מבחן בית בחינוך רב תרבותי
שלום לכולם. כידוע לכם, מצופה מכם לעבוד בזוגות. הגבילו כל תשובה ל400 מילים. אפשר כמובן לכתוב תשובות קצרות יותר. חריגה גדולה מעבר ל400 מילים עלולה לפגוע בהערכה. שימו לב שעליכם לענות על 4 שאלות. כל שאלה שווה 25 נקודות. ובהצלחה!
1. ערכו השוואה בין המאמרים של רבאח חלבי ושולה מולא. מה דומה ומה שונה באתגרים שהסטודנטים פוגשים בכל אחד מהמאמרים? מה דומה ומה שונה באופן התמודדותם? תציעו הסבר לדמיון ולשוני. התייחסו גם לחומר התיאורטי שהמחברים השתמשו בו כדי לנתח את התמודדותם של הסטודנטים.
2.
א) דונו בהבדלים שבין חינוך רב-תרבותי ביקורתי (בהשפעת הפדגוגיה הביקורתית של פאולו פריירה) לבין חינוך רב-תרבותי שמרני. ניתן למצוא התייחסות לזה גם במאמרו של רוני ריינגולד. הגדירו את הנקודות העיקריות שמבדילות בין גישות אלה.
ב) יאלי השש, במאמר שלה, דנה באי נחת שהיא חשה מתוכניתה של ועדת ביטון. מדוע היא הסתייגה מהתוכנית? איך הסתייגות זו מתחברת לדיון על סוגים שונים של חינוך רב-תרבותי, ומה לדעתכן עשוי היה לספק מענה לצרכים שהשש דיברה עליהם?
3. לאור המאמרים של מיכאיל קרייני (על ה"שלנו": רב-תרבותיות בהקשר הערבי-יהודי) ושל יפתחאל, גאנם ורוחאנה (האם תיתכן דמוקרטיה אתנית?), מה המכשול העיקרי העומד בפני היצירה של חברה רב-תרבותית בישראל? אילו קשיים אתן מזהות בבניה של חברה רב-תרבותית בישראל? אפשר בתשובות שלכן להתיחס לויכוחים ומתחים שהתעוררו בזמן הקורס שלנו.
4. הבחרו שייכות קבוצתית שלכן שמשפיעה על התנהלותכן בחברה (למשל בלימודים, במשפחה, בעבודה או במצב אחר). אפשר לבחור קבוצות שייכות על בסיס מגדר, דת, לאום, גזע, עדה או אחר.
שתפו זו את זו בבחירות שלכן. היעזרו במונחים שעסקנו בהם כגון פריוולגיה, יחסי כוח בין קבוצות רוב ומיעוט, תפקידי שפה וכדומה.
מצאו ותארו דרכים בהן הסיפורים שלכן משלימים זה את זה ומעידים על תופעות כלליות יותר בחברה הישראלית.
יש תשובות לכל השאלות
אתר סמינריון מהווה פלטפורמה למכירה ולקנייה של עבודות אקדמיות איכותיות בין סטודנטים. באתר תוכלו למצוא עבודות אקדמיות במגוון תחומים ובמגוון סוגים החל מתרגילים דרך סמינריונים ועד עבודות תזה. באתר תוכלו למכור את העבודות שלכם לסטודנטים אחרים ולהרוויח עליהן כסף.