תחומים

צריכים עבודה מותאמת אישית?

השאירו פרטים ויחזרו אליכם:




    הדרכים היעילות למורה החינוך גופני להשתמש בפדגוגיות מתוקשבות כדי לקדם את מטרות החינוך גופני אצל התלמידים

    מחיר: 220.00₪
    מספר מילים: 6871
    מספר מקורות: 24
    סוג הקובץ: docx
    שנת הגשה: 2019
    סוג העבודה: עבודה סמינריונית
    להורדת העבודה
    הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את העבודה במייל

    תקציר העבודה

    הדרכים היעילות למורה החינוך גופני להשתמש בפדגוגיות מתוקשבות כדי לקדם את מטרות החינוך גופני אצל התלמידים

    תוכן עניינים

    תקציר 2
    מבוא 3
    סקירת ספרות 4
    פעילות גופנית - רקע 4
    פעילות גופנית אצל ילדים 5
    פעילות גופנית בבית הספר 7
    תקשוב המאה ה-21 8
    אמצעים וכלים לקידום כישורים נדרשים לילדים במאה ה-21 10
    הוראת החינוך הגופני בעידן תקשוב המאה ה-21 11
    מתודולוגיה 13
    כלי המחקר 13
    אוכלוסיית המחקר 14
    הליך המחקר 15
    תוצאות 16
    דיון ומסקנות 20
    נספח 24
    נספח א' – שאלון 24

    תקציר
    עבודה זו בודקת את הדרכים היעילות למורה החינוך גופני להשתמש בפדגוגיות מתוקשבות כדי לקדם את מטרות החינוך גופני אצל התלמידים. המחקר הנוכחי הוא מחקר איכותני שהתבצע באמצעות ראיונות עומק חצי-מובנים. במחקר השתתפו 5 מורים לחינוך גופני מבתי ספר מהמגזר הערבי. הגיל הממוצע של המורים עמד על 28.6 שנים, כאשר 4 ממשתתפי המחקר בעלי תואר ראשון בחינוך גופני, ומשתתף אחד בעל תואר שני בחינוך גופני.
    ממצאי המחקר העלו, כי לא קיימת תמימות דעים בין משתתפי המחקר באשר לשימוש באמצעי תקשוב המאה ה-21 בשיעורי חינוך גופני. אלו שכן עושים שימוש באמצעים טכנולוגיים עושים זאת באופן חלקי ובתוספת לפעילות הרגילה. עיקר השימושים הם באמצעות סרטוני יוטיוב ומצגות.
    ניתוח ממצאי המחקר מעלה, כי כלל משתתפי המחקר מציינים שהם עושים שימוש יום יומי בכלל האמצעים הטכנולוגים, בין היתר בטלפונים חכמים מחשבים וכו'. יתר על כן, רובם גם דיווחו שהם מיומנים בטכנולוגיות השונות. בנוסף נמצא גם, כי רוב משתתפי המחקר אינם סבורים שיש צורך לשלב אמצעים טכנולוגיים כחלק מהשיעורים. לתפיסתם, על הילדים להיות בחוץ ויש צורך להפחית את שעות המסך שלהם. יחד עם זאת, נטען כי השימוש בטכנולוגיות יכול להעביר מסרים או מידעים אחרים שיכולים לתרום להגברת המוטיבציה שלהם או לתת ערך נוסף לשיעורי החינוך הגופני.

    מבוא
    עבור רבים מאתנו, השימוש במושג "טכנולוגיה", יוצר קשר לתחום שהוא מורכב ומסובך, יש שיגידו אפילו עתידני, כזה שהוא מעבר ליכולת שלנו להבין (שכטר, 2010). מהפכת טכנולוגיית המידע, שאנחנו ככל הנראה עדיין נמצאים בעיצומה, והיא השפיעה באופן ניכר על דרכי התקשורת בין בני אדם, על השפה, אופן השימוש במידע, דרכי החשיבה ופתרון הבעיות (ברנדס ושטראוס, 2013). בדומה להטמעת טכנולוגיות בתחומים רבים, גם בתחום החינוך קיימת מדיניות של הטמעת טכנולוגיה, בעיקר כאמצעי הוראה. אחד מעמודי התווך של תכניות לימוד במאה ה-21, הוא שילוב טכנולוגיות בשגרת ההוראה והלמידה ככלי להנעת תהליכים חינוכיים התואמים כאמור את צרכי התלמידים במאה ה-21. הטמעה של טכנולוגיות בתחומי הוראה הפכה כאמור למקובלת מאוד בבתי הספר, אולם פחות כאשר מדובר בהוראת ספורט. המורים לחינוך גופני, בשונה מאשר מורים המלמדים בכיתות, נדרשים למצוא את הדרך לשלב את הטכנולוגיה החדשה גם בשיעורי הספורט.
    אחת ההגדרות המרכזיות של מקצוע החינוך הגופני והספורט, הוא היכולת לממש את הפוטנציאל העצמי, הגופני והמוטורי של הפרט. פעילות גופנית מפתחת בין היתר את הכושר הגופני, את המיומנויות ואת היכולות המוטוריות הדרושות על מנת שנוכל להניע את הגוף בצורה יעילה יותר, משפרת את היעילות בחיי היום-יום, את היציבה הריאה וההנאה, וכן את ההשתתפות בפעילות גופנית בשעות הפנאי. כלל המרכיבים הללו, יש בהם כדי שירתמו במידה רבה לשיפר איכות החיים של העוסק בפעילות הגופנית, יתרמו לשיפור הבריאות הכללית, לאישיות ההרמונית וכן יסייעו במידה רבה גם להשתלבות בחברה (אלמוסני, 2008).
    השילוב שבין טכנולוגיה והוראת חינוך גופני אינו טריוויאלי. אמנם כבר שנים ארוכות, עושות קבוצות ספורט מקצועיות שימוש באמצעי תקשוב כמו ווידאו על מנת ללמד טכניקה או טקטיקה אצל ספורטאים, אולם בבתי הספר השימוש באמצעים שכאלו הוא נמוך יחסי. מסקר שנערך אצל מורים לחינוך גופני ושבדק בין היתר את התפיסות של המורים לחינוך גופני בשילוב של טכנולוגיות נמצא, כי רבים מהם כמעט ואינם משלבים טכנולוגיה בהוראה. ממצאי הסקר הראו גם, כי המורים לחינוך גופני אינם משולבים בפרויקטים של תקשוב, ובהרבה מקרים כאשר המורים בבית הספר מקבלים מחשבים ניידים, המורים לחינוך גופני אינם שותפים בפרויקט (רז-ליברמן, 2012).
    עבודה זו בודקת, מהן הדרכים היעילות למורה החינוך גופני להשתמש בפדגוגיות מתוקשבות כדי לקדם את מטרות החינוך גופני אצל התלמידים ?

    עבודות נוספות בנושא:

    חיפוש מתקדם


    חפש ב: