סיכום הקורס שיווק לתואר שני
תוכן
חמש גישות בשיווק 2
דגמים להערכת תיק מוצרים ועסקים 5
נתח שוק יחסי 5
יתרון עסקי 6
הזדמנויות צמיחה 7
בריתות שיווקיות 7
מקורות נתונים 8
רמות תחרות בהתבסס על חשיבות המוצר 11
סוגי התנהגות קניה של צרכנים 12
בסיסים לפילוח שוקי צרכנים 14
בחירת שוקי מטרה 15
משתני בידול 16
טעויות מיצוב 19
אסטרטגיות מיצוב 20
תהליך אימוץ מוצרים חדשים 20
מחזור חיי המוצר 22
אסטרטגיות שיווק במהלך מחזור חיי המוצר 22
התפתחות שוק 24
סיווג מוצרים 25
החלטות תמהיל מוצרים 27
קביעת מחיר 28
יעדי המחרה 28
אסטרטגיית המחרה (גריפה/חדירה): 29
קביעת הביקוש - גורמים המשפיעים על רגישות הקונים למחיר 30
בחירת שיטת המחרה 31
התאמת מחיר 33
מספר גורמי ביניים בהפצה 35
מערכות שיווק 37
שיתוף פעולה, ניגוד ותחרות בין ערוצי שיווק: 37
תמהיל התקשורת השיווקית/תמהיל קידום מכירות: 39
פיתוח תקשורת יעילה 40
סוגים עיקריים של ערוצי פרסום 44
הערכת יעילות הפרסום 45
קידום מכירות 46
יחסי ציבור 47
גורמים עיקריים המשפיעים על התנהגות צריכה 48
אסטרטגיית כניסה לשוק זר 51
תמהיל שיווק בינלאומי 53
אסטרטגיות בינלאומיות למוצר: 53
אסטרטגיות בינלאומיות לקידום מכירות: 53
אסטרטגיות בינלאומיות למחיר: 54
מצבי ביקוש 54
שביעות רצון הלקוח 55
ניתוח הסביבה החיצונית (הזדמנויות ואיומים) 55
ניתוח הסביבה הפנימית 56
זיהוי הכוחות העיקריים בסביבת המאקרו ומתן מענה עליהם 56
הסביבה דמוגרפית: 56
הסביבה הכלכלית: 57
הסביבה הטבעית: 57
סביבה טכנולוגית: 58
סביבה פוליטית משפטית: 58
סביבה חברתית-תרבותית: 59
סיכום והשוואה 60
פילוח שוק 60
מבחני שוק 61
שיווק מקוון: יתרונות וחסרונות 62
קמעונאות 63
חמש גישות בשיווק
(פרק 1, עמ' 37):
גישת הייצור - לפי גישה זו, הצרכנים נוטים להעדיף מוצרים שנגישים להם בקלות ובמחיר נמוך. לפיכך, הנהלות ארגונים המתבססות על תפיסה זו מתמקדות בשיפור יעילות תהליכי הייצור ובהרחבת מערך ההפצה. ההנחה המרכזית היא שהלקוחות שמים דגש על זמינות ועלות, בעיקר בשני מצבים: כאשר הביקוש למוצר עולה על ההיצע, או כאשר מחירו גבוה ויש צורך להוזילו כדי להרחיב את השוק. עם זאת, גישה זו לעיתים זוכה לביקורת בשל הנטייה להזניח את ההיבט האנושי ואת איכות השירות, תוך התמקדות יתר בתפוקה ובהפצה רחבה.
גישת המוצר - תפיסה זו גורסת כי הצרכנים יעדיפו מוצרים בעלי איכות, ביצועים וחדשנות ברמה הגבוהה ביותר. מנהלים הפועלים לפי גישה זו משקיעים את עיקר מאמציהם בפיתוח מוצרים מצטיינים ובהשתפרות מתמדת של מאפייניהם. ההנחה היא שהלקוחות יודעים לזהות ולהעריך את איכות המוצר ואת יתרונותיו. עם זאת, לעיתים מתפתחת בקרב מנהלים נטייה ל"קוצר ראייה שיווקי", כלומר התמכרות למוצר עצמו, תוך התעלמות מסימנים לכך שהשוק כבר אינו מגיב באותה התלהבות.
אתר סמינריון מהווה פלטפורמה למכירה ולקנייה של עבודות אקדמיות איכותיות בין סטודנטים. באתר תוכלו למצוא עבודות אקדמיות במגוון תחומים ובמגוון סוגים החל מתרגילים דרך סמינריונים ועד עבודות תזה. באתר תוכלו למכור את העבודות שלכם לסטודנטים אחרים ולהרוויח עליהן כסף.