תחומים

צריכים עבודה מותאמת אישית?

השאירו פרטים ויחזרו אליכם:




    שילוב תקשוב בהוראה ולמידה בקרב מורים במגזר הבדואי בישראל

    תחום / תואר:
    מחיר: 230.00₪
    מספר מילים: 12354
    מספר מקורות: 40
    סוג הקובץ: docx
    שנת הגשה: 2019
    סוג העבודה: עבודה סמינריונית
    להורדת העבודה
    הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את העבודה במייל

    תקציר העבודה

    שילוב תקשוב בהוראה ולמידה בקרב מורים במגזר הבדואי בישראל

    קורס:
    מרצה:
    מגיש:
    ת.ז.:

    תוכן עניינים

    מבוא 3
    סקירת ספרות 4
    שאלות המחקר 14
    מתודולוגיה 15
    אוכלוסיית המחקר 15
    כלי המחקר 16
    בדיקת תוקף תוכן 16
    בדיקת תוקף מבנה 17
    הליך המחקר 17
    תוצאות 18
    שימוש באמצעי תקשוב מצד המורים 19
    שימוש באמצעי תקשוב מצד התלמידים במהלך השיעור 20
    הבדלים מגדריים בנושא שימוש באמצעי תקשוב 22
    עמדות בנושא שימוש בתקשוב בהוראה 22
    מודעות המשיבים לתוכנית הלאומית 24
    הבדלים בנושא עמדות כלפי שילוב התקשוב בהוראה בין מגדרים שונים וקבוצות וותק 24
    הערכת ידע עצמי של המשיבים בנושא כלים מתוקשבים 26
    צרכים פיזיים המקדמים את השימוש בתקשוב בהוראה 26
    גורמים מקדמים ומעכבים את השימוש בתקשוב בהוראה 27
    קורלציות בין משתני המחקר 29
    שימוש באמצעי תקשוב מצד המורים 29
    דיון 31
    שימוש בכלי תקשוב בהוראה 31
    עמדות בנושא שילוב אמצעי תקשוב בהוראה 31
    תנאים מקדמים ומעכבים את שילוב התקשוב בהוראה 31
    מגבלות המחקר 32
    הצעות למחקר עתידי 32
    בבילוגרפיה 33
    נספחים 36
    נספח 1 – שאלון 36
    נספח 2 – פלטי SPSS 42

    מבוא
    מתחילת המאה ה-21 התקדמות הטכנולוגיה מביאה לשימוש רחב יותר של בני האדם באמצעי טכנולוגיה שונים. אמצעי תקשוב, ובתוכם האינטרנט הופכים לחלק בלתי נפרד מעבודה משרדית, עדכון בנעשה בעולם ועוד (דרור, 2012). גם רשתות חברתיות החלו לקום ולהתרחב וכיום הן מהוות אחד הסוגים לתקשורת בין בני האדם המרוחקים זה מזה מבחינה גיאוגרפית. תחומים נוספים החלו להתמקד באינטרנט בכלל וברשתות חברתיות בפרט, כגון שיווק, מחאה ועוד.
    מסגרות חינוכיות קיבלו על עצמן אתגר להתאים את שיטת הלימוד לתקופה הנוכחית תוך חוסר וויתרו על איכות החומר המועבר ועל החינוך לערכים. מסיבה זו, שילוב אמצעי תקשוב בהוראה אינו פשוט ודורש מחשבה. הדבר בולט גם במגזר הבדואי, הדוגל ברובו בראיית חשיבות רבה במסורת באופן כללי.
    משרד החינוך מודע לאתגרים אלו מחד ולצורך להתאים את סביבת הלימוד לתקופה הנוכחית, אי לכך, בעקבות זאת נכתבה תוכנית לשילוב אמצעי תקשוב בהוראה (אתר משרד החינוך, 2012). ככל היודע לי, טרם בוצע ניתוח של התקדמות התוכנית ומידת הצלחתה.
    בעבודה הנוכחית אבחן את שילוב תקשוב בהוראה מצד המורים. תחילה אפרט בסקירת הספרות על תוכנית התקשוב, מאפייני התקשוב בעידן הנוכחי, לאחר מכן אתמקד בתפיסות המורים ואסיים בתיאור החינוך במגזר הבדואי. לאחר מכן אתאר את השיטה בה דגלתי במחקר הנוכחי, את התוצאות שהתקבלו ואדון בתוצאות.

    עבודות נוספות בנושא:

    חיפוש מתקדם


    חפש ב: