א. היבטים תיאורטיים 3
1. מבוא 3
2. סקירת ספרות 3
3. שאלת המחקר והשערות המחקר 9
ב. היבטים אמפיריים 10
1. המדגם 10
2. אופרציונליזציה 10
3. שיטת עיבוד הנתונים 11
4. תוצאות 11
5. דיון ומסקנות 16
ג. רשימת מקורות 18
ד. נספחים 21
1. מבוא
המטרה של הפירמה העסקית באופן מסורתי היא להעלות את עושר הבעלים (Lapavitsas & Mendieta-Muñoz, 2019). אולם לאחרונה, עולות יותר ויותר ביקורות לגבי תפיסה זו (Benson & Davidson, 2010), ומציעות כי מטרת החברה העסקית היא לדאוג גם לאינטרסים של קבוצות בעלי עניין נוספות, כגון לקוחות, עובדים, ספקים, נושים, והחברה בכללה (McKillop et al., 2020). ספציפית, יותר ויותר מחקרים מציעים כי הכללת אחריות חברתית במסגרת המטרות של הפירמה חשובה אף היא הן לדירוג הכלכלי של החברה בשוק (למשל: Lee & Heo, 2009; Jo & Harjoto, 2011).
עבודה זו נכתבה על מנת לבחון לאלו אופנים של אחריות חברתית חברות ישראליות רואות את עצמן כמחויבות אליהם, והאם מחויבות זו תורמת לשווי השוק שלהן. מתוך כך, שאלת המחקר תבקש לבחון האם מעורבות באחריות חברתית תורמת לשווי הכלכלי של החברה?
במדינות רבות בעולם נמצא קשר בין האחריות החברתית לבין שווי השוק של החברה (Shen & Chang, 2008), בעבודה הנוכחית נבקש לבדוק האם קשר זה מתקיים גם במדינת ישראל, ומכאן נובעת חשיבות המחקר. כך יעזור המחקר להבין האם גם בישראל האחריות החברתית משתלמת מבחינה כלכלית. כמו כן, המחקר יסייע לבחון אילו מבין האספקטים של האחריות החברתית (אתיקה בפרסום, סביבת עבודה, מעורבות בקהילה, ואיכות הסביבה) הם בעלי ההשפעה הגדולה ביותר על שווי השוק.
אתר סמינריון מהווה פלטפורמה למכירה ולקנייה של עבודות אקדמיות איכותיות בין סטודנטים. באתר תוכלו למצוא עבודות אקדמיות במגוון תחומים ובמגוון סוגים החל מתרגילים דרך סמינריונים ועד עבודות תזה. באתר תוכלו למכור את העבודות שלכם לסטודנטים אחרים ולהרוויח עליהן כסף.