תחומים

צריכים עבודה מותאמת אישית?

השאירו פרטים ויחזרו אליכם:




    עמדות מורים כלפי שילוב ילדי החינוך המיוחד בכיתה הרגילה

    תחום / תואר:
    מחיר: 220.00₪
    מספר מילים: 4112
    מספר מקורות: 16
    סוג הקובץ: docx
    שנת הגשה: 2019
    שם המוסד האקדמי: מכללת אורנים
    סוג העבודה: עבודה סמינריונית
    להורדת העבודה
    הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את העבודה במייל

    תקציר העבודה

    מכללת אורנים

    הפקולטה ללימודים מתקדמים

    נושא העבודה: עמדות מורים כלפי שילוב ילדי החינוך המיוחד בכיתה הרגילה

    תוכן עניינים

    1. רקע תיאורטי 3
    1.1. הדרה חברתית והכלה 3
    1.2. שילוב בחינוך 4
    1.3. הקשיים שנובעים ממדיניות השילוב 5
    1.4. תחושת המסוגלות עצמית ואמפתיה אצל מורים המשלבים בכיתתם תלמידים בעלי צרכים מיוחדים 6
    2. המחקר 7
    2.1. השערות ושאלות המחקר 7
    2.2. אוכלוסייתה המחקר, דגימה והליך המחקר 7
    2.3. שיטת המחקר 8
    2.4. כלי המחקר 8
    3. ממצאים 9
    4. דיון ומסקנות 13
    5. ביבליוגרפיה 14
    6. נספחים 16

    הקדמה
    מערכת החינוך בישראל בדומה למערכות חינוך ברחבי העולם עוברת תהליכי שינוי מקיפים שאחד המרכזיים בהם הוא שילובם של תלמידים עם לקויות למידה במערכת החינוך הרגילה. אחד הגורמים המרכזיים בחשיבותם הם העמדות ,הכישורים המיומנויות ותחושת המסוגלות של מורים העוסקים יום יום במלאכת ההוראה בכיתות הלימוד (כהן , לייזר 2006). המושג מסוגלות עצמית מתייחס לאמונות שיש לאדם בכול הנוגע ליכולותיו ולתוצאות מאמציו בסיטואציות שונות. אמונות אלו משפיעות על התנהגותו, בחירותיו, יכולת ההתמודדות והתמדתו במשימות שונות בחייו. בתחום החינוך תחושת המסוגלות מתייחסת להישגים אקדמיים ,השפעה בבחירת תחום לימודים והתמחות מקצועית. אבישר (2002) מוסיפה כי המורה נתפס יותר יותר כמוביל תהליכים בכיתה ובבית הספר, ולכן יש לחקור את עמדותיו ותחושת מסוגלותו.
    מהספרות המחקרית עולה כי עמדות המורים ואופן התייחסותם וציפיותיהם מהתלמידים משפיעים ישירות על התנהגותם של התלמידים. לכן חשוב מאוד לבדוק מהם הגורמים המשפיעים על עמדות חיוביות ומהם הגורמים המשפיעים על עמדות שליליות של מורים, מכיוון נמצא גם שרמת שחיקה גבוהה אצל מורים משפיע על תחושת מסוגלות נמוכה ולכן עמדות שליליות כלפי שלוב תלמידים עם לקויות בכיתתם (טלמור ,רייטר ,פייגין ,2004). במחקרים אחרים נראה שיש קשר חזק בין בתי ספר שבהם ישנה מנהיגות תומכת ,אקלים ארגוני שמעודד יחסים של שתוף פעולה לבין עמדות חיוביות כלפי שלוב .(דרור,ויזל,2003). גם לכישורי המורים והידע שלהם בתחום לקויות למידה ושלוב יש השפעה על רצונם לכלול בכיתתם תלמידים עם לקויות .נמצא שככל שיש למורה התנסות רבה יותר בשלוב ובהוראת תלמידים עם צרכים מיוחדים כך עמדותיו כלפי שלוב חיוביות יותר .(כהן ולייזר ,2006).
    על מנת להבין מה המורים המלמדים בכיתות שילוב חשים כלפי השלוב ? מה משפיע על דעותיהם החיוביות והשליליות כלפי שלוב תלמידים עם לקויות בכיתתם? מטרת העבודה היא להבהיר את עמדות המורות ומה עומד מאחוריהן? ובכך לנסות ולהשפיע בחשיבות עמדות חיוביות ובכך לנסות לתרום תרומה כלשהי בתהליכי החדרת תהליכי השילוב.

    עבודות נוספות בנושא:

    חיפוש מתקדם


    חפש ב: