תחומים

צריכים עבודה מותאמת אישית?

השאירו פרטים ויחזרו אליכם:




    פתרון מבחן בקורס תקשורת כתרבות

    מחיר: 65.00₪
    מספר מילים: 7091
    סוג הקובץ: docx
    שם הקורס: תקשורת כתרבות
    שם המוסד האקדמי: אוניברסיטת חיפה
    להורדת העבודה
    הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את העבודה במייל

    תקציר העבודה

    מבחן בקורס תקשורת כתרבות

    חלק ראשון

    בתשובותיכם שלבו בתשובתכם את חומרי ההרצאות, התרגולים, המאמרים והסרטים. הזכירו חוקרים ומושגים רלוונטיים ולוו את התשובה בדוגמאות, תוך התבססות על תיאוריה.
    אורך כל תשובה: עד עמוד אחד.

    1. בפרק שקראתם מתוך ספרו של בנדיקט אנדרסון, "קהילות מדומיינות", אנדרסון מתאר כיצד תרם הדפוס להווצרותן של קהילות מדומיינות.
    א. בהתבסס על דבריו, הסבירו כיצד קריאת העיתון תורמת לזהות לאומית?
    ב. בהקשר עכשווי, כמות קוראי עיתוני הבוקר וצופי מהדורת חדשות הערב ירדה. עם זאת, לאומיות ורגשות לאומיים עדיין רווחים בקרב הציבור. כמות גדולה של אנשים מתעדכנים באמצעות הפייסבוק, בלוגים ורשתות חברתיות. בהינתן התמורות הטכנולוגיות והשינויים בדפוסי צריכת המדיה, הביעו דעתכם לגבי מידת הרלוונטיות של התיאוריה של אנדרסון כיום.

    2. אופני קריאה:
    א. הסבירו את שלושת אופני הקריאה של טקסטים על פי הול.
    ב. בהסתמך על תשובתכם לסעיף הקודם, איזו קריאה ביצעו הנערות מהמחקר של פיסק לדמותה של מדונה? איזו קריאה ביצעו קהלים שראו בדמותה סוכנת של הפטריארכיה והקפיטליזם?

    3. גלובליזציה
    א. רם במאמרו מציין את המושגים "גלובליזציה" ו"גלוקליזציה". הסבירו את המושגים תוך הדגמתם על רשת מקדונלדס. הסבירו כיצד באים לידי ביטוי לטענתו ההשפעות החד סטריות והדו סטריות של המושגים שצוינו.
    ב. הביאו דוגמא נוספת שבאמצעותה ניתן להסביר את המושגים גלובליזציה וגלוקליזציה וציינו כיצד באים בה לידי ביטוי תהליכים חד סטריים ודו-סטריים.

    4. התבוננו בפרסומת הבאה והשיבו על שני הסעיפים שלאחריה:
    א. בהתבסס על מאמרו של בארת' "הרטוריקה של הדימוי" (1977), הסבירו את המושגים סינטגמה ופרדיגמה באמצעות הפרסומת.
    הציעו ניתוח אידיאולוגי, המתבסס על אחת מהמסגרות התיאורטיות שנלמדו במהלך הקורס. בתשובתכם השתמשו במושגים הרלוונטיים, בחומרי הלימוד וההרצאות.

    5. במאמרה "Amish and the Telephone: Resistance and Reconstruction" (האמיש והטלפון: התנגדות והבנייה), מתארת צימרמן-אומבל את האופן שבו קהילה סגורה מנהלת משא ומתן עם כניסתה של טכנולוגיה חדשה למרחב.
    א. מדוע היווה הטלפון כמדיום שנוי במחלוקת עבור קהילת האמיש? כיצד התמודדו חברי הקהילה עם מחלוקת זו?
    מה מקרה בוחן זה יכול ללמד על האופנים שבהם טכנולוגיות מאומצות בהקשרים חברתיים שונים?
    הוואטצאפ הינו מדיום חדש יחסית. בחרו קהילה מסויימת ותארו כיצד הייתם חוקרים את השימוש בוואטסאפ ואת משמעותו עבור קהילה זו (לבחירתכם). מאיזו גישה תיאורטית לטכנולוגיה מחקרכם יוצא? מדוע?

    6. גישות לטכנולוגיה
    א. הסבירו שתי גישות תיאורטיות לטכנולוגיה (תיאוריית המדיום, תיאוריית הבנייה חברתית)?
    ב. נאמר כי הסמארטפון משחית את הנוער. הסבירי כיצד הייתה אסכולת scot מנתחת אמירה זו.

    7. קבוצת חוקרים בוחנת את התקבלות תכנית הריאליטי "מאסטר שף" בקרב הציבור הישראלי, ומוצאת פערים בפרשנות הטקסט בקרב אוכלוסיות שונות.
    א. לפי הול, אילו סוגי פרשנות של טקסט עשויים להתרחש בתהליך הפיענוח? הדגימו בהתייחס לתכנית "מאסטר שף".
    ב. ראדווי משתמשת במונח "קהילה פרשנית". הסבירו את המונח והדגימו אותו באמצעות שתי דוגמאות לקהילות פרשניות אפשריות בהתייחס לתכנית "מאסטר שף".

    8. במאמרה “Users Like You”, מתארת ואן דייק (Van Dijk) את האופנים שבהם פועל ה- YouTube.
    א. הסבירו כיצד אנו יכולים לשמש כמשתמשים, יצרנים וצרכנים בעת ובעונה אחד?
    ב. בהסתמך על המעוין התרבותי של גריסוולד, כיצד ניתן יהיה לערוך מחקר על YouTube?

    9. בכתבה שפורסמה ב"ניו יורק טיימס" מתוארים אקטיביסטים ממערכת הבחירות האחרונה בטורקיה שהשתמשו בוואצאפ על מנת לשתף סקרים ולעודד אנשים להצביע עבור המפלגה הכורדית הנגדית כדי למנוע מארדואן לצבור עוד כוח.
    במהלך הקורס למדנו שתי גישות תיאורטיות הקשורות בחברה וטכנולוגיה.
    א. תארו גישות אלו תוך שימוש במקורות הביבליוגרפיים הרלוונטיים.
    ב. תארו כיצד כל גישה תתאר את השימוש במדיה חברתיים במערכת הבחירות הטורקית האחרונה.

    חלק שני

    בתשובותיכם שלבו בתשובתכם את חומרי ההרצאות, התרגולים, המאמרים והסרטים. הזכירו חוקרים ומושגים רלוונטיים ולוו את התשובה בדוגמאות, תוך התבססות על תיאוריה.
    אורך כל תשובה: עד חצי עמוד.

    1. קארי מתאר שתי דרכים לבחינת התקשורת: תקשורת כהעברה ותקשורת כהתכנסות. כיצד ניתן להסביר את רשת "פייסבוק" על-פי כל אחת מהגישות?
    2. הסבירו את היחסים בין ארבעת קודקודי "המעוין התרבותי".

    3. מהי "לאומיות בנאלית"? הסבירו את המונח ומנו 3 דוגמאות.

    4. מהם, לטענתו של רם, האופנים בהם השפיעה חדירת מקדונלד'ס לישראל על הפלאפל? מנו שלוש השלכות.

    5. ציינו 4 מאפיינים של "חקר התרבות" על-פי מאמרו של דאגלס קלנר.

    6. ציינו 3 הבדלים בין הקפיטליזם הצרכני לבין הקפיטליזם התעשייתי.

    7. לפי אילוז, הקפיטליזם הצרכני מבנה את שלבי החיים. הסבירו כיצד.

    8. הציעו 3 דרכים לחקור את השימוש/משמעות/תפקיד של מותגי היוקרה לילדים.

    9. הסבירו את שלושת אופני הקריאה של טקסטים על פי הול ותארו באמצעות כיצד ניתן היה לנתח את הקריאה שביצעו הנערות מהמחקר של פיסק לדמותה של מדונה? איזו קריאה ביצעו קהלים שראו בדמותה סוכנת של הפטריארכיה והקפיטליזם?

    10. על פי כתריאל, מה משמעות המונח "גיבוש" בחברה הישראלית? הדגימו באמצעות שלושה "מרחבים"\"שלבים" שונים בחיים בישראל, כפי שמתואר במאמר "גיבוש" כמטאפורה חברתית / תמר כתריאל

    11. תארו את המחקר שערכה ראדוויי והסבירו באיזה אופן באות בו לידי ביטוי גישות מגדריות.

    עבודות נוספות בנושא:

    חיפוש מתקדם


    חפש ב: