איזור מוכרי עבודות

התחברות למערכת להעלאת עבודות

איזור שותפים

כניסה לתכנית השותפים שלנו

תחומים

צריכים עבודה מותאמת אישית?

השאירו פרטים ויחזרו אליכם:




    סיכום הקורס היסודות הפיזיולוגיים של ההתנהגות (מחברת קורס מלאה)

    מילות מפתח: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
    מחיר: 59.00₪
    מספר מילים: 13067
    סוג הקובץ: docx
    סוג העבודה: סיכום קורס
    להורדת העבודה
    הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את העבודה במייל

    תקציר העבודה

    היסודות הפיזיולוגיים של ההתנהגות - סיכום מלא
    הקדמה
    המוח הינו עדיין האיבר הכי פחות מובן בגוף, אחראי לשורה ארוכה וכואבת של מחלות והפרעות פסיכיאטריות (לצד היתרונות הגדולים והברורים שלו). מאות מיליוני אנשים בעולם סובלים מהפרעות שקשורות במוח.
    המטרה: לפתח כלים מוצלחים כמה שאפשר כמענה למחלות הללו, לתקן את הבעיות שאנו סובלים מהן, לשם כך יש להבין כמה שאפשר על האבנורמליות והנורמליות של המוח ושל ההתנהגות.
    ההנחה (הנחת עבודה): הביו' אכן יוצרת את ההתנהגות שלנו.
    הנחה זו מנוגדת להנחה הדתית, באשר לקיום ה"אני הנפשי" המתקיים בתוך הגוף. כלומר- הביו' אינה המרכיב החשוב בהתנהגות שלנו. מדובר בשאלה פילוסופית, לא רלוונטית לקורס, אין נפש נפרדת מהגוף.
    המוח
    מתואר בד"כ תוך שימוש במטאפורות נוחות. "מכונה" שאחראית על כל מיני תפקידים, לכן לרוב משתמשים במושגים מכאניים תואמי תקופה. (מע' צינורת, אחכ גלגלי שיניים, בתקופתנו – מחשב, אנלוגיות של זיכרון, קליטת ועיבוד של מידע) אולם, הטכנולוגיות הקשורות למוח הרבה פחות ידועות ומבנות לנו מאילו של המחשב.
    מחקר ההתנהגות "מדבר" בשפה שונה ממחקרי התאים ומערכות המוח. (ההתנהגות – האדם רואה, מערכות הראייה – שפה שונה, מחקר ברמה אחרת)
    ישנם מספר שפות חקירה, טכנולוגיות חקירה, רזולוציות גבוהות מאד עד לרמה של ביו' מולקולארית שדורשות רמת הכשרה ארוכה ומסובכת, לכן מעטים אנשים הדוברים את כל השפות. מגדל בבל? נוצרה תופעת בידול והתנתקות, ניתוק הפסיכו' מהביו' בשל מחסור בידע, קושי ביצירת קשר בין המומחיויות השונות.

    איך חוקרים את המוח?
    הקשיים -
    1. האיבר המוגן ביותר הגוף שלנו, יושב בתוך "קופסת עצם", מנותק באופן מכאני מהעברה חופשית של דם וחומרים בינו לבין הגוף, מוגן בשלל מחסומים בכדי לשמור על הפעילות המוחית כמה שאפשר ללא הפרעה.
    2. המוח בנוי ממיליוני תאים, רמת תחכום גבוהה מאד, הטכנולוגיות הקיימות עדיין מאד מוגבלות.
    בתחילה – למדו מהסתכלות, בעיקר על גופות. (פגמים נראים לעין – בעיות פיזיולוגיות, פגמים שאינם נראים לעין – מחלות נפשיות)
    הדבר הבולט ביותר לחקירה היה גודל המוח.
    חשיבותו של המוח היתה ידועה תמיד, כיום ניתן גם לדבר על חלוקה לאיזורים מסויימים. יש אפשרות למפות את המוח, לסרוק, לחלק לאיזורים בעלי פעילות חזקה יותר ופחות, יש אפשרות להבחין בין פעילות מוחית נורמלית ופתלוגית, להבחין בין פעילויות שונות גם כאשר מדובר על רגשות. (דוגמא – אהבה רומנטית אל מול אהבה אימהית, נראית אחרת). ועדיין, ההתפתחות הטכנולוגית אינה מספיקה בכדי לענות על כל השאלות, הרזולוציה עדיין אינה מספקת, המיפוי לא מאפשר להגיע לתאים מסויימים או לחלקים מסויימים שנפגעו ויצרו בעיה.

    עבודות נוספות בנושא:

    חיפוש מתקדם


    חפש ב: