תחומים

צריכים עבודה מותאמת אישית?

השאירו פרטים ויחזרו אליכם:




    ניתוח תשדיר תעמולה של הרשימה המשותפת – ייצוג יהודים בטלויזיה על ידי כותבים ערבים

    תחום / תואר: ,
    מחיר: 320.00₪
    מספר מילים: 3529
    מספר מקורות: 2
    סוג הקובץ: docx
    שנת הגשה: 2019
    סוג העבודה: עבודה סמינריונית
    להורדת העבודה
    הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את העבודה במייל

    תקציר העבודה

    ניתוח תשדיר תעמולה של הרשימה המשותפת - ייצוג יהודים בטלויזיה על ידי כותבים ערבים

    תוכן העניינים

    רקע תיאורטי 3
    ניתוח התשדיר 5
    סיכום ומסקנות 14
    מקורות 16

    רקע תיאורטי
    אמצעי תקשורת ההמוניים, בעיקר הטלוויזיה, מבנים את תפיסותינו לגבי קונפליקטים פוליטיים, חברתיים וכלכליים. הם גם מעצבים ומבנים בשבילנו את ה"אחרים", שהם מכלול הפרטים המאכלסים את אותן הקבוצות הנמצאות בקונפליקט עמנו. בתהליך ההבניה מוצגים מחדש שוב ושוב דימויים העוזרים לצופים לגבש את תחושת ה"אנחנו" וה"הם" ואת ההכרה לגבי לאומיותם, שגם היא תוצר תרבותי המתייחס לקהילה מדומיינת. על כן, לתקשורת הישראלית השפעה מכריעה בעיצוב היחס לערבים.
    האופן בו מתהווה ייצוג של קבוצה מסויימת בתקשורת הוא תהליך מתמיד של הבניית זהויות, המשמש גם ככוח היוצר סטריאוטיפים שבעזרתם מובנת השונות וה"אחרות". הדיון באופן הייצוג כולל לפחות שלושה מדדים, שעוזרים בבחינת המיקום של הקבוצה בחברה נתונה: איך מופיעה הקבוצה על המרקע, האם היא "מוכחדת", מוצגת באופן סטריאוטיפי, או "נורמלית"; מהן מערכות הסטטוס שבהן קשורים חברי הקבוצה, ומהי מערכת האינטראקציה שבין חברי קבוצת הרוב לחברי קבוצת המיעוט. טיב הייצוג נמדד גם לפי טיפוס ההתייחסות ל"אחר": האם מתייחסים אליו כאל סובייקט בעל שם, מעמד ותפקיד או כאל אובייקט, תוך התעלמות משמו, מעמדו ותפקידו, כלומר, כאל חסר אישיות.
    אופן ייצוגם של הערבים בחדשות המופקות במדינת ישראל בשתי נקודות זמן נבחנו במאמרה של פירסט: שלושת החודשים הראשונים של האינתיפאדה הראשונה, ועשור לאחר מכן. ממצאיה מראים כי קבוצת הפלשתינאים אזרחי ישראל סובלת מהכחדה סימבולית בכל הטקסטים הטלוויזיוניים. ההדרה המוחלטת שלה מהזירה התרבותית בולטת לעין בתקופה האחרונה עוד יותר מבעבר, בתוכניות הבידור בטלוויזיה. למשל, לא נמצא כל ביטוי לתרבות הערבית (מוסיקה, גיבורי תרבות, ספרות וכו'), בשעשועוני הטריוויה, וגם בפרסומת, שהיא אתר להבנת הזירה התרבותית, נפקד מקומם של הערבים, כמו גם של דימויים. בטקסט החדשותי, סיקור הפלשתינאים אזרחי המדינה הוא דל, לא בולט, וסטריאוטיפי בעיקרו. דומה כי את מספר הפלשתינאים הללו המופיעים במדיה בהקשר כלכלי ניתן למנות על אצבעות כף יד אחת. בדרך כלל, כאשר מוצגים פלשתינאים ישראלים, הם פושעים או מעורבים בפעילות ביטחונית עוינת.

    עבודות נוספות בנושא:

    חיפוש מתקדם


    חפש ב: