחד עם זאת, תלמידים רבים מתקשים עם לימודי העברית כשפה שנייה מה שיכול לגום לכך שבהמשך הם יתקשו להשתלב באופן שוויוני בחברה הישראלית.
אחת הדרכים שניתן להתגבר על הקשיים והלמידה הפרונטלית, היא למידה באמצעות קבוצות. עבודה זו תבדוק למידה בקבוצות כמנוף לשיפור הישגי הלומדים בכתיב בעברית כשפה שנייה בכיתות "ז".
אתר סמינריון מהווה פלטפורמה למכירה ולקנייה של עבודות אקדמיות איכותיות בין סטודנטים. באתר תוכלו למצוא עבודות אקדמיות במגוון תחומים ובמגוון סוגים החל מתרגילים דרך סמינריונים ועד עבודות תזה. באתר תוכלו למכור את העבודות שלכם לסטודנטים אחרים ולהרוויח עליהן כסף.